• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Dipsy

jag och min son 3år är ute och en hund modell small (pytteliten) som har smitit springer förbi, då jag säger men oj den har inge koppel, då tittar han på mig och säger....-jag har aldrig sett att kaniner brukar ha koppel....

• Mumu
    Rulltrappa skrev 2009-03-18 18:51:50 följande:
    ludvig 2,5 år sjunger postis-pers intro:postis per nunna glassköper vin till katt(för den som inte är hjärntvättad av tv inflikar jag att det ska vara typ "postis-per nynnar glatt när han kör till byn med sin katt".)
    Bäst just nu: SNART åka till solen!
  • basio

Min treåring hade somnat i bilen och jag skulle bära in honom. Det var på eftermiddagen så han skulle egentligen inte sova. När jag tog ut honom ur bilen vaknade han till och sa "Sover inte alls!! Sover inte alls!" Väl inne sov han gott vidare i soffan...

• Dipsy

här om dagen så frågade min son 3år -mamma vart ifrån på kon kommer mjölken från kossans mun eller? nä från spenarna svarar jag och försöker illustruera med en rörelse hur man mjölkar spenorna på kon....då tittar han på mig och säger....nä inte så...från mjölkmaskinerna..... man kan ju undra vilket sekel lever jag på???

• Fraggelgirl
    Dipsy skrev 2009-03-18 19:12:07 följande:
    jag och min son 3år är ute och en hund modell small (pytteliten) som har smitit springer förbi, då jag säger men oj den har inge koppel, då tittar han på mig och säger....-jag har aldrig sett att kaniner brukar ha koppel....
    hahaha.... kan inte sluta skratta... tur att jag inte var där
  • Dipsy

en mening som jag aldrig kommer glömma....var när min dotter var ca 5år och detta var vid jul.....då vaknar hon yrvaket och säger med helt övertygad röst...-nu vet jag vad tomtens nissar är.... de är slavar......varpå hon somnar igen.....vart fick hon det ifrån ????

• Meli

Sonen klappar vår katt Nero på magen och säger;

Nero har ingen mage, han har bara en massa päls istället

Jag skriver ner allt kul barnen säger i en bok, och just idag läste jag upp lite för sonen, detta sa han för några år sen

• LuMa

Sonen sa igår att han ville ha stulna makaroner till middag.

Idag lagade jag hans älskade stulna makaroner, dvs stuvade makaroner. *fniss*

• JenLyckan

smart unge :D

lurv skrev 2009-03-17 22:22:04 följande:
    När jag väckte Kotte i morse så öppnade han ena ögat och sneglade på mej. Sen kom det: Mamma, när du är trött så säjer pappa att vi inte får väcka dej. -Ja det stämmer. -Mamma! jag är trött, låt ,mej sova!
  • Lindakaivi

Dotter snart 4år:
    -Mamma, vad är det för dag idag?

-- Söndag.

- Man får inte äta lördagsgodis på söndagar! (jag satt vid datan och mumsade på lite godis)

Vad säger man då...

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...