• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-01 15:39:11 följande:
    Näää stackarn o det är så hemskt att höra den där "dunsen" ... M har ju nyllet fyllt med blåmärken sen han ramlade i trappan igår så usch...Hittade inte brallorna på hemsidan, får ta en bild på dem vid tillfälle men just nu rör jag mig inte långt, har så satans ont
    det är lugnt ta det när du orkar.

håller på och fixar middag, hittade ett recept på laxpasta som vi provar idag, luktar gott iaf!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

blir nog ett tandläkarbesök för oss i morgon. Såg nått konstigt i Alex mun nu när vi åt. trodde han bitit fast nått mellan tänderna, men såg sen att det var en bit av tandköttet som liksom lossnat och sitter runt tanden på framsidan och sitter fast som vanligt bakom, svårt att förklara. måste ha hänt när han föll tidigare. pratade med sjukvårdsrådgivningen som tyckte vi skulle ringa tandläkaren i morgon. förmodligen vill dom röntga och se att ordinarie tand inte blivit skadad.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MrsMurphy

Hej allesammans!

Lite svårt att hänga med här just nu, konstigt nog... Fast iofs, tid har jag egentligen men den prioriteras till annat nu när man ÄNTLIGEN kan röra sig!

Hanna: Har inte läst tillbaks men såg vid ett tidigare inkikande att du hade lite ångest inför förlossningen. Jag måste säga att min upplevelse av detta var betyderligt bättre denna gången än den första, att kroppen hade lättare nu. För mig var det verkligen att i samma sekund som bebisen kommit ut så släppte alla dessa åkommor, redan när jag var uppe och duschade efter två timmar så kände jag mig graciös som en balettdansös. Jag sprack en hel del denna gången också men för mig är det snarare att jag har mindre ont nu i underlivet än vad jag hade som gravid och jag kan inte ens riktigt påminna mig om att jag haft ont nu i underlivet och då är ändå lillgubben bara 4 dagar??!! {#lang_emotions_undecided} Total milsvid skillnad med allt! Som sagt, 4 dagar och allt bara funkar och är kalas här iaf. Kropp mår prima, förlossningen gick lätt och allt flyter på strålande med bebisen!

Allt är såååååååå naturligt så...
  • numberone

Lättja:

Låter som du hade en bra upplevelse denna gången!!!

• Hannnas

Morron

Trött

Lättja... skönt att höra! jag är inte så himlans rädd för hur det ska kännas just direkt efter hon kommit ut utan det är mest själva förlossningsskedet, jag minns den där ångestkänslan SÅ väl, den där känslan när man inte kommer undan o har så ont att man kan dö men inte gör det... ja svårt att förklara... däri ligger min värsta skräck.. men men, bara ta tjuren vid hornen för ut ska hon ju

Firat A lite nu på morgonen, orkade dock inte gå upp först med bricka o kaffe... o inget japanskt körsbärsträd fanns att köpa än så det blev en magnolia ist ska iväg o köpa en flagga till stången idag med

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

Morron...

Damen här har sovit 20-06.15 i egen säng inatt, har nog aldrig hänt. Fast då har ju vi vart där ett par ggr iof. Tror dock hon håller på o bli dålig typiskt nog, R tar tempen just nu.

Hon skreks sig iaf helhjärtat genom att på 18 månkollen igår... friskhetstecken...
    så 37,6 i morrontemp, men de borde väl ej vara sprutan redan..

Hanna, magnolia är väl inte fy skam, de ärju helt underbara!!!!

• Hannnas

thezz... skönt att hon verkar sova bra i egna sängen vad har ni för en säng?

Jobbigt att hon skrek sig igenom kontrollen men men... o sprutan reagerar de väl knappast på än? M har inte reagerat alls tacksamt nog

Jo jag ääälskar magnolia! o inte är de så dyra heller, 250 gav jag för en kanonfin planta!!

• Thezzizen

Hanna, hon har ju spjälisen fortf. men jag tar nog tebaka det, de är nog snarare febern som gjorde att hon sov så länge i sin säng... nu ligger hon i mitt knä o ser postis per, blir nog inge dagis idag..

jo, integritet var det som hette duga igår, man fick knappt peta på henne... 91 lång o 11 kg blev det iaf..

nä hon sa efter fem dgr kunde de reagera på den, o hon har ju inte gjort de tidigare heller, bara de innte är öronen igen, ska ju boka tid för koll snart iaf efter förra vändan

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-02 07:18:18 följande:
    Hanna, hon har ju spjälisen fortf. men jag tar nog tebaka det, de är nog snarare febern som gjorde att hon sov så länge i sin säng... nu ligger hon i mitt knä o ser postis per, blir nog inge dagis idag..jo, integritet var det som hette duga igår, man fick knappt peta på henne... 91 lång o 11 kg blev det iaf..nä hon sa efter fem dgr kunde de reagera på den, o hon har ju inte gjort de tidigare heller, bara de innte är öronen igen, ska ju boka tid för koll snart iaf efter förra vändan
    ja tidigast 5 dygn o upp till 14 va? äsch jag minns inte... M slapp reaktion iaf tacksamt...

Nää har lillgummis feber trist...

LÅNG är hon med, M framstår mer o mer som en plutt tycker jag...

Drömde inatt (el när jag slumrade) att förlossningen var på G (hade så ont igår o mkt SD inatt)... fy var inte kul, inte redo än...
  • Thezzizen

Hanna, ooops lite fel där. 81 lång är hon. inte 91... så hon är en kortis med litet huvud... hmm, skulle ju behöva ta oss te apotek o affär idag iaf...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7