• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Lottan 67

Min dotter var helt faschinerad av Bibeln när hon var ca 5-6 år gammal. Vi är inte direkt religiösa i familjen (läs: inte alls) så det var antagligen från dagis som hon snappat upp detta.

Så hon tjatade och tjatade om att vi skulle läsa ur bibeln hemma på kvällarna. Detta fick en kollega till min man reda på (och han är mycket religiös), så han lånade glatt ut Barnens Bibel till min man. Sagt och gjort. Varje kväll ville dottern att vi skulle läsa om Jesus och alla hans kompisar i Barnens Bibel....

Sen kommer frågan från en mycket fundersam dotter en kväll, då vi sitter vid TVn och tittar på Nyheterna:

- Du mamma, vem är det_egentligen_som bestämmer?
    Är det Gud, Jesus eller är det Göran Persson...... =)

• sixie

Min sambo står i köket och lägger en brakare varpå vår dotter på 1½ klappar sin pappa på rumpan och säger byta=)

• Zelmilainen
    sixie skrev 2009-04-20 21:00:16 följande:
    Min sambo står i köket och lägger en brakare varpå vår dotter på 1½ klappar sin pappa på rumpan och säger byta=)
    *ASGARV*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Rosebuddy

Min syster son då 2,5 var med i väntrummet hos veterinären..
    När vi sitter där kommer en man ut från mottagningen med sin hund, hunden har tratt...
    E säger högt å tydligt så hela väntrummet hör: -Mamma, varför har hunden en lampskärm på huvudet??

Allmänt jubel i hela väntrummet!

• mialisa

En dag sa jag till min son (3½ år): Ska du ha detta skärpet, det är coolt?
    Då säger han : Mammor brukar inte säga coolt, de säger shit!

Jag brukar ALDRIG säga shit så jag vet inte var han fått det ifrån....

• linhen

I går kläckte min son en av de saker man kanske minst av allt vill höra. Trots push-up och tight tröja så kom det...

-"mamma, vilka långa tuttar du har"

Fasiken, operation eller?

• karmasus

läser denna underbara tråd och måste bara bidra med vad min dotter 18 mån hittade på!

Hon petade sig i näsan och fick ut en kråga.
    Ser superglad ut, g er den till mig och frågar "mer?".

Ja som om jag skulle vilja ha hennes kråkor =)

• sixie

vi sitter på spårvagnen då min son frågar
    -mamma var är vi nånstans?
    vi är i gamlestan. då han säger "är det här alla gamla bor?"

• JoelBus

Min kompis 3½ åring sa en sådan gullig sak till henne. (Mia, jag snor den här för den är så gullig )

Pojken skulle sova och säger
    - Mamma, jag älskar dig lika mycket som en elefant är tung!

Så jävla gulligt!

• Wild And Crazy
    JoelBus skrev 2009-04-21 20:07:58 följande:
    Min kompis 3½ åring sa en sådan gullig sak till henne. (Mia, jag snor den här för den är så gullig ) Pojken skulle sova och säger - Mamma, jag älskar dig lika mycket som en elefant är tung! Så jävla gulligt!
    Naaw så jäkla sött!! :)
    Älskar tråden!!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...