• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Fyrtal i damer

Min äldsta dotter på 6 år ville inte leka med lillasyster som är 5 år och hon gick och sa att hon var allergisk mot Felicia... Det hade vi kul åt..

• Child of Dandelions

Min dotter är nog fullständigt galen ibland! här kommer ett litet urval av allt hon dagligen hittar på! :)

Ibland orkar hon inte prata utan kommer på egna förkortningar som underlättar!
    -Mamma, jag vill ha Bullaroner idag! (Bullaroner = Köttbullar och makaroner)

-Ma-Pa! Kom hit! (Ma-Pa = Mamma och Pappa)

Andra saker som hon sagt är bl.a. efter att ha lyssnat på mitt samtal med min kille M där han berättar för mig att han ska till sin kompis F på en kaffe så säger hon när jag lägger på:
    -Mamma, jag och M ska åka till F!
    -Jaha, svarar jag, ska ni?
    -Jaaa, bara jag och M! Inte du!
    -Inte? Får inte jag följa med?
    -Näe, du ska stanna hemma...och städa...hos M!!!

:) Min "mansgris" till kille har fått över min dotter på sin sida! :)

Hon har även sagt efter ett argt utbrott från min sida då hon vägrade gå själv i trappan och jag hade händerna fulla med tunga matkassar:

-Mamma, nu är du minsann ganska arg på mig!

Snacka om att det bröt ilskan direkt och fick mig att skratta hjärtligt istället!

Ungar är underbara!

• Eima

Min dotter sitter bredvid och leker med soffkuddarna, drar upp dragkedjan. Nyss kunde hon inte stänga själv och sa med väldigt bestämd röst: "Du måste stänga!...lilla vän"
    Det sista passade inte riktigt in med tonfallet och hennes min
    En stund senare, när hon hade samma problem, sa hon: "Du måste stänga den också! ...Lilla gumman"

• Eima

Och nu ligger hon och säger att hon är kissnödig, varpå jag svarar att hon måste gå på toa. Hennes svar blev: "Nej, för jag har inga tår, dom är borta"
    Ja då är det förstås inte så lätt att gå kanske

• Mamma 0406

Farmor frågade vår 4-åriga dotter om hon inte tyckte det var dags för mamma och pappa att gifta sig snart. "Nej, svarade hon, för jag vill inte ha några fler syskon!" Precis som om hon tror att så länge vi inte är gifta kommer vi inte skaffa några fler barn.

• Linnpinn

Vår son på precis 3 år har plötsligt slutat gilla vanlig grillkorv. Följande konversation skedde oss emellan för ett par dagar sen:

Jack. - Jag gillar inte sån korv!
    Jag: vad gillar du för korvar då?
    Jack funderar och säger till slut: - Jag gillar bara söliga korvar

• Englavakt

Min son tar efter film-repliker har jag märkt!

När han var 2½ år och vi satt vid frukostbordet.
    Han tittade länge och väl på mig innan han säger:
    "Åh vad du är vacker!"
    Att jag blev rörd, men fattade några dagar senare att det var ju ett citat ur Robin Hood.

När han var 3 år sa han:
    "Jag älskar dig av heeela mitt hjärta!"
    Även det ur Robin Hood.

Sen har det ju kommit saker som inte alls är så charmerande kanske!
    "Mamma, säg att du är en pottfisk!"
    Ur Peter Pan. Haha, ungar snappar verkligen upp allt!!

Igår när vi var ute på promenad så gick han och sa fans jävlar lite tyst och försynt. Sen utbrast han väldigt säker på sin sak:
    "Mamma, när jag blir vuxen får jag också säga fula grejer!"
    "Det får du väl inte?!"
    svarar jag förvånat.
    "Joho, för vuxna säger bara fula grejer och INGA snälla grejer!"
    Vid middagen fick jag veta vart detta resonemang kom från. Han hade åkt med min sambo och hans kompis till affären och min sambo hade råkat svära. Theo hade då rätatt honom varje gång med: "Man får inte säga fula grejer!" Efter att ha hört detta 20 ggr så tröttnade min sambo och sa att "Jo, när man är vuxen och har skägg så får man säga fula grejer!" Jomen tack för den!! {#lang_emotions_tongue_out}

(_¸.?*♥ Theo 21/8 -05 ♥ Lewisia 12/2 -09 ♥*?.,_)
  • Lise

vår 4-åriga dotter tittar på ett CD-fodral och säger att en av killarna är snygg och vidare säger hon - "mitt hjärta det nästan smälter". jag visste inte vad jag skulle säga blev alldeles paff.

• Lise

en till kul grej hon sa var när hon frågade mig - mamma vem säger man till om man vill ha syskon?!

• MammaSusan81

Vår dotter säger också roliga saker hela tiden här kommer dagens....

När vi var påväg in till Falun & jag körde i en av alla "100" rondeller som finns efter vägen så skramlade & rasslade det i bakluckan där vi har "kilar" som vi ska fästa stolpar till de staket vi ska bygga under våren (bara vi kan bestämma oss för vilket det blir)....varpå Astrid i baksätet ropar:
    -Oojjj men guuud så du kör mamma!.......
    (Hahaha tack för det fröken körde inget annorlunda än annars =)...)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...