Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Morrn!!!
Vi var på bvc igår på ettårskontroll och då var det sprutan med. Läkaren kollade i emils öron och han var ganska röd i båda och hade mkt vätska. Så det var på väg att bli öroninfl trodde hon. Men ingen pencelin än utan vi skulle ge nässpray iom att han är vröl förkyld med. Desutom är han jätte roslig. Igår hade han ingen feber så han fick sprutan ändå men i natt fick han feber och har det än. Jobbigt för han.
Men näspray funkar verkligen för det kommer ut mkt snor. Nu ligger han och sover så jag tänkte med vila mig en stund för jag mår apilla!
Han hade inte gått upp så mkt i vikt sen sist. Men han har varit sjuk och rör på sig massor så jag tror det är därför. Vet inte vad jag ska tillsätta i maten för han ska gå upp mer för han äter lagom och regelbundet.
Får fundera på det där lite. Har någon tips så hojta till för jag har inte tänkt på detta tidigare.
Nu ska jag läsa tebax i tråden!
Snö, lycka till idag. Hoppas det blir spruta! Spännande att se hur han växt..
Zago, vi verkar ju ligga i samma febersits här. Men ang maten, kör med extra smör på allt, det gjorde vi ibörjan. Gott blir det ju också..
Kicka, ring o hör, det är kanske bara ryktesväg så att säga..
Zago:
Dåligt med tips =(
Jordan får ju äta allt han vill ha lixom när vi äter. Allt för att han ska få i sig så mycket som möjligt. Vi tillsätter fortfarande smör i tex. mos eller pasta osv. Det är svårt.
Thezz:
Ja det skulle vara så skönt om han fick sprutorna denna gång så man slipper tänka mer på dem, ha det avklarat. Jag hoppas verkligen han kommit ikapp lite.. men jag tror lilla L gått om Jordan för gott nu ;) 11 kilo kommer han då inte upp i ...
thezz: Ja, vi får väl se. Jag känner bara att snart rinner det över, hur jävla mycket ska man behöva utstå och varför är ett krav om förtur inte giltigt?
Jag säger samma sak Kickan: Ring och ligg på! Det är så vi har fått våra platser, tror jag.
AE: Dessvärre har vi redan ringt upprepade gånger och det enda vi får till svar är att det inte finns några nya platser, att inga barn ska sluta och frågan "ni har ett jätte-behov just nu eller....?" av en jävla dryg kärring.
Någon här som vill underhålla mig? har fortfarande en helt utslagen snutta här bredvid... Kommer bli en uppochnedvänd dag här idag..
Själv slutar jag om 15 min, ska försöka smita liiite tidigare.
Ska hem å parkera bilen, springa upp å hämta BVC boken jag glömde i morse. Å sen ut å hämta vagnen, å möta upp en kompis som slutar samtidigt som mig =)
Å sen ska vi gå genom hela köpingen för att hämta Jordan på lokalen å upp på BVC .. allt detta på 30mins. Får nog pinna på =)
Sen ska vi gå hem å fixa lite lunch åt mamma å ett mellis åt Jordan.
Phew. Inte bara.
Vad för smör har ni till era???