• Mika2

Roliga saker som ditt barn har sagt...

evita skrev 2009-02-10 17:23:58 följande:

min äldsta var runt tre när han tittade ner i toastolen där jag just tömt hårborsten... han ser alldeles förskräckt ut och utbrister; mamma, varför har du lagt din snippa i toaletten...
    hahahahahahahaha..... Jag läste det här för en och en halv vecka sedan, och jag kan inte sluta skratta! Det var det skönaste jag hört!
  • Mika2

Idag pratade jag med min lilla kille om vatten. Att regn blir till snö när det är kallt och att vatten blir till is. Sedan frågade jag om han visste vad som hände med vattnet när det blir kallt. Han svarade; -Då får man bada. I poolen.

• Mika2

Mika2 skrev 2009-02-21 20:39:46 följande:

Idag pratade jag med min lilla kille om vatten. Att regn blir till snö när det är kallt och att vatten blir till is. Sedan frågade jag om han visste vad som hände med vattnet när det blir kallt. Han svarade; -Då får man bada. I poolen.
    Äsch, varmt skulle det ju vara...
  • Mika2

I kväll skulle jag natta sonen, 3 år som precis börjat prata, och helt ärligt var jag nog tröttare än honom. Han vänder sig om och klappar mig på huvudet och säger:
    -inga tankar!

Han visste nog inte hur rätt han hade...

• Mika2

Min treåring påskpyntade lite ris som mormor hade tagit in. Riset visade sig vara hassel, för det var lite hängen kvar på dem.
    Sonen frågar då;
    -Vad är det? Och pekar på hängena.
    Innan mormor hinner svara säger han med nöjd uppsyn:
    -Majskrokar!

• Mika2

Igår satt jag och 3-årige sonen i badkaret och när vi drog ut proppen började det sörpla i avloppet. Sonen undrade vad det var som lät, och vi satt och pratade en stund om avloppet. Vad som händer med vatten som åker ur badkar och handfat och var bajset tar vägen när man spolar och så.

Sedan är det dags att duscha av oss och sonen pekar på dusch slangen och säger:

-Där är påloppet!

Helt logiskt...

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...