Inlägg från: Maggiepuh |Visa alla inlägg
  • Maggiepuh

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Min son lyckades ta av sig sitt gips häromdagen så vi fick åka in och gipsa om honom (han har brytit armen). När vi var klara lämnade jag honom på dagis ocg jag körde till jobb. På kvällen skulle han berätta för sin pappa vad doktorn hade sagt till honom.... (Han heter Anton och har kallat gipset för plåster)

- Anton får inte ta av plåstret, inte mamma eller pappa häller.....(lång paus) .....(dagis fröken) får inte häller ta av plåster, bara doktorn.

Som vi skrattade, vi fattade inte vart han fick dagisfröken ifrån i detta sammanhanget.

• Maggiepuh

Igår när sonen (precis fyllt 3år) skulle hjälpa mig att packa upp alla påsarna från ullared och han tackade för allt som var till honom. När han fick upp ett paket bindor säger han "-Det är till mamma när snippan blöder". När har han lärt sig det???

• Maggiepuh

För ca 6 månader sedan kom sonen in till vardagsrummet (då 2.5 år) när hans pappa tittade på Cops på tv. En polis höll precis på att brotta ner en mörkhyad man och sonen skriker för full hals "Nej polisen, akta apan". Som vi skrattade.

• Maggiepuh

En annan var när jag väntade sonen och på jobb serverades köttbullar och makaronen (jobbar på dagis och vi äter alltid med barnen). Alla hade fått lika många köttbullar och kvar låg en ensam köttbulle. Jag hade under hela graviditeten mått illa av köttdoft men det viste inte barnen. En flicka på 3 år tittade på köttbullen och sedan på min mage och upprepade detta moment några gånger. Till sist klappar hon mig på magen och säger "Jag tror bebisen vill ha den sista köttbullen". Jag fick snällt fråga de andra barnen vid bordet om det var ok för jag hade inte hjärta till att säga emot så jag fick snällt äta upp den sista köttbullen så bebisen skulle vara nöjd.

• Maggiepuh

I lördags när jag hade kommit hem från ullared ville sonen hjälpa mig att packa upp påsarna. Han viste vad som var till vem och när han tar upp bindorna säger han "Det är plåster till mammas snippa när den blöder". När lärde han sig vad bindor är till för?

• Maggiepuh

Igår när vi var på öppna förskolan kom en gammal bekant till mig som jag inte träffat på länge. Hon har en son som är jämngammal med min och hon har även fått en liten pojke till för 3.5 månader sedan. När min son kom till mig visade jag honom bebisen och han sägen "En liiiiten bebis (tyst ca 5 sek) är den till mig?". När hans pappa kom hem från jobbet gcik han till pappa och frågade "Pappa kan du göra en bebis till mig?". Han har pratat om ett syskom sedan i julas och vi jobbar på det.

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...