• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Tintaglia

Min son, lite över två år pratar konstant och kommer med nya överraskningar varje dag.. Och lär han sig ett nytt ord så övar han sig när han kan, och det är inte alltid det blir helt rätt:

Efter dagis:
    Jag - vad har ni ätit idag, då?
    Marcus, strålade av glädje - Pannbiff och PimPimbåtar! (Som visade sig vara klyftpotatis..)

Jag - Marcus, nu är det dags att komma upp ur badet!
    Marcus - ÅÅÅHHH NEJ, mamma inte NU egentligen!

På ICA där en äldre man stönar och kvider för varje steg han tar. När vi mött mannen några gånger utbrister Marcus för full hals: MARTIN MARTYYYR!!! (En fånig liten sång vi larvar oss med här hemma då vi tycker synd om oss själva..) Oops!

Marcus på morgonen (förtvivlat) - Mamma, snoppen är KNAAASIG! (Alla föräldrar med smågrabbar vet vad det innebär..)

Som sagt, han är bara lite över två år, och jag ser fram emot - både med förväntan och bävan - kommande år!

• Sennaboo

Sonen börjar bli trött i bilen och säger till mig att han ska vila lite. Han stänger ögonen, men öppnar dem nästan direkt igen och säger: När man vilar får man sova

• Bebis Anna

Dottern i affären häromdagen: Mamma, titta många tuttar.
    jag: ja det är massa bh:ar här
    dotter: ska du köpa nya tuttar mamma?
    jag: nä inte idag

• bomman

Pappan bad vår dotter att tvätta sig runt munnen efter maten. Hon svarar: -Men måste JAG göra ALLT här eller?

Hon är 3 år.

• QueenRose

Satt på toa när min son kom in (nästan 3 år).
    T: "Mamma har ingen snoppis"
    Jag: "Nej det har jag inte"
    T: "Thomas har snoppis! Mamma har bara rumpan"

Väldigt fäst vid detta med snoppen...

Badade med honom en dag.
    Jag: "Får du tvätta snoppen med."
    T: "Jaa... Mamma tvätta hela rumpan."

• Pilea

Min son som är 3år sa till sin mormor igår!

"Mormor du har stora tuttar, det är för att du har ätit mycket frukost"

Alve 060129 Tyra 071019
  • julle06

Min son tycker om "Drömmarnas Trädgård" och en figur som där i som heter "Macka Packa". Första gången sonen såg honom så sa han att "Macka Packa har en snopp" menade då hans lilla "korkskruv" på baken. "Nä sa jag, det är hans svans".

Nån dag senare när jag satt på toaletten så studerade han mig väldigt noga & så sa han "Mamma, du har ingen snopp, du har svans"{#lang_emotions_laughing}

• doradora

När min numera 5åring var ca 2 år så hade hon en period där hon sa att folk var tjocka vilket hon naturligtvis inte fick säga utan att man skulle säga något snällt istället typ fin tröja. En dag såg hon mej i duschen och sa "Vilken söt rumpa du har mamma, fast väldigt mycket rumpa!"
    Vad kan man gör mer än skratta!!

• doradora
    Iia skrev 2009-02-15 00:24:30 följande:
    När dottern var runt 1½år-2år, lyckades dörren till bernrummet gå i baklås. Jag och sonen är därinne och hon står utanför."Mamma, öbbna""Michelle, hämta pappa. Pappa sover. Hämta pappa,gumman"Hör hur hon går in i badrummet."Nej, hämta pappa. Gå inte in på toa, hämta P A P P A !!"Rätt som det är skjuts toapapper in under dörren"Mamma?""Ja?""Jag duktig flicka, jag hämta papper"Höll på att dö av skratt. Kom just då på att jag hade en extra nyckel övanpå garderoben, så allt löste sig.Sedan för ett par månader sedan försov vi oss en morgon.Jag stressar in i barnens rum. Sätter mig när och drar dottern intill mig för att få på henne kläder."Nej mamma, sluta!""Vi måste skynda oss. Vi har sovit för länge, hjälp mig nu då""Usch! usch! det luktar illa!""Michan, du måste hjälpa till lite"Hon sliter sig bort från mig, håller sig för näsan och säger:"Det luktar illa, ta på dig trosor mamma!" Saken var den att jag hade kläder på mig, men reaktionen var att titta ner för att kontrollera
    Den med trosor var bara för rolig!!! Jag garvar så jag kan dö, stackars dej!!
  • Eima

Vi satt ute och gungade när dottern (2½) fick höra en moped, varpå hon säger "var det en snopp?"

Jag hade väl kallat det moppe nån gång, men det var visst svårt att uttala

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...