• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • 2007

Vet inte vad som händer med mitt FL idag, lyckas visst få dubbla inlägg överallt..... sorry....

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • 2007

Vet inte vad som händer med mitt FL idag, lyckas visst få dubbla inlägg överallt..... sorry....

• Hannnas

C... roligt att se dig här o inte bara på listan

Jo nja nää kan väl inte påstå att jag känner mig redo inför någon förlossning faktiskt, livrädd snarare... men men, det är ju oundvikligt o tiden tickar högt nu

Roligt att vara halvvägs segaste tiden men absolut skönaste oxå! Njuuut

Upplever du någon skillnad denna grav? jämfört med förra...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • 2007

Hanna: Nja, känns ganska lika faktiskt. Mådde lite illa i början denna gången, det gjorde jag aldrig förra gången. Men jag klagar inte, vet att många, bla du har haft det mycket värre. Däremot är jag kanske tröttare, men det beror väl på att man inte hinner vila på samma sätt. Wilma tar ju upp tiden då man är hemma.

Känner mig också räddare för förlossningen denna gången än förra, man vet väl liksom hur ont det gör. Men du kommer klara det galant. Ni tillhör fortfarande Borås Lasarett antar jag, även om ni flyttat? Kanske vinkar på dig när du kommer till förlossningen....

• 2007

Hanna: Nja, känns ganska lika faktiskt. Mådde lite illa i början denna gången, det gjorde jag aldrig förra gången. Men jag klagar inte, vet att många, bla du har haft det mycket värre. Däremot är jag kanske tröttare, men det beror väl på att man inte hinner vila på samma sätt. Wilma tar ju upp tiden då man är hemma.

Känner mig också räddare för förlossningen denna gången än förra, man vet väl liksom hur ont det gör. Men du kommer klara det galant. Ni tillhör fortfarande Borås Lasarett antar jag, även om ni flyttat? Kanske vinkar på dig när du kommer till förlossningen....

• Hannnas
    2007 skrev 2009-04-01 08:12:05 följande:
    Hanna: Nja, känns ganska lika faktiskt. Mådde lite illa i början denna gången, det gjorde jag aldrig förra gången. Men jag klagar inte, vet att många, bla du har haft det mycket värre. Däremot är jag kanske tröttare, men det beror väl på att man inte hinner vila på samma sätt. Wilma tar ju upp tiden då man är hemma. Känner mig också räddare för förlossningen denna gången än förra, man vet väl liksom hur ont det gör. Men du kommer klara det galant. Ni tillhör fortfarande Borås Lasarett antar jag, även om ni flyttat? Kanske vinkar på dig när du kommer till förlossningen....
    Det finns alltid andra som har det "värre" men man kan inte bagatellisera sitt eget för det du

Jo man är ju konstant i en dimma numer, inte alls samma vila som sist, att man inte uppskattade det mer

Jo klara det är det väl inte tal om för alternativen är väl få så att säga men ja man har ju känslan o smärtan i bakhuvudet o blä.. jaja... o jepp, tillhör samma förlossning som sist
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • angiee

Hej hopp alla magar (& ni utan åxå för den delen)

Stress stress! Igår var jag på möte på Karolinska sjukhuset inför min praktik. Jag kommer att vara placerad på hörselrematologen för barn, små bebisar som är döva + samtal med föräldrarna, & på kvinnokliniken på Huddinge sjukhus! Kvinnokliniken kändes superspännande. Där får man träffa kvinnor med missfall, aborter, komplicerande förlossningar IUFD (bebisen dör i magen), fertilitetsutredningar, donationer etc. SÅ KUL! Men säkert svårt!
    Hade önskat Astrid Lindgrens barnsjukhus men det var en annan som fick vara där & på neonatalen. Kanske skönt att jag slapp. det väcker nog mycket jobbigt känslor sånt där....
    Iaf ska jag utföra min praktik som Kurator & kommer ha egna patienter efter en tid! Spännande!!!!!
    Ska börja skriva en tenta nu om psykosociala behandlingsmetoder men vet INTE vilken metod jag ska använda mig av. KBT för barn & unga kanske? Var lite intresserad av ETC behandling vid depression (elchocker), men det kateoriseras nog inte som en "social" metod, utan mer medicinskt....
    SVÅRT SVÅRT! Tips från någon??!?!?!?
    BTW! Idag ska vi skriva köpekontrakt på tomt & hus!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • MizzLizzy

Hej Tjejer!
    Först å främst ännu ett GRATTIS till LÄTTJA!

ANGIEE: Spännande det låter med din praktik. Och Grattis till husköpet!!

HANNAH: Kan inte förstå att du redan är i v 38!! Helt otroligt. Och sammandragningar redan? Spännande, spännande. Drömde förresten om dig härom natten . Vi var ett gäng från tråden som var på fest hos dig, fast du bodde i en ganska liten, men fin båt Du hade gjort väldigt goda snacks också Vad får man allt ifrån??

Här är det väl ok. Har fortfarande inte jättemkt symptom, men mår lite illa ibland och är lite kass i magen och sen är jag sjukt trött. Humöret kanske svänger mer än vanligt också. Vågar nog inte riktigt tro att allt är ok, men ska nog ändå vänta med att kolla till inskrivningen då de ändå gör ett ul. Känner mig hemsk som inte gläds så mkt ännu Men kanske blir bättre efter UL. Lite tungt också att vi ska flytta tillbaks till lgh ett tag igen och att P kommer att vara borta mkt. Får ta allt med inskolning o dagis helt själv, vilket säkert inte är några problem, men det känns så tungt att vara själv med allt hela tiden. Usch vad trist jag låter. Nej ska försöka glädjas åt det fina vädret istället!

Ska passa på att ta en dusch innan lillan vaknar.
    Puss å kram

♥ Fanny ♥ 080130
  • MagdaA

hej hej! hemma från jobb nu och hängig ont i halsen, hes och känner mig förkyld i hela kroppen, lätt illamående å blääää morgonens mjölkning var den segaste på länge! Ska snart äta lunch, sen blir det att sova när Alex sover. ska jobba i kväll igen på heldag och kväll i morgon.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thezzizen

Hej hej ni...

Sitter här och funderar på hur fan man ska få ekonomin att gå ihop denna månad. Eller rättare sagt hur vi ska få in pengar så vi kan överleva. Så jädra trist! Vi behöver liksom äta och handla lite till bebisen... men hur ska det gå till....

Angiee, jag tycker din praktik låter superintressant. Hur länge är det? Och grattis till husköpet om jag inte sagt det. Låter ju som ett kanonboende..

LaG; inte behöver du känna dig hemsk för det. Tog många veckor innan jag gladdes åt denna grav. Eller ens vågade tro på den..

Var på dagissamtal i morse, så fort lämningsrutinen blir annorlunda blir hon som ett plåster på mig... Riktigt rutinberoende där.. Men de hade bara gott att säga om vår lilla tjej och jag om dom... Efter dagis idag blir det bvc och spruta och grejer.. huga..

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7