• Skehamn09

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Är det våldtäkt mot barn? Man får ju inte ha sex med någon under 15. MEN om tjejen är med på det. Anser du ändå att det är våldtäkt mot barn. Bör han anmälas?

Ja vet inte vart jag står i den frågan. Om tjejen verkligen är med på det så känns det som att det inte är våldtäkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?
  • Buster78

inte våldtäkt, snarare sexuellt utnyttjande av barn!

• Ajsen

Nej inte våldtäkt, sexuellt utnyttjande, helt klart, annat om flickan inte hade varit med på det, då hade det varit våldtäkt och sexuellt utnyttjande utav minderårig

• insolito

En flicka på 13 år är ett barn som förmodligen inte vet vad hon gör, en 25-åring är en vuxen som vet det och ska ta ansvaret för att en så ung inte har sex. Han ska säga NEJ! annars får han ta ansvaret för våldtäckt (skillnad när bägge är barn men 25 år är vuxen!

• mammatillmiranda

jag ser det absolut inte som våldtäkt. för mig är våldtäkt= att man inte vill men blir tvingad.

sen kan man ju undra vad en 25 åring ser i en 14 åring, men det är en annan fråga...

Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • Tygtiiger

Japp, för en 13-14-åring har helt enkelt inte samma mognad och förmåga att förutse konsekvenser, ingen erfarenhet av sex och relationer etc - så killen borde FAN veta bättre.

• JCFN

nej inte våldtäckt..bara en äcklig människa..
    o vad är det för fel på dessa 13-15åringar som går o har sex hur som helst var som heölst med vem som helst..heeelt stört

tycker 25åringen ska ha sitt straff o 13-14åringen ska få psykolog hjälp lr nått

• iii83

JA!!!
    och det är inte ovanligt att flíckor i den åldern försöker få till det med så gamla män!

• Audrey Will

Inte våldtäkt, men sexuellt untnyttjande av minderårig, hur villig hon än är!

Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?