• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Zaphy

Min son (3½) skulle säga "min pappa kommer hem när som helst"
    Så kommer han springande i hallen: "mamma, din pappa kommer hem var som helst"
    - Jasså det säger du!? sa jag då ;)

• Misslollipop

Min underbara lilla tös sa en rolig sak för något år sedan då hon var 3 år.

-Mamma, vad har du i magen?
    -Nja vadå, inget särskilt..lite mat kanske
    -har du en bebis i magen?
    -nej lilla gumman..
    -Men mamma, om du äter bebismat då!?

ganska logiskt för en treåring, äter man bebismat, så kanske det blir en bebis i magen. Hihi :D

• Snuffis mamma

Jag hade gjort välling en kväll till min snart treårige kille.
    Han står vid trappan och är på väg ner. Jag säger:
    "Vänta vännen, du får ta med dej vällingen ner"
    Han svarar: "Men, mamma, jag har bara två händer".
    ( Han hade inget att bära på innan )
    Undrar vart han hört det?
    Ha ha

• Rulltrappa

jag jobbade kväll igår och imorse när jag och sonen gick upp konstaterade jag att han var nyklippt. inspekterade och suckade något om att pappa har gjort hockeyfrilla på dig. unegn springer då in till sin far, hoppar på honom och skriker "va har du gjort pappa, jag vill inte ha hockeyklubba i håjet!"

• Leniz

Haha rolig tråd..

Jag har inga barn själv men en kompis son, som var 3 år gammal springer in på toaletten där hans farfar står och kissar.
    Pojken kollar konstigt mellan benen på farfar och säger:
    - Jag gillar inte din snopp farfar!
    Och springer ut..

• tessan27

Min dotter som nyligen fyllt 3 år busar ganska mycket och ibland blir jag lite arg på henne och höjer rösten. Då säger hon
    -Jag är glad mamma, och ler med hela ansiktet. Sen säger hon -Är du glad mamma??

Sen så har vi varit ganska mycket till doktorn och så. Så här för några dagar sedan så hade en plastfisk till hennes fiskespel gått sönder och hon tyckte väl att den skulle lagas men vi sa att den inte gick att laga, då kläcker hon ur sig.
    -Doktor Åsa kan laga

• over the top

min syster son 3 år, gick ut på balkongen en kväll och skrek '' SOLEN VAR ÄR DU'' hehe

• zebran i Stilla havet

Min 2 1/2-aring pratar lite obegriplig blandning av svenska och engelska men haromkvallen da lillebror skulle sova rackte han in handen och klappade honom pa huvudet och sa pa klingande engelska och lillgammalt tonfall: "Little fellow".

• tjejmamma79

oj vilken kul tråd. själv har jag en bok hemma där jag skriver ner barnens roliga uttalanden.
    Mina favoriter är när min mamma (mormor) överraskat min då 4 åriga dotter med att ta tåget till skåne från sthlm och vi hämtat henne på stationen. i bilen frågar hon varför mormor kommit. jO FÖR ATT JAG LÄNGTADE SÅ MYCKET EFTER ER SÄGER MORMOR varpå min dotter svarar `men mormor det är bättre att ringa``.

En annan gång skulle hennes pappa skoja lite och fråga om han fick bo hos henen och hennes man när han blev gammal så dom kunde mata honom och byta hans blöjor men då svarade hon kvickt. " jag vet pappa du kan bo hos Gud istället`"

Ok sista nu när henne lillasyster haslvsov i bilen väckte hon henne och sa nu är vi hemma Ida varpå då 3 åriga

• tjejmamma79

Kom åp mer kul.
    När jag och min då 5 åriga doter var på vårdcentralens toalett hittade hon ett mynt på golvet som hon plockade upp, sen hittade hon ett apotektskvitto hon ville plocka upp men jag bad henne låta bli då svarade hon ja mamma du bryr dig bara om pengarna.

När hon var ca 2 år tvättade hennes pappa henne i gumpen i vasken och bad henne sära på benen då svarade hon serra hon är inte här han bor i stockholm (serra är hennes gammalfarafar)

Serra har en ganska stor motorbår vi brukar få följa med i om somrarna men en gång åkte morfar med en finladsbåt och jag skulle försöka förklara för henne att morfar var ute och åkte en jättejättestor båt då undrar hon " tyckte han serrras båt var för liten"

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...