• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Peyman

Det är bara att inse, jag kommer tvåa på min sons lista.

Idag upptäckte sonen att hans styvpappa kommit längre på tvspelet.
    Sonen: Wow, du har kommit långt. How have you come så långt?
    Karln tittar på mig och småskrattar.
    Jag: Meh, det var ju jag som gjorde det! Lyckades på första försöket.
    Sonen säger ingenting...
    Jag känner ju sonen så jag frågar:
    Du tror mig väl?
    Sonen: Nej, det var pappa som gjorde det!!!
    Karln håller vid det här laget på att dö av skratt, så jag annonserar att jag går ut i strejk tills de lär sig uppskatta mig.
    Sonen: Mamma, besanna dig! Å springer in på sitt rum för att leka...

• Lithe

Min son på 3,5 år satt och berättade att han skulle vilja åka luftballong.
    - Men mamma då kan du nog inte följa med.
    - Varför då?
    - Du e nog för tung!

Tack tack...

Senare samma dag:
    - Mamma när du har glasögon så tror jag att du e gammal.

Tack tack

Så på en och samma dag blev jag gammal och tjock!

• dubbelmamma

Jag tar fram weledas "calendula" hudkräm (som doftar blommor) och vill smörja 4,5-åringen som är torr.
    - Mamma jag vill inte lukta gott!
    - Nehe... vad vill du lukta då?
    - Jag vill lukta som jag ska!

• phillipha

Jag var ute och gick med min tvååriga kusin i vagn och passerade ett hus där det bor en grand danios(?) hund. Kusinen är van vid en litet tax och tittar storögt på hunden innan hon utbrister
    - Titta en häst, jag sitta på!

• MammaSusan81

På väg hem i bilen när vi hade knappt 10 mil kvar av 25 mil säger fröken: Jag vill inte åka nån mer bil jag vill gå hem, jag kan hålla dig i handen mamma..... Sötisen skulle bara veta hur långt det är att gå alla de milen.......

• Maggiepuh

Igår när sonen (precis fyllt 3år) skulle hjälpa mig att packa upp alla påsarna från ullared och han tackade för allt som var till honom. När han fick upp ett paket bindor säger han "-Det är till mamma när snippan blöder". När har han lärt sig det???

• Åsa78

Jag skulle åka till Ullared och handla och hade lovat dottern 3 år att köpa en kassaapparat till henne. Frågade henne om det var något mer hon tyckte mamma skulle köpa...hon funderar ett tag och svarar: - ja du ska köpa en kassaapparat och ett "patteply".
    Ett vad för något svarar jag.
    Ett "patteply" så jag inte blir blöt i håret när det regnar..
    Jaha..du menar ett paraply...ja ett "patteply"..

• helahelena

åh vilken underbar tråd! har en son som blir 4 efter sommaren och ibland kan man verkligen skratta på sej! är gravid med vad vi tror är en lillasyster och jag hade för nån vecka sen köpt ett par rosa små byxor...sonen håller upp dom och frågar:
    -mamma va sysslar du med? Jag svarar då att dom är till bebisen i magen om det är en flicka. Sonen himlar med ögonen, kollar helt snett på mej och säger kort- ja det hoppas jag verkligen, jag tänker INTE ha dom på dagis iallafall!

Orka uttrycka sej lillgammalt!

• stjärndamm
    helahelena skrev 2009-04-19 21:15:42 följande:
    åh vilken underbar tråd! har en son som blir 4 efter sommaren och ibland kan man verkligen skratta på sej! är gravid med vad vi tror är en lillasyster och jag hade för nån vecka sen köpt ett par rosa små byxor...sonen håller upp dom och frågar: -mamma va sysslar du med? Jag svarar då att dom är till bebisen i magen om det är en flicka. Sonen himlar med ögonen, kollar helt snett på mej och säger kort- ja det hoppas jag verkligen, jag tänker INTE ha dom på dagis iallafall! Orka uttrycka sej lillgammalt!
    Hahaha!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...