• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • meya

Jag duschade med vår son som då var 3 år... Han kikade lite på mig och rätt som det var så sa han: Men mamma, vad har du där fram som hänger och skakar? (Tack min älskade unge, för att du påminner mig om att brösten HÄNGER nuförtiden )

• Hackemamma

Min farmor var dagmamma sina sista yrkesverksamma år, en rund och go tant med kött på benen, så att säga. En solig dag var farmor och alla barnen ute i solen, farmor iförd kjol+ bikiniöverdel modell aningens för trång, och får höra av en 4 åring med stora ögon: "OJ!!! Greta, du har stora och långa tuttar!" Och sekunden senare kom: "Och du har tuttar på BAKSIDAN OCKSÅ!"
    Det skrattade farmor alltid gott ;D

• Headrush

Jag och dottern på drygt två år var på Lindex och skulle handla lite kläder...

Hon sitter i vagnen och pekar på allt och säger vad det heter "tröja, trosor" osv.

Hon pekar på en tant och säger högt och tydligt "Det är en tant mamma"

"Jaa" Svarar jag.

"Och där är en gubbe också" Fortsätter hon.

"Jaaa" svarar jag igen.

Hon sitter tyst en liten stund i vagnen och utbrister sedan högt och tydligt "Hmm, konstig gubbe ju!"

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Headrush

Här om dagen var vi hemma hos mina föräldrar och satt i trädgården och fikade.

Klara fick syn på en nyckelpiga som landade på marken och frågade vad det var.
    Jag svarade att det är en nyckelpiga.

När vi skulle åka hem lite senare så frågaden hon om inte motorpigan skulle följa med Haha

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • YokohamaNr2

Jag är höggravid och går således på toaletten väldigt ofta....när jag lade min son för att sova igårkväll så säger jag som vanligt gonatt älskling sov gott. Hans svar var Bye Bye, mummy go pee again (hejdå, mamma gå och kissa igen)

Hur kunde han veta att jag skulle gå och kissa IGEN

• Växjömamma1976

min son äääääääälskar Emil i Lönneberga på dvd. I en av Emil filmerna så säger Emil till Alfred: Det är duu och jag Alfred, det vet du.. Alfred svarar: ja Emil, det är du och jag. Så gulligt! Och så säger min son till mej: Det är du och jag mamma, det vet du! Man bara smälter då ju.. och så är jag ensamstående med honom så det gör ju orden mer gulligt.. Så här glad blir jag då:

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • FrkSommar

Måste bara bidra med något som kan vara välidgt svårt för en barnlös moster att förstå:

systerdotterna skulle fylla 3 och önskade sig en "kickboard som kan välta"

... var så illa tvungen att fråga modern som snällt förklarade att det var en kickbike med bara två hjul i ställer för hennes gamla med fyra....

• MliMiM

haha, underbar tråd! Bara längtar tills när vår son börjar prata =)

• Nitis77

Min 4-åriga son hade igår sagt till sin daisgfröken:

Min pappa ska gifta sig med en okänd tjej...

Varpå fröken frågade om inte "mamma vill gifta sig m pappa".

Då svarar han:
    -Jo, men det får hon inte. Jag vill inte det.

Tilläggas bör att han är JÄTTE mammig..så han vill nog ha mig för sig själv

• Maggiepuh

För ca 6 månader sedan kom sonen in till vardagsrummet (då 2.5 år) när hans pappa tittade på Cops på tv. En polis höll precis på att brotta ner en mörkhyad man och sonen skriker för full hals "Nej polisen, akta apan". Som vi skrattade.

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...