• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • mirre2

min snart 5åriga dotter 
    vi sitter och äter middag Josefina rapar och säger : ursäkta för min dåliga franska

• Prinsessans mamma

Min treåring vred o kved sig i sömnen natten till igår. Märktes att hon drömde någt jobbigt.

"*NEEEEEEEJ , DU får inte rita den där, det SKA JAG göra. neeeej neeej ...
    paus jättehotfull röst : DÅ FÅR INTE DU KOMMA PÅ MITT KALAS!!!
    OCH DU SKA BARA FÅ FULA PRESENTER AV MIG! "

var väl riktat till storasyster antar jag

• Mika2

Min treåring påskpyntade lite ris som mormor hade tagit in. Riset visade sig vara hassel, för det var lite hängen kvar på dem.
    Sonen frågar då;
    -Vad är det? Och pekar på hängena.
    Innan mormor hinner svara säger han med nöjd uppsyn:
    -Majskrokar!

• Vila

Jag höll på och gjorde fika, då frågar min son - då 2,5 år: "Ska du göra kafse (kaffe)?" "Nej, det är ingen i det här huset som dricker kaffe", sa jag då. (Vi gör aldrig kaffe, vi dricker bara te). Då säger han: Jo jag dricker ju kafse! (Vilket han aldrig gjort).

• Hackemamma

Prinsessans mamma skrev 2009-03-29 14:58:10 följande:
    [citat]
    Min treåring vred o kved sig i sömnen natten till igår. Märktes att hon drömde någt jobbigt. "*NEEEEEEEJ , DU får inte rita den där, det SKA JAG göra. neeeej neeej ... paus jättehotfull röst : DÅ FÅR INTE DU KOMMA PÅ MITT KALAS!!! OCH DU SKA BARA FÅ FULA PRESENTER AV MIG! " var väl riktat till storasyster antar jag
    [/cita
    Hahahaha, skrattar IRL ;D

• Iia

Var på sjukhuset med dottern. 1:a läkaren vi träffade måste gjort ett fruktansvärt dåligt intryck på henne för i bilen på vägen hem säger hon plötsligt;
    -Mamma, jag vill inte träffa den doktorn igen, jag tycker inte om honom.
    -Nej, det behöver du inte, säger jag. Vi ska åka hem nu.
    -Nä det är bäst, för då trampar jag på hans öga så att han inte kan ställa sig upp igen !! Jag tycker inte om honom!!, säger hon med världens allvarligaste min.

• NinnaBus

Min äldsta son lekte med sin jämnåriga tjejkusin.
    Plötsligt säger tjejen:
    Jag älskar dig Hugo... ska vi kyssas?

Det kom så plötsligt mitt i leken att jag bara fick gå därifrån för att inte skratta...

• BymBym

Jag skulle ut med några kompisar i fredags. Min treåriga tjej tyckte det var kul när jag gjorde mig i ordning. Hon pratade om att jag skulle göra mig klar för dansen... Hon sa till pappa (min sambo) att komma och titta vad fin jag blev och så fortsatte det tills...

När jag stod och sminkade mig:
    -Vad fin du blir, säger hon
    -Tycker du, tack. Säger jag
    -Åh, WOW en clown,  säger hon och tittar på mig med stora ögon.

Hmm, lyckad make up eller inte???

• Dompans mamma
    Iia skrev 2009-03-29 23:27:15 följande:
    Var på sjukhuset med dottern. 1:a läkaren vi träffade måste gjort ett fruktansvärt dåligt intryck på henne för i bilen på vägen hem säger hon plötsligt;-Mamma, jag vill inte träffa den doktorn igen, jag tycker inte om honom.-Nej, det behöver du inte, säger jag. Vi ska åka hem nu.-Nä det är bäst, för då trampar jag på hans öga så att han inte kan ställa sig upp igen !! Jag tycker inte om honom!!, säger hon med världens allvarligaste min.
    Var hon ensam med läkaren någon gång?
  • Nirol

Pappa till vår 2,5 åring: Visst är pappa snäll, pappa är snäll va?
    Dottern: Pappa tokig!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...