• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 20:36:30 följande:
    Hanna:Ja det är ju badrummen man bör tänka på att göra om ... men vi hade ju tänkt lägga pengar på ett kök här i lägeheten ändå, så ja, det kanske kan gå jämt upp att få ett badrum klart i alla fall. Elen ja, ja de flesta hus har det här ännu .. i alla fall de som säljs. Tänkte man skulle kunna dra nytta mer av kaminen, å ev. byta ut systemet så småningom ... kanske luftvärmepump som vi pratade om tidigare...
    Ja ok, ja kök är ju inte heller billigt men 2 badrum slår nog det ändå tror jag

Luftvärmepump är ju kanon o det bör ni ju sätta in omg isf, går säkert banken med på iom att det direkt drar ner er månadskostnad där

O kaminen värmer inget mer än där i det rummet OM inte det är bra vent i huset så kolla det som sagt bara en tanke

Usch vilken trist realist jag är va inte alls meningen! *skäller på mig* men som du säger är ju hus ett livsprojekt o klar blir man nog aldrig... så det är helt rätt inställning tycker jag, knas när folk tror att allt ska vara klart direkt om man inte köper nytt då
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Jaz... {#lang_emotions_tongue_out}

• snöstjärna

Hanna:
    Ingen fara alls, ville ha lite tankar.
    Vi såg potential i huset, första huset som fallit oss i smaken på LÄNGE. De kommer så sällan ut hus här ... Vi kommer tjäna en hel del på att sälja lägenheten med, så det kändes som det skulle kunna gå =)

De har räknat på driften som det är nu å då räknar de med 3000 å de plus lånet blir ändå mindre än vad vi har här å nu i vår trea. Så allt vi kan ändra på i uppvärmning osv, ger ju mer pengar i plånboken till slut.

Att bygga nytt skulle inte fungera för oss ... så det blir ett hus att växa i och renovera.
    Allt trä ska målas vitt såklart ... å badrummen fixas. Lite tapeter och golv. Ja de e väl de jag ser som första åtgärder. Å sen kolla på uppvärmningen då.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 20:48:37 följande:
    Hanna:Ingen fara alls, ville ha lite tankar.Vi såg potential i huset, första huset som fallit oss i smaken på LÄNGE. De kommer så sällan ut hus här ... Vi kommer tjäna en hel del på att sälja lägenheten med, så det kändes som det skulle kunna gå =)De har räknat på driften som det är nu å då räknar de med 3000 å de plus lånet blir ändå mindre än vad vi har här å nu i vår trea. Så allt vi kan ändra på i uppvärmning osv, ger ju mer pengar i plånboken till slut.Att bygga nytt skulle inte fungera för oss ... så det blir ett hus att växa i och renovera. Allt trä ska målas vitt såklart ... å badrummen fixas. Lite tapeter och golv. Ja de e väl de jag ser som första åtgärder. Å sen kolla på uppvärmningen då.
    Kan ju verkligen rekommendera att budgetera in ny uppvärmning direkt, särskilt med tanke på att ni direkt sänker månadskostnaden med HUR mkt som helst jämfört med det system som ligger inne idag

Vad har ni tänkt göra i badrummen? o har du frågor ang det kör gärna över mig svarar på allt jag lärt mig hittills ang sånt

Tapeter o golv kostar inte så mkt, tar mest tid o plats... o måla furut är bara trist men enkelt.. o du, tänk på att man numer inte måste schellacka utan det finns en grundfärg som innehåller detta så slipper man ett målningsmoment *tips*
  • snöstjärna

Hanna:
    Måste nog prata med nån värmekunig å få tips vad som kan vara bäst att byta till i just det där huset.

Det är ju en övervåning med ..

Antar de redan gjort några åtgärder eftersom kaminen installerats och det är 3glasfönster i alla fall.

• Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 21:01:02 följande:
    Hanna:Måste nog prata med nån värmekunig å få tips vad som kan vara bäst att byta till i just det där huset. Det är ju en övervåning med .. Antar de redan gjort några åtgärder eftersom kaminen installerats och det är 3glasfönster i alla fall.
    ja be en vent.gubbe kolla läget.. är det vattenburen värme el bara elradiatorer?

Vi har vent.gubbar rännande här nu med... lägger ju in ett sk värmeenergiåtervinningssystem i huset nu... o först när det är igång kan vi verkligen få nytta av kaminen t ex o dessutom minska pelletsåtgången med ca 40% (de säger mer men det tror jag inte på)
  • snöstjärna

Hanna:
    Vet inte .. står inget mer än direkt el och vedkamin med fläkt.

Nått mer borde man ju göra så man sparar in såklart. Läste nånstans att konvertera till vattenburet skulle gå på ca 100 000 kronor.

Blir inte riktigt klok på vem man kontaktar dock? Tips? Alltså för att få hjälp att kolla vad som är bäst att skaffa och vem man anlitar?

• Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 21:37:52 följande:
    Hanna:Vet inte .. står inget mer än direkt el och vedkamin med fläkt.Nått mer borde man ju göra så man sparar in såklart. Läste nånstans att konvertera till vattenburet skulle gå på ca 100 000 kronor. Blir inte riktigt klok på vem man kontaktar dock? Tips? Alltså för att få hjälp att kolla vad som är bäst att skaffa och vem man anlitar?
    mm konvertera till vattenburet om det inte finns är svindyrt, men det finns ju luft/luft pump o då måste man inte byta radiatorerna vet lättja köpte en sån (IVT tror jag) o de är nöjda så kolla med henne

Vet inte riktigt vem man kontaktar, vi har ju gräddfil....

Morron alla förresten

Mina knasiga stenhårda SD fortsätter här, magen övar väl som sjuttan...
  • 2007

Godmorgon!!

Vet att jag är dålig på att skriva här. Ni skriver så mycket att jag inte hinner med. Men läser ganska mycket i alla fall.

Hanna: Så du har mycket sammandragningar, ja det är ju inte långt kvar nu. Känner du dig redo för nästa förlossning???

Själv är jag halvvägs idag, 20+0, känns ganska segt, vill gärna ha sommar och semester. Men det ska jag ha v27 så det är ju ganska många veckor kvar tills dess. Som tur är så är det mycket ledigheter under våren ändå.

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • 2007

Godmorgon!!

Vet att jag är dålig på att skriva här. Ni skriver så mycket att jag inte hinner med. Men läser ganska mycket i alla fall.

Hanna: Så du har mycket sammandragningar, ja det är ju inte långt kvar nu. Känner du dig redo för nästa förlossning???

Själv är jag halvvägs idag, 20+0, känns ganska segt, vill gärna ha sommar och semester. Men det ska jag ha v27 så det är ju ganska många veckor kvar tills dess. Som tur är så är det mycket ledigheter under våren ändå.

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7