Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare!
Jaz...
Hanna:
Ingen fara alls, ville ha lite tankar.
Vi såg potential i huset, första huset som fallit oss i smaken på LÄNGE. De kommer så sällan ut hus här ... Vi kommer tjäna en hel del på att sälja lägenheten med, så det kändes som det skulle kunna gå =)
De har räknat på driften som det är nu å då räknar de med 3000 å de plus lånet blir ändå mindre än vad vi har här å nu i vår trea. Så allt vi kan ändra på i uppvärmning osv, ger ju mer pengar i plånboken till slut.
Att bygga nytt skulle inte fungera för oss ... så det blir ett hus att växa i och renovera.
Allt trä ska målas vitt såklart ... å badrummen fixas. Lite tapeter och golv. Ja de e väl de jag ser som första åtgärder. Å sen kolla på uppvärmningen då.
Hanna:
Måste nog prata med nån värmekunig å få tips vad som kan vara bäst att byta till i just det där huset.
Det är ju en övervåning med ..
Antar de redan gjort några åtgärder eftersom kaminen installerats och det är 3glasfönster i alla fall.
Hanna:
Vet inte .. står inget mer än direkt el och vedkamin med fläkt.
Nått mer borde man ju göra så man sparar in såklart. Läste nånstans att konvertera till vattenburet skulle gå på ca 100 000 kronor.
Blir inte riktigt klok på vem man kontaktar dock? Tips? Alltså för att få hjälp att kolla vad som är bäst att skaffa och vem man anlitar?
Godmorgon!!
Vet att jag är dålig på att skriva här. Ni skriver så mycket att jag inte hinner med. Men läser ganska mycket i alla fall.
Hanna: Så du har mycket sammandragningar, ja det är ju inte långt kvar nu. Känner du dig redo för nästa förlossning???
Själv är jag halvvägs idag, 20+0, känns ganska segt, vill gärna ha sommar och semester. Men det ska jag ha v27 så det är ju ganska många veckor kvar tills dess. Som tur är så är det mycket ledigheter under våren ändå.
Godmorgon!!
Vet att jag är dålig på att skriva här. Ni skriver så mycket att jag inte hinner med. Men läser ganska mycket i alla fall.
Hanna: Så du har mycket sammandragningar, ja det är ju inte långt kvar nu. Känner du dig redo för nästa förlossning???
Själv är jag halvvägs idag, 20+0, känns ganska segt, vill gärna ha sommar och semester. Men det ska jag ha v27 så det är ju ganska många veckor kvar tills dess. Som tur är så är det mycket ledigheter under våren ändå.