• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Englavakt
    Skrutten74 skrev 2009-03-22 12:47:10 följande:
    Idag sitter sonen 4 år och funderar på vad det är för datum och dag. Han räknar riktigt bra, men ibland blir det lite tokigt: Sonen: "igår var det den tjugoendaste" Pappa:"ja, så vad är det för dag idag?" Sonen: "Söndag!"
    Hehe, men han hade ju alldeles rätt ju! {#lang_emotions_smile}
    (_¸.?*♥ Theo 21/8 -05 ♥ Lewisia 12/2 -09 ♥*?.,_)
  • kavvan

Idag, på väg hem från sjukhuset säger min 3.5-åriga dotters pappa till henne att hon varit så duktig hos farbror doktorn. Då utbrister dottern: Men pappa, du är så tokig....det heter inte farbror doktorn, utan
    L Ä K A R E N!

Det är vår lilla språkpolis, det!

• Linnpinn

Sonen på 3 år frågade sin pappa i lördags: -Pappa, har du en tjockmage?
    Jag tyckte det var roligt, men maken var inte lika road...

• Martinis

Jag å min 5 åriga dotter skulle gå upp för trappen till övervåningen, som var helt mörk, ingen lampa på alls. Halvvägs upp för trappan suckar hon till å säger "mamma, jag kan tända lamp-jäveln". När jag hade henne i magen, så frågade jag min då 3 åriga lillebror vad han trodde jag hade i magen. De pendlade starkt mellan en köttbulle å en gul volkswagen-bubbla.

• strommis

maken väckte sonen på snart 7år, han skulle vara ensam hemma ca 15 min innan jag kom hem från arbetet, sonen sätter sig upp och tittar på maken och säger.

Vilken tur att du väckte mig pappa, tänk om jag hade vaknat och ingen var hemma då kanske jag trodde att ett spöke hade tagit dig :) :0

• viseversa

Sambon hadde läst saga före dottern snart 2 år. Dom hadde släckt lampan och han låg bredviud henne för att hon skulle somna.

Allt var tyskt mörkt och stilla. Helt plötsligt råkar sambon släppa sig och en ljudlig prutt bröt tysnaden. Han låg tyst och hoppades på att hon hadde somnat.

Det är tyst i några sekunder sen hör han ett litet OJ från dottern. Han låg och försökte hålla skrattet borte. och dottern tog sin gosehund och somnade.

• LeoNo4AleXo6

Hihi, vilken skojig tråd!

Sambon och sonen på 4 1/2 höll på att klä på sig i hallen häromdagen.
    Då utbrister sonen bestämt:
    -Om ni skulle glömma mig hemma en dag, då skulle jag ringa ETTETTTVÅ!

Superbra att han har koll men det lät så himla kul!

{#lang_emotions_heart}

040828, 060709 underbaraste
  • Kicki0407

Häromdan när jag skulle borsta tänderna på snart 5-åringen.
    Satt på toalocket, hade bara hunnit ta på mej byxor, hade inte på överkroppen.
    Sonen studerar mina bröst å pekar på bröstvårtorna " mamma, de ser ut som knappar".
    2- åringen låter väldigt rolig när han säger "nusbajs" som e snus.. nåt som morfar har lärt han.

• Carro

Min son är inte 3, utan han blir 2½ i maj, men jag tror nog att jag kan få skriva här iaf {#lang_emotions_wink}

Förra veckan gjorde jag en kycklingsallad och Sam ville såklart hjälpa till, så han stod brevid mig, på sin pall, och fick en paprikabit att pilla med..
    Samtidigt passade han på att öppna kökslådan där knivarna ligger och som han vet är förbjudet område (jag brukar förklara att knivarna är livsfarliga)..

Jag höll koll med ett öga, men hörde inga knivar skramla, då jag plötsligt hör en ytterst allvarlig Sam utbrista "mamma den är LIVSFARLIG!!!" så jag undrade hur fasen han fått tag på en av knivarna utan att jag hört det, 2 decimeter ifrån..
    Jag tittade upp och fick verkligen hålla mig för skratt..

det som var LIVSFARLIGT och som Sam stod och höll i var en osthyvel av hårdplast {#lang_emotions_dreamer}

• Carro

Får bjuda på en till, även den från förra veckan..
    Jag, Sam och hans pappa låg och läste böcker i sängen innan det var dags att gå upp för att göra sig iordning för jobb/dagis.
    Boken var slut så jag frågade Sam om han ville läsa en av sina nya Barbarapapaböcker.

Sam tittar på mig, lagom skeptiskt och säger sen "men mamma, jag kan ju inte läsa!"
    tja, han hade ju faktiskt rätt, jag frågade ju om han ville läsa {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...