• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Kloker

Tidigt i morse, vid 05:18, bestämde sig vår son för att det var morgon. Vi sa att det inte alls var så, och han kröp upp i vår säng. Efter att han hade bökat runt en stund, tagit täcket från föräldrar som försöker sova, pratat och babblat fick jag nog. Jag sa till på skarpen att han antingen fick lägga sig med huvud på kudden och ligga still, annars skulle jag flytta mig till hans säng för här kan man inte sova. *trött och ilsken* Hannes lägger sig då på kudden, men vill inte riktigt somna.
    - Mamma?
    - Mamma?
    - Pappa?
    - Pappa?
    - Jag tycker det är dåligt att ens föräldrar inte svarar när man pratar med dem.

Då började jag skratta, trots att klockan endast hade hunnit bli 05:30.

• supersemlan

Kloker: Inte utan att man håller med honom lite, samtidigt som man förstår mamma och pappa.

• supersemlan

Min dotter, 3 år och 7 månader, sa härom dagen till sin far: "Pappa jag tycker du ser ut som en bajskorv, med ben och öron".

Det har varit mycket prat om bajskorvar hemma hos oss ett bra tag nu. Därför är det inte tvärenkelt att veta om hon menar det som en komplimang eller förolämpning.

• Sawalee

Vi väntar vår 3a och storasyster (3 år) fick frågan vad hon vill ha

Glatt säger hon; Jag vill ha en lillasyster!
    jag frågar - varför det?
    MEN mamma, (stor suck) jag har ju redan en lillebror....

helt LOGISKT

• lurv
    Sawalee skrev 2009-04-06 22:05:01 följande:
    Vi väntar vår 3a och storasyster (3 år) fick frågan vad hon vill ha Glatt säger hon; Jag vill ha en lillasyster! jag frågar - varför det? MEN mamma, (stor suck) jag har ju redan en lillebror.... helt LOGISKT
    Lika logiskt resonerade min äldsta kille när vi väntade barn nummer 4. Klart att det skulle bli en lillasyster för de var ju redan 2 killar och en tjej "annars så blir det ju inte rättvist" Tänk om livet var så enkelt så att allting alltid är rättvist
  • mammaNena

Mia 3½ år sa till morfar för några dagar sedan...
    Vi satt och skoja om lite allt möjligt och stämningen va på topp. då går mia bestämt fram till morfar och säger. "morfar, du är en gubb jävel" Blinkar lite sött med ögonen och vrider på ett prinsess leende. En chock artad stämning som urartade i att morfar vek sig av skratt...

• Tidvis

När tjejerna var 4 tror jag så satt vi i bilen. Jag körde och de satt bak och fnittrade.
    Plötsligt säger Martina skrattandes: Miranda sa något!
    Miranda svarar- TYST, du får inte säga vad jag sa!
    Martina - Men det var något snuskigt.
    De skrattar så de skakar där bak.
    -Jaså, sa jag, Vad sa du då?
    -Inget, svarade hon
    -Joho, sa Martina. Jag vill säga det!
    -Nej, tyst!
    De fortsätter skratta och jag blir ju nyfiken på vad som sagts Tänkte att de lärt sig något dumt på dagis kanske.
    Tillslut så ska de berätta för mig vad de har så roligt åt.
    Martina sa- Hon sa KALSONG! Och så skrattade de sig fördärvade igen. Haha

• rödtopp

dottern(3,5) och jag hade en förfärlig morgon,hon är i värsta trotsåldern
    dagis hade utflykt och hon skulle va där senast 09:15
    hon gjorde tok hela tiden , jag hade klätt på lillebror (3 mån) som började bli arg och svettig, klockan blev mer och mer tillslut blev jag ARG och skrek
    JAG BLIR GALEN
     då tittar hon på  mig och säger
    -mamma  jag förstå dig..................................
    {#lang_emotions_laughing}

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Hackemamma

Hahaha, jag skrattar alltid när jag läser denna tråd :D Längtar till den dagen jag själv kan skriva här :)

• Team J

Jag måste berätta om mina två tvilling kusiner, det var när de var ca 4 år. Killen heter Adam och tjejen heter Louise.

Adam var mycket intresserad av pappans hals, han tog på den där kulan som åker upp och ner när han svalde. Då han utbrast:
    - Vad är det?!
    - Det heter adamsäpplet, det har alla killar.
    - Jaha, sa adam och fortsatte att titta.
    Louise sitter bredvid och tar på sin hals och säger:
    - Jag har oxå ett sånt, men heter det Louise-äpple då? eller banan kanske?

Guuud så jag skrattade.

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...