• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Koloratur

När Jakob var fyra hade han en dagiskompis som han brukade leka med. Hon var ett år yngre och så otroligt lillgammal :) De båda två tyckte om att ringa till varandra och boka tid för att leka... Fattar inte var hon fick alla ord ifrån, hon var ju bara tre år! Lät som en gammal journalfim när hon pratade XD

(pappa svarar)
    - hallå?
    - Hej, det är Ebba X här. Jag undjaj om Jakob är hemma?
    - Nej, tyvärr Ebba, han är och handlar med mamma just nu.
    - Jaha, då får jag förschöka vid ett ANNAT TILLFÄLLE.
    - Det låter bra, gör så du!
    - Då ska jag tacka så mycket. Hälsa Jakob att jag gärna vill komma i kontakt med honom angående en sak..... (leka)

hehe :)

Min son har börjat skämma ut mig i affärer genom att stirra på människor och le lurigt och säga "bajs.... BAJS!!!!" helt utan anledning.....Huva!

Häromdagen tittade han på mina bristningar (har väldigt mkt sånt på ryggen och i sidorna), blev förskräckt och utbrast "Ritat!" Någon har ritat på mamma....

• Mr p daddy

ja hade lunchat me min kompis o hennes 5åring o när dom ska gå hem säger sonen: -vi hörs då, slå en pling om de e nått!!!

hahaha, så lillgammal!

• dragon06

vi åkte i går förbi max där de har plast gubbe som det blåser i så det ser ut som att den vinkar och vickar på huvudet.

Min dotter på tre år tittar på den som vanligt och säger
    - Titta mamma den vikar till mig
    - Jaha gör den?
    -Ja det gör han för jag ser det.
    -Ok
    -Jag ser att den har en snopp!
    -Jaha och hur ser du det??
    -Jag ser det, det gör jag.
    -Då har den säkert snopp.
    -Ja det har han och han köpte den.
    -Köpte den??
    - Aaa i söndags köpte han den.

Vett inte vart hon har fått det ifrån.

• Lithe

Min pojke (3,5 år) fick tag i ett av häftena man får i början på graviditeten hos BM. Vi har inte berättat för honom ännu att han ska få ett syskon.
    Han började titta på bilderna där det var en massa bebisar och sen kom han till bilder på olika ställningar man kan vara i när man ska föda och frågar vad tjejen på bilderna gör.
    Jag: Hon ska föda ett barn.
    Elias: Var kommer bebisen ifrån?
    Jag: Från snippan
    Elias: Blir snippan stor då?
    Jag: Ja, den kan bli större, lika stor som bebisens huvud
    Elias: Kan den gå sönder?
    Jag: Ja, men man sätter ett plåster bara så blir det bra efter ett tag (as if!)
    Elias: Nej! Man ska inte ha plåster, det läker mycket fortare då.

• Smuhlan

Pontus, 4,5 år, skulle bada igår. Han klädde av sig och fixade med sina kläder, hängde upp dem på en krok och så, allt var som vanligt när han helt plötsligt utbrister: Det är inte länge tills jag ska bli en pappa och då blir pappa en farfar

Jag svarade: Jo fast lite länge dröjer det väl?
    Pontus: ja men inte mycket länge...

Ja herretid, jag hoppas verkligen det dröjer LÄNGE *haha* fast min man sa att egentligen dröjer det ju inte så länge så fort som tiden rusar iväg, helt plötsligt står man där o undrar vart åren tog vägen liksom...

BARNEN sitter o kollar på morgontv medan de äter frukost. Bumbibjörnarna börjar och smilla 2,5 år utbrister lyckligt: Mamma, mamma Tunnelbanan börjar...

• pazzy

När vår 3årige Alex skött sig ypperligt efter nära två dagars shopping i Ullared så var vi äntligen på leksaksavdelningen där denna dialog försigick:
    Mamma: -Eftersom du varit så duktig och snäll när vi varit här så får du välja en leksak.
    Alex: -Jag behöver inga, jag har redan så många hemma.
    Ett jubel utbröt bland alla trötta vuxna runt omkring.

En ryggsäck blev det istället...

Nu är det presentförbud från mor och farföräldrar en tid, vi vuxna har känt oss dränkta i leksaker ganska länge och nu tycker t o m barnen att det räcker:)

• Sötnosarna

Jag berättade just för min snart 5åriga dotter att hon snart fyller år, varpå hon utbrister (upptagen med att bygga med lego)
    Måste du tjata så mycket? Jag får snart öronflammation.
    Hi hi
    Så kan man ju också se det.

• Tintaglia

Min tvååring, i parken tillsammans med sin förskolegrupp. Sitter på en parkbänk..
    "Här sitter jag och dinglar med skorna..!"

Kanske inte så roligt, men otroligt gulligt när det kommer från en liten tvååring!

• MaxenBrax

Vårt körsbärsträd har precis börjat blomma så när sonen 3 år kom hem från dagis fick han se hela trädet översållat med vita blommor och utbrister: "Kolla pappa, det växer popcorn!"

Det vore väl bra att bara kunna gå ut och skörda popcorn när man vill

• Peyman

Jag sa åt femåringen igår att han skulle gå och tvätta av sig efter att ha bakat chokladbollar. "Så att jag blir ren och blank?" frågar han då. Visst, tyckte jag och undrade lite över vart blank kom in.
    Så ropar han på mig att jag ska komma och kolla om han är blank och fin. Å jag fortsätter fundera.

Då säger han men mamma nu måste jag putsa spegeln igen. Den är ju inte blank och fin.

Förklaringen kom ju där.

• StaffenAssar

Min 2,5 årings tolkning av sångtexten "dansa min docka medan du är unger, när du blir gammal så blir du så tunger":
    Dansa min docka medan du är hungrig, när du blir gammal...(paus för att komma ihåg hur det var) då kan du få mat!

• Mammis me Tindra

Sambon var ute på baksidan och pratade med grannen, varpå Tindra 4 år säger:

Tindra: "Jag vet varför pappa gillar Johan så mycket"
    Jag: "Varför då?"
    Tindra: (ler lite kluringt) För att det är hans bryyyschaaa

Haha, jag och sambon skämtar ibland och pratar "Rinkebysvenska", hon måste ha snappat upp det nångång.

• Lille Snopp

Minns förr när jag var barn så hadde jag problem med "vegetarian" och "veteran" så hadde vi en elev i vår klass hans mamma är vegetarian, så såg ja elevens mamma i butiken och sade mamma titta där är min klasskompis mamma hon är.veteran. Mamma frågade vad då veteran vad menar du? Jag sade alltså en sån som inte äter kött och sånt. Mamma sade ha ha :) åhh du e så gullig du jesper det heter vegetarian :)

• Nibble123
    joojoo skrev 2009-02-10 10:32:53 följande:

Min dotter har alltid varit känslig för ljud. När vi har varit ute och rest har det tex inneburit att hon inte velat gå på toaletten på flygplanet eftersom det låter så mycket där inne.

När hon var runt 4 år och vi åkte på charter till Rhodos så vågade hon sig äntligen in på toaletten. När vi sedan står som packade sillar på transferbussen utbrister hon stolt: Nu kissar jag överallt!

Vi fick genast lite mer utrymme kring oss!

"Nu kissar jag överallt! " förstår de svenska i Rhodos?
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...