• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Carro Å

Min sons pappas sambo berättade något roligt för mig för ett tag sen.
    Sonen var då 3 1/2 år när det hände.

Nicholas åkte buss med Linda och så kom det på jättemycket folk vid en busshållsplats. Då la Nicholas en riktig stinkare prutt och sa "Nemen Linda, vad äckligt, har du pruttat?" och höll för näsan. hahaha vad hon skämdes stackarn. Vad svarar man på sånt. Inte kan man "skylla" tillbaka det på en sån liten iallafall.

Nee fyy för min son vad han e busig.

• Lykiska

Sonen på 3½ var med och handlade, jag stoppade ner lite godis i korgen som jag tänkte vi kunde ha på lördagen. Väl hemma frågar sonen efter godiset och jag svarar att det inte är lördag, det är bara torsdag. Han tittar på mig, lägger huvudet på sne och frågar "Men vart tog lördan vägen då?"

• tjejmamma79

ja det är snälla kommentarer man får ibland min mellantjej då ca 3 år pekade sina bröst och sa här är Idas tutte mamma har lååång låång tutte.

När hon var mindre kunde hon inte säga napp utan hon ville ha sin lapp.

När min kusin var liten satt hon och klappade sin mormor på kinden och sa lilla mormor jä..la mormor (hon trodde det var ett snällt ord) en annan gång då hon satt i sin barnvagn pekade hon på en mörkhyad man och sa titta mamma där står en sån där jjä.la utlänning.

När man är förkyld har man svårt att säga s det blir f i stället så när min maken var lite och förkyld ropade han till en granntant akta så jag inte fittar dig.

sen tog det lång tid innan vi fattade vad grannen flickan menade när hon sa titta på fy f.n (flygplan)

• Anouschka

Min dotter (2 ar) upptäckte att jag hade varit hos frisören da jag tittade in för att säga god natt igar kväll. Hennes underbara kommentar var "mamma har köpt nytt har. Gult som solen". Hade blonderat tillbaka (men det blev för blont) min harfärg efter att ha provat pa att vara brunett ett tag

• Baronessan

Min 4-åring igår:

Julia: "Jag har växt JÄTTEmycket!"
    Jag: "Ja, det har du verkligen."
    Julia: "Jag växer väldigt bra."
    Jag: "Ja, det måste jag hålla med om att du gör."
    Julia: "Men Elsa, hon växer inte lika mycket som jag."
    Jag: "Jo, det gör hon väl? Hon växer ju också hela tiden, precis som du."
    Julia: "Nä, hon är inte så bra på att växa."

Allt är en tävling!

• hymafr

När min mamma var liten svarade hon sin mammas godnatt med: "Godnatt och sov gott och tack detsamma".

Min kompis hade sin sons 5-årige kompis över på lunch. Pojken äter med god aptit och ber att få mer, vilket han givetvis får. Han sticker gaffeln i en matbit, lyfter upp den, tittar på den och frågar: "Är det här äpple?". "Nej", svarar min kompis - "det är squash". "Det hade jag aaaldrig ätit om jag fått det hemma" sa pojken glatt och stoppade tuggan i munnen.

Hörde om en liten kille som i tvåårsåldern var med 4-årige storebror på deras mormors jobb. När han skulle ta på sig skorna så funkade det inte riktigt så han blev irriterad och muttrade något som varken mormor eller hennes (många) arbetskamrater förstod. "Vad säger pojken?", frågade någon. Då svarar storebror med hög och tydlig röst: "Han säger fan - och han kan säga jävlar, också"

4-årig flicka hos dagmamman: "Idag skjutsade mamma hit mig för pappa har inget körkort för det har polisen tagit" (Var nog inte riktigt meningen att någon skulle få reda på det)

Linda 2 år, brukade kärleksfullt kallas för Linda-Pinda, speciellt när hon behövde tröst. Kompisen Hanna ramlade och slog sig och då klappade Linda om henne och sa: "Lilla Hanna-Pinda"

• Linnpinn

Sonen (3 år) springer runt och leker iförd sin brandmanshjälm och frågar:
    -Har du någon brandhjälm mamma?
    -Nej, det har jag inte.
    -Men du kanske får en när du blir stor?

• Kristin24

Elsa är inte så pigg på att städa undan efter sig i rummet, idag låg det lego på hela golvet och jag bad henne städa innan läggdags.

-Nej det orkar jag inte, svarar hon.
    -okej jag städar väl då, säger jag och börjar ösa lego i påsen
    -jag hjälper dig mamma, jag gillar att städa, det är kul...säger hon.

Alltid roligare att städa med hjälp

Go och glad Kexchoklad
  • bambigirl

Albin 2,5 år:
    Albin snopp. Mamma snippa.
    Jag: Vad har pappa då?
    Albin: Pappa kalsonger

• LinaT

Kan bara instämma, barn säger de mest underbara saker och tråden är rolig att läsa!

Min 4½-årige son pratar gärna med bebisen i magen när han ska sova och jag ligger bredvid, precis som han gjorde med lillasyster innan hon föddes. Man får höra både det ena och andra konstiga, och han tycker mycket om att rapportera vad bebisen sjäv "säger". Häromdagen tittade han upp från min mage och sa allvarligt, "Mamma, Lyckofluff säger att hon ramlade i trappen". Man undrar hur han föreställer sig min insida...

(Lyckofluff=familjens arbetnamn på bebisen)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...