• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Doodelidoo

Sonen var ungefär två år och vi skulle äta kräftor. Vi lägger en på hans tallrik också så han ska få smaka och utforska den. Han tittar skeptiskt på kräftan och säger "Kan ni ta bort krokodilen".

• Zaphy
    Doodelidoo skrev 2009-03-16 16:27:45 följande:
    Sonen var ungefär två år och vi skulle äta kräftor. Vi lägger en på hans tallrik också så han ska få smaka och utforska den. Han tittar skeptiskt på kräftan och säger "Kan ni ta bort krokodilen".
    hahaha.. fy va kul :)

Barn är ju så roliga och spontana! Och får för sig allt möjligt :)
  • Zaphy

Min 1½-åring hittar ibland saker som är pappas och då kommer han alltid springande och säger "pappas, pappas", men när han säger det så låter det mer som att han säger PAPPBAJS.
    Jag reagerade dom första gångerna, men nu vet jag vad han pratar om :)

• StepByStep

Igår när vi hade besök här och skulle vid detta tillfället skriva på ett par papper. Så satt våran största dotter också till bords och kollade in vad vi gjorde. När han som skulle ha med sig papperna började samla ihop dom tittade min dotter på han och sa: "Såja! Nu är vi färdiga, så nu kan du åka hem med dig!"

Snäll hon..

Esmeralda 050417 (v) Savannah 080622
  • Doodelidoo

Häromveckan kom sonen 3½ år hem från dagis och berättade att Stina hade bitit honom i kinden. Han sa att en av fröknarna hade sagt till Stina att snart har du inga kompisar kvar. Sonen fortsätter och säger allvarligt "Nej, för om hon äter upp alla sina kompisar har hon ju inga kvar".

• JenLyckan

hahahahaha! sött!

Doodelidoo skrev 2009-03-16 16:27:45 följande:
  • Rye

I söndags satt vi kring köksbordet tillsammans med min treåriga dotter som håll på med nått, i sin egen värld trodde jag. Vi satt och pratade om min systers bröllop som ska vara i augusti. Till saken hör att min mans syster också ska gifta sig, men redan nu i april och då ska våran dotter vara blomsterflicka. Detta har vi pratat med henne om lite grann så hon ska vara förberedd.

När vi nu satt och pratade bröllop så utbrister Esther, Jag ska också gifta mig!
    Jaha, sa jag och frågade med vem hon skulle gifta sig.
    Jag ska gifta mig med Sara och Jakob (min mans syster och hennes blivande)

Detta tyckte vi var väldigt roande =)

• KajsaLiza

Min treåring sa en morgon att han hade "hästgnägg" i ögonen. det är vad jag kallar sömngryn, små klumpar i ögonvrårna...

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...