Inlägg från: Englavakt |Visa alla inlägg
  • Englavakt

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Min son som är 3½ år kom in i badrummet för nån månad sedan när jag stod i duschen o trimmade bikinilinjen. Han utbrast direkt:
    - Rakar du skägget mamma?

Förra veckan satt han i soffan i bara t-shirt. Han kommer in till mig i sovrummet och säger: - "Mamma, jag har något i snoppen!" Och drar bak förhuden för att visa.
    Varför måste pojkar vara så himla nyfikna på sina snoppar för! -haha-

När jag själv var liten stod jag med mamma och pappa inne i badrummet. Mamma sminkade sig, jag skulle borsta tänderna och pappa kissade. Jag tittar förvånat på pappa när han var klar och vände mig till mamma och frågade:
    - Varför drar pappa in snoppen i huden?

(_¸.?*♥ Theo 21/8 -05 ♥ Lewisia 12/2 -09 ♥*?.,_)
  • Englavakt

Jag har en stor familj. Vi är 5 helsyskon och 2 bonusar. Så det var ofta bråk hemma mellan oss. Många att konkurrera med!
    Kommer ihåg när vår yngsta syster vart 4-5 år. Hon står o funderar en lång stund och tittar sedan förundrat och lite chockat på mamma och frågar: "Mamma, måste jag ha så många ungar som du när jag blir stor?"

• Englavakt

Ah, kom på en sak till som min kära syster kläckt ur sig!
    När hon vart 4 år och vi satt vid matbordet allihopa så helt plötsligt, från ingenstans, säger hon: "När jag var en spermie simmade jag runt på ett löv i pappas pung!" och äter sedan helt lugnt vidare. Snacka om att det blev asgarv runt matbordet!!

• Englavakt
    Mamma till Nicole och Alayha skrev 2009-02-26 23:33:15 följande:
    En period när Nicole var precis 3 år var hon helt såld på barnen i bullerbyn. Hon namngav ALLA i sin närhet efter de lika roll-innehavarna. Pappa var Bosse, Lillebror var Olle, Lillasyster var Anna, Hon själv var Lisa. Och jag... Ehm... Jag fick vara mellangården. Tack för den!
    Hehe, känner igen dät där!
    Sonen älskar Peter Pan. Han är självklart Peter Pan själv, lillasyster är Tingeling, gubben är Kapten Krok och jag får vara krokodilen! {#lang_emotions_wink}
  • Englavakt
    Skrutten74 skrev 2009-03-22 12:47:10 följande:
    Idag sitter sonen 4 år och funderar på vad det är för datum och dag. Han räknar riktigt bra, men ibland blir det lite tokigt: Sonen: "igår var det den tjugoendaste" Pappa:"ja, så vad är det för dag idag?" Sonen: "Söndag!"
    Hehe, men han hade ju alldeles rätt ju! {#lang_emotions_smile}
  • Englavakt

Min son tar efter film-repliker har jag märkt!

När han var 2½ år och vi satt vid frukostbordet.
    Han tittade länge och väl på mig innan han säger:
    "Åh vad du är vacker!"
    Att jag blev rörd, men fattade några dagar senare att det var ju ett citat ur Robin Hood.

När han var 3 år sa han:
    "Jag älskar dig av heeela mitt hjärta!"
    Även det ur Robin Hood.

Sen har det ju kommit saker som inte alls är så charmerande kanske!
    "Mamma, säg att du är en pottfisk!"
    Ur Peter Pan. Haha, ungar snappar verkligen upp allt!!

Igår när vi var ute på promenad så gick han och sa fans jävlar lite tyst och försynt. Sen utbrast han väldigt säker på sin sak:
    "Mamma, när jag blir vuxen får jag också säga fula grejer!"
    "Det får du väl inte?!"
    svarar jag förvånat.
    "Joho, för vuxna säger bara fula grejer och INGA snälla grejer!"
    Vid middagen fick jag veta vart detta resonemang kom från. Han hade åkt med min sambo och hans kompis till affären och min sambo hade råkat svära. Theo hade då rätatt honom varje gång med: "Man får inte säga fula grejer!" Efter att ha hört detta 20 ggr så tröttnade min sambo och sa att "Jo, när man är vuxen och har skägg så får man säga fula grejer!" Jomen tack för den!! {#lang_emotions_tongue_out}

• Englavakt
    Bebismamma skrev 2009-04-19 21:49:25 följande:
    barnet 18 mån. Har en katt som heter MUSSE. den kallar hon för MUTTA:....inge kul när fel öron hör barnet kalla katten för ngt man har mellan benen=)
    -hehe- Liknande grej hände oss igår. Var hemma hos min mamma och hälsade på. Vi sitter och fikar allihop i köket och min son, 3½ år, äter physalis. Vi försöker lära honom att säga physalis eftersom han kallar dem för "dem där".
    Mormor försöker göra det enkelt för honom och säger det sakta, sakta.
    Mormor: Phyyyyyyysaaaaaliiiiiis!
    Theo: Fitta?
    Gapskratt utbrast kan jag ju säga även om det inte är ett önskvärt ord i ordförådet.. {#lang_emotions_tongue_out}
  • Englavakt
    Lithe skrev 2009-05-05 17:57:54 följande:
    Jag stod i duschen och rakade bikinilinjen när sonen kommer in och ska kissa. Jag vänder mig om så att jag står med ryggen mot honom där han sitter på toaletten. Då säger han: -Vad gör du med snoppen mamma?!
    Påminner mig om när min 3 åring råkade se mig i duschen då jag rakade bikinilinjen. Han utbrister då förvånat:
    "Mamma, rakar du skägget??" {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...