• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Dompans mamma

ÅÅÅÅÅÅÅ vad äckligt!"!!!!!!!!! Stackars liten!!! mår illa!!! Jag har haft giftormar, spindlar på 30 cm, pirayor, skorpioner, men det enda djuret jag har agg för är FÄSTINGAR!

• Tidvis
    marsam skrev 2009-04-16 20:34:39 följande:
    För några månader sen så satt vi på McDonalds med barnen när ett äldre par går förbi. Sonen blir helt tyst (3 år gammal) och tittar förskräckt på den äldre damen som har lite svårt att gå. När hon har passerat så tittar han på mig och säger: "där går en häxa!!". Hon såg tydligen ut som en typisk häxa i en sagobok
    påminner mig om en sak jag själv gjorde när jag var liten. Var med mamma på banken och bakom disken satt en kvinna som hade krokig näsa och var väl kanske inte jättevacker. Jag pekade och utbrast högt: Mamma, är det så en häxa ser ut?!
  • Linnpinn

Igår gick jag och sonen (3 år) förbi huset där vi bodde i när han föddes. Vi flyttade när han var 1 år så han kommer inte ihåg det, men jag pekade och berättade att där bodde vi när han var bebis.
    Till svar får jag denna utläggning: - Ja, och bebisar kan klättra i träd. Nästa gång jag blir bebis ska jag klättra upp i ett träd och plocka äpplen till dig och pappa!

Ibland vet man inte riktigt vad man ska svara som förälder...

• Tant Green

Igår satt jag och åt gröt till frukost när dottern bad mig göra en till macka åt henne, så sa hon "jag vaktar din gröt åt dig under tiden så den inte blir kall"

• Asereht

Min fyraårige son har lite uttalsproblem fortfarande och han använder ordet "fitta" för ficka. Gissa hur det kan låta....

- Mamma kan du stoppa den här pengen i din fitta.

Extra kul om man är ute på stan... Man får försöka hålla ordning på anletsdragen.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Tant Green skrev 2009-04-17 08:17:02 följande:
    Igår satt jag och åt gröt till frukost när dottern bad mig göra en till macka åt henne, så sa hon "jag vaktar din gröt åt dig under tiden så den inte blir kall"
    {#lang_emotions_heart}
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥      Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Mika2

Igår satt jag och 3-årige sonen i badkaret och när vi drog ut proppen började det sörpla i avloppet. Sonen undrade vad det var som lät, och vi satt och pratade en stund om avloppet. Vad som händer med vatten som åker ur badkar och handfat och var bajset tar vägen när man spolar och så.

Sedan är det dags att duscha av oss och sonen pekar på dusch slangen och säger:

-Där är påloppet!

Helt logiskt...

• hannaliza

Lilla O 2 år sitter och äter med en av skedarna som har en kula längst ut på skaftet.
    O: - Titta mamma den har en snippa!
    Jag: - En snippa?
    O skrattar: - Knopp, snopp, snippa...

Blev helt förbluffad att han hade rimmat och associerat så långt själv :)

• Maggiepuh

Min son lyckades ta av sig sitt gips häromdagen så vi fick åka in och gipsa om honom (han har brytit armen). När vi var klara lämnade jag honom på dagis ocg jag körde till jobb. På kvällen skulle han berätta för sin pappa vad doktorn hade sagt till honom.... (Han heter Anton och har kallat gipset för plåster)

- Anton får inte ta av plåstret, inte mamma eller pappa häller.....(lång paus) .....(dagis fröken) får inte häller ta av plåster, bara doktorn.

Som vi skrattade, vi fattade inte vart han fick dagisfröken ifrån i detta sammanhanget.

• Akina

på väg hem från dagis ett tag innan påsk:

P- mamma , nu kommer det snart vår ( han tittar på alla små blommor)

jag- ja nu börjar det komma blommor och knoppar

P- då kommer det påsk

jag- ja

P- jag ska va kärring mamma, men inte nått läppstift

jag- varför inte det?

P- då spricker kärringen

gissa om jag fick hålla mig för att inte skratta =)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...