• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Växjömamma1976

men här då.. vi har en äldre man med vitt skägg som är granne med oss. Jag småpratade med honom, då min son utbrast: Heter du tomte? Hm. Vad säger man? Gubben har vitt långt skägg så. Vi gick bara sen..

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Jess69

Min snart 4 åriga dotter tittade på en tavla med en bild på min syster, den är
    gjord som en Warhol "monroe" tavla (http://www.webexhibits.org/colorart/marilyns.html )
    och jag frågade "vem är det på tavlan då?"..

Hon tittade en stund och svarade sen "Kenny Starfighter"....

Haha, vi skrattade så vi höll på att kissa på oss...

• Sennaboo

En kompis sa till min son, då 2,5 år, att han var liten. Då svarade han: Även om jag är liten är jag faktiskt en människa.

• lliliot

jag var barnvakt åt två små raringar på 5 och 7år tills jag blev för tjock och tung (gravid).
    så skulle jag vara barnvakt en hel kväll o sova över, så ligger vi i bäddsoffan framför en film. jag i mitten då.
    så beövde jag gå på toa och lite klumpigt kommer upp ur sängen då 5åriga killen sägen : va stor rumpa du har lilly!
    då säger tjejen 7år mycket allvarlit till sin lillebror : ja men när man e gravid med tvillingar då blir man DUBBELT så tjock!
    kille5. aah juste.

då var jag kanske i 4-5månaden o hade inte alls blitt så mkt större

• Pumori

Vi var på stranden förra året och stannade upp för att hitta ett bra ställe att ligga på. vår lilla kille , då just fyllda 4, pekar mot skuggan och säger - jag vill sitta där, brevid riddarna från Barda.

När vi tittar dit sitter det några kvinnor där med Burka.
    Vi skrattar åt det än idag

• Lallamen

Min systerson 3,5 år såg mamma torka sig efter duschen och konstaterade "pappa har en snopp men du har bara snoppgräs"

• Lallamen

Min bror och svåger spelar i samma grupp. I höstas tog jag med mig sönerna 6 och 8 år gamla på konsert.
    Efter första låten vände sig 6-åringen till mig "Mamma, det här var nog det sämsta jag hört..."
    Andra låten var bättre och han imponerades av morbröderna på gitarr och trummor men när tredje låten satte igång sa han att han ville åka hem direkt - "Det låter så högt att vaxet smälter i öronen på mig"

• Ell

Sonen snart 3.5 år:

- Mamma, har du nån snopp?
    - Nej
    - Hahahahahaaaaa, då kan du bara BAJSA! *asgarvar*

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Mirris

Alexander 5 år sa igår nåt lite kulit!

mormor hämtade honom från dagis för jag blev sen.
    Frågade om han hade haft kul

"Asså, mormor är den sämsta människan i hela min familj!!"

"Va?"

"Ja hon tror ju att hon är nåt geni eller nåt... jag hatar genier"

"Öhhh.. jaha, va sa hon då då?

"Hon trodde att hon visste hur jag skulle leka apotekslabb"

"Ok"

• Cem

Min son på lite över 3 år var lite ledsen för han ville inte gå och sova så han säger:

- Vill inte ha sova, det är bra tack.

Så väluppfortrad även när man är ledsen. Lille skrutt.{#lang_emotions_smile} Hur kan man inte älska honom?!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...