• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Marielle 84

Ian- Pappa du har morrhår!

Bobby- Va?

Ian- Morrhår

Bobby- Marielle, vad har du nu lurat i honom?

Jag- Va? Vad pratar ni om?

Jag- Vad menar du Ian?

Ian- Såna där hår i näsan, heter det inte morrhår?

Jag- Haha vad go du är Ian, det är ju näshår du menar

• bravo82
    lurv skrev 2009-04-13 19:10:45 följande:
    Det är svårt att säja S och R Då kan det bli felsägningar som kanske inte alltid är så lyckade Pluringen satt bredvid pappa i bilen och och snurrade en pappersnäsduk mellan fingrarna. -Pappa! Titta nu så ska jag visa dej hur man kn*llar!
    ha ha ha det där har jag oxå varit med om!!!
    Lillebror sitter på bänken och tittar på matberedaren som "bara står där"(pappa står såklart brevid) varpå han börjar peka och skratta:
    -NULLA den pappa, NULLA den FORT!! (SNURRA den alltså )
  • NinnaBus

hahaha...
    Ja, just det där ordet... nulla...
    Vår äldsta son var väl ca 1½ år när han skulle berätta att mamma och pappa hade ätit nudlar... Men det var lite svårt att säga så det blev "mamma, pappa nullar" istället... Vi var livrädda att han skulle säga det på andra ställen än hemma då det lätt skulle kunna misstolkas...

• Soffipropp1982

Jag och Ida(snar 3år) satt på donkan å åt, då stannar en kraftig tjej bredvid oss för att ta servetter, salt mm.

Ida: Vilken stor jacka!
    Jag: Ja, det måste man ha så man inte fryser när man går ut.
    Ida: VILKEN STOR RUMPA!
    Jag: Tyst Ida
    Ida: VILKEN STOR RUMPA!
    Jag: Så får man inte säga.

Ida stirrar ett tag på den stora rumpan och fortsätter sen att äta.

• Linnpinn

Var i lekparken med sonen på 3 år igår. En helikopter flyger förbi och jag pekar och frågar om han ser den. Då svarar han:
    - Nej mamma, jag kan inte se den för jag har inte mina glasögon på mig idag.

Han har inga glasögon och har aldrig haft, inte vi föräldrar heller så jag undrar vem han fått det ifrån...

• Anouschka
    Linnpinn skrev 2009-04-15 10:25:31 följande:
    Var i lekparken med sonen på 3 år igår. En helikopter flyger förbi och jag pekar och frågar om han ser den. Då svarar han: - Nej mamma, jag kan inte se den för jag har inte mina glasögon på mig idag. Han har inga glasögon och har aldrig haft, inte vi föräldrar heller så jag undrar vem han fått det ifrån...
    Jag hade en liknande incident igar da jag fragade Siri (2 1/2 ar) om hon sag traktorn pa fältet (vi akte bil) och hon svarade "nej mamma, jag ser ingenting för jag har sol-ögon". Hon var bländad av den starka varsolen
  • Kicki0407

Lucas 5 år säger alltid massa roliga å kluriga saker...
    Kanske inte var så klurigt men himla smart:
    Härom veckom när vi åt kvällsmat;
    Lucas: Mamma, om jag äter upp all mat kan du få titta på min nya scooby do film!
    haha... de skulle ju han vinna mest på såklart!

• marsam

En gång när dottern var fyra år så var vi på badhuset och dottern fick syn på en äldre kvinna med lite större behag. Hon säger först: "mamma vilka stora tuttar den tanten har" - och jag säger lite pedagogiskt: "ja vännen, alla människor ser olika ut" varpå hon lite högre säger: "hon har väldigt lååånga tuttar" varpå jag säger lite mer generat "jaa... men man ska inte hålla på och prata om andras kroppar" varpå min dotter skriker "hon har jättelånga tuttar, varför har hon det?". Efter det är jag rätt röd i ansiktet - men lyckas till slut få stopp på tuttdiskussionen...

För några månader sen så satt vi på McDonalds med barnen när ett äldre par går förbi. Sonen blir helt tyst (3 år gammal) och tittar förskräckt på den äldre damen som har lite svårt att gå. När hon har passerat så tittar han på mig och säger: "där går en häxa!!". Hon såg tydligen ut som en typisk häxa i en sagobok

• Rulltrappa

min son ska snart börja på en ny förskola och vi pratar om det varje kväll. han summerar det likadant varje gång; "jag ska gå nya dagis, jag ska inte skrika andra barnena, jag ska äta päron och jag ska skratta!"

att han inte ska skrika åt andra barn kan jag ha sagt åt honom, resten har han funderat ut själv.

• Lycka

*Min 2-åriga dotter säger efter att jag bett henne äta upp sin mat på tallriken:
    -Nu passar du dig lilla fröken mamma!

*Eller när dotterns pappa sprang naken genom vardagsrummet till duschen:
    -Mamma mamma, pappa har en bajsekorv mellan benen (snoppen)

*Dottern kommer fram till mig när jag sitter i vardagsrummet och har blod både i och runt munnen. Jag blir jätte rädd och börjar leta sår på henne (hon är inte heller ledsen). Tillslut så pekar hon på något stort,svart och blodigt på golvet i köket och säger: inte tycka om ussin mamma, BLÄÄÄ (att hon inte tycker om russin alltså) Då ser jag att det som ligger på golvet är en fästing (en stoooor en som katten antagligen precis släppt på köksgolvet)!!!!!!
    Hon trodde det var ett russin och stoppat den i munnen, tuggat och sen spottat ut!! hahahaaa, fyyy vad äckligt det var! Jag fick kvälvningar, men samtidigt så fick jag sansa mig själv när hon var där!=)

Rolig tråd, oj vad jag har skrattat åt allas berättelser!!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...