• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Smuhlan
    Snäckan84 skrev 2009-05-07 08:32:54 följande:
    Så söt råd :) Min son är för liten för att prata men jag minns min min lilla styv systerson.Våran familje hund hade dött och han hette bosse, han blev 14 år och lille alex som min systerson heter hade alltid älskat bosse.Men sen när han kom hem till os ca 3 dagar efter bosses dös så frågade han ju självklart va bosse var (Alex skulle fylla 4 bara om några veckor) Min mamma satt jämte honom medan vi andra stod bakom och va oroliga hur han skulle ta det. Min mamma sa att bosse hade varit sjuk så nu är han i hundhimlen med de andra hundarna och leker. Vi alla fick tårar i ögonen när vi tänkte på det men så tittar Alex upp i himlen och sitter så en bra stund sen tittar han på oss alla och säger: Alex: Jag vill inte ha en brandbil på min födelsedag.Mamma: Nähe men vad vill du ha då?Alex tittar upp på himlen igen.Alex: En helikopter.Mamma: Jaha vad ska du med den till?Alex: Åka upp till hundarna och hämta hem Bosse.......Tror nog vi både grät och skrattade vart annat. Klart att de är så lätt, barn är helt underbara :)
    naaaw så sött, fick gåshud {#lang_emotions_wink}
  • Växjömamma1976
    Så söt råd :) Min son är för liten för att prata men jag minns min min lilla styv systerson.Våran familje hund hade dött och han hette bosse, han blev 14 år och lille alex som min systerson heter hade alltid älskat bosse.Men sen när han kom hem till os ca 3 dagar efter bosses dös så frågade han ju självklart va bosse var (Alex skulle fylla 4 bara om några veckor) Min mamma satt jämte honom medan vi andra stod bakom och va oroliga hur han skulle ta det. Min mamma sa att bosse hade varit sjuk så nu är han i hundhimlen med de andra hundarna och leker. Vi alla fick tårar i ögonen när vi tänkte på det men så tittar Alex upp i himlen och sitter så en bra stund sen tittar han på oss alla och säger: Alex: Jag vill inte ha en brandbil på min födelsedag.Mamma: Nähe men vad vill du ha då?Alex tittar upp på himlen igen.Alex: En helikopter.Mamma: Jaha vad ska du med den till?Alex: Åka upp till hundarna och hämta hem Bosse.......Tror nog vi både grät och skrattade vart annat. Klart att de är så lätt, barn är helt underbara :)
    näee, vad sött!! Det var hans tolkning av döden! Skriv ned det i en liten bok så du kan berätta det för honom när han blir äldre. Alltid kul ha som minne i äldre dar!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Wild And Crazy
    Så söt råd :) Min son är för liten för att prata men jag minns min min lilla styv systerson. Våran familje hund hade dött och han hette bosse, han blev 14 år och lille alex som min systerson heter hade alltid älskat bosse. Men sen när han kom hem till os ca 3 dagar efter bosses dös så frågade han ju självklart va bosse var (Alex skulle fylla 4 bara om några veckor) Min mamma satt jämte honom medan vi andra stod bakom och va oroliga hur han skulle ta det. Min mamma sa att bosse hade varit sjuk så nu är han i hundhimlen med de andra hundarna och leker. Vi alla fick tårar i ögonen när vi tänkte på det men så tittar Alex upp i himlen och sitter så en bra stund sen tittar han på oss alla och säger: Alex: Jag vill inte ha en brandbil på min födelsedag. Mamma: Nähe men vad vill du ha då? Alex tittar upp på himlen igen. Alex: En helikopter. Mamma: Jaha vad ska du med den till? Alex: Åka upp till hundarna och hämta hem Bosse....... Tror nog vi både grät och skrattade vart annat. Klart att de är så lätt, barn är helt underbara :)
    Men gud så gulligt :') Rös till i hela kroppen!
  • Eima

Min dotter har lite svårt att uttala Maxi, så hon säger istället att vi ska på Ica Maski. Hon tycker själv det är jätteroligt och kan få världens skrattattacker när hon väl börjat säga det..

Idag när vi var på väg ditt satt hon återigen och sa "ica maski, ica maski, ica maski.." och la sen till "ica maski rumpan"

Min tankar gick direkt till köttfärsskandalen för nåt år sen... (dålig köttfärs - mask i magen - ...)

• gumgum

när våran granne (stortå,,,,förklaring till smeknamnet längere ner) hund just dött,så kom våran son (då 3 år) över till dom o frågade vars svix var!
    grannen- han har farit till hund himmelen
    sonen funderade länge o tittade upp dit.
    sonen-jasså han åkte flygplan up dit.

han har själv åkt flyg plan en gång,så de förknippade han med att åka till himmelen!

smeknamnet på grannen blev till när sonen var ca 1 1/2 år,,var ute på gården när grannen kom ut o sonen går dit.
    han ser att grannen har hål i sockan o peckar o säger "men titta".

grannen-ja ser du det är stortån

och sen den dagen har han fått heta stortå
    sonen e nu 4 år o de är ännu stortå,och grannen har berättat de till alla han känner så våran son blir kallad lilltå av doms släkt o vänner,så alla vet vem grabben e!

• Kalina

Så söt tråd. Måste lägga till mitt bidrag.

Min son var 5 år och hans katt hade precis dött. Vi sitter i bilen och Leo tittar upp mot himlen och fågar.
    "Mamma, det rätt högt upp till himlen??"
    "Ja, det är det"
    Leo tittar länge upp och säger igen.
    " Man hamnar väl i helvetet om man är dum nog att hoppa ner??"
    Ja, vad svarar man på det ;)
    "Ja, det är nog inte så smart"

• 155
    Chanteuse skrev 2009-02-10 09:59:25 följande:
    Kan bidra med vad sonen sa här om veckan till mig, kan kanske även tala om att han är 7 år, vilket gjorde det lite roligare.Ibland som förälder kan man kanske uttrycka sig lite klantigt utan att tänka på det....- Mamma, jag vet vart arslet sitter- Jaha, vart sitter den då?- Här, säger han och pekar jättestolt på sitt ansikte (Om ingen förstår varför han skulle säga så kan ju frasen, -Hör du med arslet? kanske vara en ledtråd)
    hahaha mmm dem tar allt från oss, vi hör oss själva genom barnen men på ett roligt sätt haha ...
  • PetraB

Jag tvättade håret och sonen säger:
    Mamma du behöver inte göra dig fin...
    Men jag kände mig skitig, därför tvättar jag håret..., svarar jag!
    Jaha, men du är fin iallafall...

Sådant värmer en sliten mamma!

Isac - Mamma jag önskar att det inte fanns natt, jag önskar att man aldrig skulle behöva sova!
    Jag - Jo men vad trötta vi skulle vara då, då skulle inte du orka gå till dagis och jag skulle inte orka gå till skolan!
    Isac - Ja men det är ju inte så jag menar, jag önskar att ordet sova inte fanns och att sängen aldrig hade uppfunnits.

• PetraB

Sagt från Isac:
    Jag känner mig sliten & trött. Det känns som om jag smälter ihop till en pöl på golvet. Det är lite annorlunda från vad jag brukar känna mig.

• hansdotter

Min mamma(S) satt med en släkting(A) på ca 4 år oxh läste en bok om Lilla fågel Blå.

S- Kommer du ihåg vad fågeln heter?
    A funderar en liten stund säger sen -Var det Kuk?
    S- Nä, det var ju lilla fågel blå.
    A-Ja, just det!

Mamma lyckades i det tillfället hålla sig för skratt, och fortsatte läsa. Undrar var A fick det ifrån??

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...