Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Ja det är absolut våldtäckt och som tur är håller lagen med.

Skulle jag få reda på att en 25 årig man skulle ha en sån relation med min dotter vid den åldern så skulle jag bli tokig. En 13-14 åring sla inte behöva enns ta det beslutet vid den åldertn pga en vuxen man, inte enns om de själva vill.

• vampyria2
    Miss Maya skrev 2009-06-07 22:15:47 följande:
    Inte pga en vuxen man, men med den 16 eller 17-åringa grannkillen är det okej?
    Ja faktiskt så skulle det inte vara lika illa, de är på samma nivå på ett sätt som hon inte skulle vara med en 25 åring.  Jag tror att det är ytters ovanligt att en man på 25 har något allvarligt intresse av en 14 åring om han är helt okej i huvudet faktiskt.
  • vampyria2
    Miss Maya skrev 2009-06-07 22:21:25 följande:
    Så din 13-åring och grannkillen på 17 är o princip jämnåriga?
    Nää jag kan i och för sig tycka att en 13 åring inte ska ha sex överhuvudtaget {#lang_emotions_dreamer}
  • vampyria2
    Miss Maya skrev 2009-06-07 21:42:02 följande:
    Men om 14-åringen har sex med 25-åring en vecka innan hon fyller 15? Eller bara två dagar innan hon fyller 15? Är det enbart lagen då som avgör att det var ett övergrepp? Tre dagar senare hade det passerat förbi och alla hade varit happy?
    Lagen har den grännsen men som förälder hade jag blivit lika förbanad om en 25 åring var med min 15 åring. Jag är ingen som tror på att man bestämmer eller förbjuder tonåringar till lydnad men mannen på 25 år hade fått på hälsning han har inget med min 15 åring att göra oavsätt om han är omogen eller inte, han lever ett liv som min 15 åring inte är redo för och han som vuxen får helt enkelt se till mitt barns bästa...nästa på hälsning skulle bli av min sambo och den skulle inte vara lika trevlig som min {#lang_emotions_wink}
  • vampyria2
    Flytning skrev 2009-06-07 22:54:16 följande:
    Intressantare att veta om folk anser det som våldtäkt eller uttnyttjande av minderårig om 13-14 åringen var en kåt pubertetskille och 25-åringen en kvinna.
    Jag skulle tycka att det var minst lika vidrigt och lika mycket våldtäckt...barn som barn
  • vampyria2
    Flytning skrev 2009-06-07 22:57:41 följande:
    Ja, samma här. Men det känns inte som den allmänna uppfattningen är så. Och det känns inte som en ren slump att TS tog det motsatta som exempel.
    Håller med, jag kommer i håg att det var en lärarina i USA som hade ett förhålande och fick ett par barn med en pojke från hennes klass, han var runt 13-14 år. Många tyckte att det var jtte fel när hon fick fängelse...man kan ju undra hur de hade reagerat om det hade varit en lärare som gjorde sin 13-14 åriga elev med barn {#lang_emotions_undecided}
  • vampyria2
    Suzy QX skrev 2009-06-08 09:03:02 följande:
    droppen 1 skrev 2009-06-08 08:36:42 följande: Skulle inte jämföra en 7 åring med en 14 åring lika lite som jag skulle jämföra en 9 åring med en 18 åring vad gäller gränsen för att dricka alkohol. Det finns en gråzon vad som är lämpligt. Precis som att det egentligen inte är någon skillnad i mognad på en 17 åring och en 18 åring. Men trots det får 18 åringen både supa, rösta och köra bil (helst inte samtidigt då). Byxmyndig är man vid 15, men hur stor är skillnaden mot en 14 åring? Sedan finns det dem som har motsättningar mot ålderskillnader i förhållanden oavsett vilken ålder det är på folk. Hade det sett bättre ut om det var en 14 åring som låg med en 15-16 åring? för isf så är det ju inte själva handlingen man är emot..
    Nej det är inte handlingen som jag i vilket fall är emot, inte för att jag gillar tanken alls på att mitt barn gör något sånt men tycker att det är okej om hon vid 14 års ålder har sex.
    Men en man på 25 år ska hålla sig borta från min 14 åring han lever att liv som min 14 åring inte ska vara del av, hon är för ung och det ska han ha vett nog att förstå.
  • vampyria2
    Suzy QX skrev 2009-06-08 09:14:12 följande:
    Så du skulle inte våldtäktsanmäla en 15-16 åring som hade sex med din dotter då? Jag blev tillsammans med en 29 åring när jag var 17 år. Vi var ett par i 9 år. Tre år innan vi blev så var jag 14 och han 27. Skulle inte opponera mig mot en 25 åring, men 35 är för mycket. Men så tycker jag ju även att de flesta förhållanden där ena parten är gammal nog att vara den andras förälder är lite obehaglig. Speciellt om den har barn som är i samma ålder som sin flick/pojkvän.
    Vore hon 14 och de var båda överens så skulle jag inte anmäla honom.

För mig spellar det ingen roll om den ena har barn eller inte, den ålderskillnaden när de är barn är förstor, vuxna som har ålderskillnad tycker jag är helt okej har själv haft de som är väldigt mycket äldre men då var jag själv vuxen.
    För mig handlar det mest om att en man som är vuxen lever ett liv som inerhåller så mycket som mit barn inte ska behöva vara delaktigt i än.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?