• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Maggiepuh

En annan var när jag väntade sonen och på jobb serverades köttbullar och makaronen (jobbar på dagis och vi äter alltid med barnen). Alla hade fått lika många köttbullar och kvar låg en ensam köttbulle. Jag hade under hela graviditeten mått illa av köttdoft men det viste inte barnen. En flicka på 3 år tittade på köttbullen och sedan på min mage och upprepade detta moment några gånger. Till sist klappar hon mig på magen och säger "Jag tror bebisen vill ha den sista köttbullen". Jag fick snällt fråga de andra barnen vid bordet om det var ok för jag hade inte hjärta till att säga emot så jag fick snällt äta upp den sista köttbullen så bebisen skulle vara nöjd.

• Amine

Påminner mej om en episod strax efter nyår, vi träffade en kompis på stan som vi inte sett på länge och hon hade en ordentlig gravid mage trots att det inte gått så lång tid. kompisen skojade med w (3 år)och sa 2jag åt upp hela julskinkan själv". När vi gick där ifrån och gått 5 meter, stannar W, vänder sej om och kollar så hon inte är inom hör håll tar min hand och säger med djup suck"mamma, fattar inte hon att hon har en BEBIS i sin mage?"

• Shira

Sonen som då var knappt tre hade läst "Halvan och polisbilen" ett antal gånger. Jag frågade vad han gjorde och fick svaret "Jag jobbar på vete-sandalen" (vilket skulle betyda ledningscentralen)

I samma veva var han mycket intresserad av det här med snoppar och snippor och hela den grejen. Jag stod i trosor framför badrumsspegeln en morgon när han kom in och sa:

- Har du hår där? (och pekade)

-Ja-a svarade jag.

- Ska du öppna den trosan? Frågade han nyfiket.

Nej det skulle mamma INTE göra! Hoppas det inte blir hans raggningsreplik när han blir äldre bara...

• Maggiepuh

I lördags när jag hade kommit hem från ullared ville sonen hjälpa mig att packa upp påsarna. Han viste vad som var till vem och när han tar upp bindorna säger han "Det är plåster till mammas snippa när den blöder". När lärde han sig vad bindor är till för?

• Linnpinn

Sonen, 3 år, ålade ner lite häftigt från en stol varpå han utbrister:
    - Aj, mamma, jag gjorde illa snoppen och kungen.

Han frågade för ett tag sen vad det under snoppen heter och vi berättade att det var pungen. JA,kungen säger han glatt. Vi har försökt att rätta honom men han har bestämt sig för tillfället - det heter kungen

• Vhilma och Victor

I går fick jag deltaga i min dotter 4½ år och hennes kompis som nyss fyllt fem i deras allvarliga diskussion om att " Mammor har BH och pappor dom har snopp!"

• Bei Bei

Sagt av min 3,5 åring för bara några dagar sedan när vi var hemma pgr av att hon var sjuk. Solen sken ute och vi har precis flyttat från lägenhet till radhus. Utanför vårat hus ligger lekplatsen och hon ville gå ut för att leka (givetvis)
    Förklarade att hon var sjuk och behövde vara inne och vila sig.
    "Om jag inte får gå ut så skriker jag så du får ont i öronen" "Varsågod och skrik" blev mitt svar varpå hon gick till vardagsrummet och började leka trallandes istället...

När hon var runt 3år såg hon på nyheterna med mig. Fredrik Reinfeldt var på tv och Ronja utbrister "Titta, där är min bästa kompis farbror Joakim!" (Hennes farbror var då 19 år och inte på något vis lik Reinfeldt )

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Tildus1

Min syster hade precis fått en liten flicka,
    vi hälsade på på BB.
    Min dotter på 4 1/2 år,sitter och tittar konstigt på bebisen när jag håller den,
    sen viskar hon i mitt öra;
    Mamma hade bebisen de kläderna i magen också...
    Hahahahahahaha
    Älskade unge!!!!

• Rulltrappa
    Maggiepuh skrev 2009-04-23 22:30:25 följande:
    I lördags när jag hade kommit hem från ullared ville sonen hjälpa mig att packa upp påsarna. Han viste vad som var till vem och när han tar upp bindorna säger han "Det är plåster till mammas snippa när den blöder". När lärde han sig vad bindor är till för?
    haha, min son sa något liknande. "det är mammas plåster, mamma har ont", tiden efter att lillebror kommit till världen... han frågade inget och jag sa inget, han bara drog den slutsatsen. (jag brukar inte få vara ifred på toa, nej...)
  • Rulltrappa

igår pekade min son på en skrumpen liten tant med stor näsa och sa "titta, det är quasimodo!"

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...