• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • 83an

Vår dotter Nova 3,5 år:

-När ska vi hälsa på Peter?
    -Peter? svarar jag frågande.
    -Jaaaaa, traktorPeter menar jag.
    -Jaha, men Peter är inte hemma, han är iväg och jobbar. Men snart kommer han hem och då kanske vi ser honom på stan när han kör traktor eller gräver eller så.
    -Ja det gör vi nog mamma. Men kan vi ringa till Peter då?
    -Nä det kan vi inte men vi kan skicka ett meddelande på datorn.
    -JAAAAAAAAAA, det vill jag göra.
    -Vad ska vi skriva till honom då?
    -Ja, vi kan ju skriva och fråga om han älskar mig...
    -Jaha eller så kanske vi kan fråga hur han mår, föreslog jag.
    -Ok, det kan vi väl, sa hon lite besviket.

Då ska det tilläggas att Peter är min mans kompis. Han är typ 25 år, har tatueringar på hela armarna, även ngn/några på halsen och han kör traktor/grävskopa i jobbet.
    Kanske inte _den_ typen av killar en 3,5-åring brukar falla för.
    Men det har Nova gjort.
    Hennes stora idol sen rätt länge tillbaka (även om hon den senaste tiden blir lite generad när vi träffar honom), är just hennes TraktorPeter *ler*

www.gabriellagermundsson.blogg.se

• linhen

Min lillstumpa, 2,5 år, berättade glatt i bilen på väg till dagis i morse, att hon varit med på vakenvilan på dagis igår.

-"Jaha", svarade jag lite fundersamt eftersom jag vet att hon brukar sova, "vad mysigt, vad gjorde du då, lyssnade ni på band?"
    -"Nä mamma, jag sov, blev svaret från M"

• linhen

Min lillstumpa, 2,5 år, berättade glatt i bilen på väg till dagis i morse, att hon varit med på vakenvilan på dagis igår.

-"Jaha", svarade jag lite fundersamt eftersom jag vet att hon brukar sova, "vad mysigt, vad gjorde du då, lyssnade ni på band?"
    -"Nä mamma, jag sov", blev svaret från M

• Moyo

Tovas Mamma skrev 2009-03-23 16:55:45 följande:

10 Juni
    Tova håller på att kissa på sig, det kommer ett par droppar när jag ropar "Knip Tova, knip!" lyfter upp henne och springer till toaletten, väl på toaletten tittar Tova upp på mig och säger "Mamma, du är helt galen, mamma!"
    Hahahaha, jag tror jag döööör!!! Underbar!!!!
  • Soffipropp1982

I morse när vi ska sätta på oss ytterkläderna, för att gå till dagis, börjar Ida 3 år att gnälla, hon får inte på sig fleesbyxorna själv.

Jag: Du behöver inte gnälla, jag kan hjälpa dig ändå.

En stund senare när overallen ska på.
    Jag: Du kan väl hjälpa till, så går det lättare.
    Ida: Gnäll inte mamma!

Det gäller att passa sig med vad man säger.
    Fick mig ett gott skratt i alla fall =)

• stjärnströssel
    Soffipropp1982 skrev 2009-03-26 11:18:09 följande:
    I morse när vi ska sätta på oss ytterkläderna, för att gå till dagis, börjar Ida 3 år att gnälla, hon får inte på sig fleesbyxorna själv. Jag: Du behöver inte gnälla, jag kan hjälpa dig ändå.En stund senare när overallen ska på.Jag: Du kan väl hjälpa till, så går det lättare.Ida: Gnäll inte mamma!Det gäller att passa sig med vad man säger.Fick mig ett gott skratt i alla fall =)
    he he he
  • nicely

Jag, min dotter (då fyra år) och min kompis var på stranden och badade.
    Min dotter satt bredvid min kompis. Hon tittade på min kompis mage och sedan på sin egen och sa:
    -Jag har en mage och du har tre. Och så pekade hon på min kompis valkar.
    -Jaha, då var det slutbadat för mig i sommar, sa min kompis.
    Gud vad vi skrattade. Min lilla tös fattade inte riktigt vad vi skrattade åt.

• Amani

När lillasyster var nyfödd och hemma för första natten låg vi alla fyra i dubbelsängen och sov. När storebror vaknade satte han sig upp i sängen, såg sig tyst omkring en lång stund och sedan utbrast han fascinerat: "Va mycket folk i sängen!" Han var då drygt två år och vi skrattade tills vi fick ont i magen! Sötis!

• Växjömamma1976

Min nu 3-årige pojk säger alltid när han på morgonen tittar ut genom fönstret:
    Mamma, det är tänt ute!! Det säger han när han ser att det börjar bli ljust eller att solen går upp, då tycker han att det är dags att stiga upp. Lite gulligt va??

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • malinja

Var precis på ica med dottern som blir tre i juni. Hon stod o tittade på hyllan med nappar och sånt när det gick förbi en kvinna som inte riktigt har alla bestick i lådan om man säger så... hon hade på sig leopardtajts, kort jacka, två stora tofsar i huvudet och en fluffig rosa halsduk. Ella tittar storögt efter henne och säger sen: -Henne brukar jag se på bompa!

Svårt att beskriva i ord hur den där kvinnan såg ut, men jag går fortfarande omkring o skrattar för mig själv!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...