• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Pirella
    Eima skrev 2009-03-30 19:39:15 följande:
    Och nu ligger hon och säger att hon är kissnödig, varpå jag svarar att hon måste gå på toa. Hennes svar blev: "Nej, för jag har inga tår, dom är borta"Ja då är det förstås inte så lätt att gå kanske
    Det där kör min dotter också med!
    Ofta ber hon mig att plocka upp eller hämta något åt henne, och när jag säger: "Men den kan du väl ta själv?" svarar hon märkvärdigt: "Näe, jag har inga händer". Och så gömmer hon händerna bakom ryggen. Ibland om jag ber henne komma, svarar hon att det tyvärr inte går, för hon har inga ben!
  • ikli

3-årig dotter för några månader sedan: Pappa, klockan säger att vi ska äta glass nu.
    Det blev glass.

• maximilian04

Idag hittade min son ett bra sätt att få tyst på mammas tjat.
    När jag pratade i telefon med honom och han ville lägga på sade han ;" ja, ja mamma, du vet ju ALLT så nu behöver vi inte prata mer..."

• Iia

Dompans mamma skrev 2009-03-30 09:29:25 följande:

Var hon ensam med läkaren någon gång?
    Nej, vi var med hela tiden. Men jag han var lite udda och virrig
  • Kristin24

Våran tös på 4 år säger alltid på kvällen när hon börjar bli lite småhungrig

-har vi ätit två mat idag?

Vi äter lunch och middag för de går bara 3h/dag på dagis.
    Ibland kan denna fråga bli lite tjatig.

Go och glad Kexchoklad
  • LillaZ

Kan berätta en sak som min lillebror sa. Han kanske var 9-10 år (kanske lite förgammal för den här tråden). Hela familjen satt på balkongen. Vi vuxna drack vin. Min styvpappa säger:
    - Det här var ett lätt vin.
    Min lillebror lyfter upp flaskan och säger:
    - Ja, det var det.

När min lillasyster var runt 4-5 år så umgicks jag jämt med två killar som heter Marijan och Branko. Marijan var smal och krullig, Branko var stor och flintis. När jag mötte dem på vår gård så kom min syster alltid fram till Branko och sa:
    - Hej Björn!
    Ja, varför inte? Han var väldigt lik en, haha. Men hon döpte om Marijan till Camilla, av någon outgrundlig anledning. Och en annan kompis som heter Katja, blev Katten.

• Frostkristall

igår kväll när jag nattade sonen (3½ år)fick jag en föreläsning om att;
    "Det är farligt att ta en stege och klättra upp i taket och hänga upp och ner. Då kan man slå pannan, men då kommer doktorn och hjälper!"

Eller den gången i vintras som hans kompis (Å) hade halkat på isen och skrapat upp kinden... Sonen måste förstås vara värre (även fast han inte hade halkat omkull) så när vi satt i bilen sen så skulle han berätta om sin dag på dagis;
    Sonen: (väldigt sorgsen) Mamma... "Å" föll på isen och slog kinden... det blodade
    Jag: mm... men han fick ju plåster på, då blev det nog bättre
    S: aa... jag halkade också på isen på dagis...
    Jag: gjorde du det?
    S: aa...
    Jag: slog du också kinden?
    S: näe.. jag dog, då kom doktorn och laga mig. "Å" fick bara gå in till dagis och fick plåster.

Jag och maken kom på att vi nog skulle diskutera det där om hur det är att vara död :)

• lika

min son en gång för en tid sedan.(va 3 1/2 år då)
    han va lös i magen.och sista gången han va på toa,så ropar han: mamma,mamma...nu kom det inga tollar,nu kom det bara havet.......

jag skrattade gott för mig själv kan jag säga. så kan man också förklara hur diarre är

• Prinsessans mamma
    lika skrev 2009-04-05 20:15:24 följande:
    min son en gång för en tid sedan.(va 3 1/2 år då)han va lös i magen.och sista gången han va på toa,så ropar han: mamma,mamma...nu kom det inga tollar,nu kom det bara havet.......jag skrattade gott för mig själv kan jag säga. så kan man också förklara hur diarre är
    HAHAHAH
    Lite mera skitprat
    Dottern hade haft diarré som vatten (jag tor jag kissar mamma fast jag VET inte)
    Men så hade hon fått i sig mat och började bli NÅGOT bättre
    Satt tappert på en tågtoalett
    Jag frågade hur var det nu, kom det som vatten?

Hon vände sig och tittade ner i toan
    Fullt allvarlig: näääääe.........................de kom som koskit
  • Skrutten74

Idag satt vi och fikade och sonen 4 år gillar att mata och "vattna" lillasyster. Efter en stund stoppar han in en bit bulle i munnen på henne, som hon glatt mumsar i sig. Då sträcker han händerna i luften och ropar överförtjust: Hole in one!!!

Kan tillägga att ingen i fmailj, släkt eller vänner spelar golf, så var detta kommer ifrån..... Ja, jag vet..... TV...

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...