• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Jullan84

Min 2,5år gamla sonoch jag duschade när om dagen då han säger:
    "Mamma har ingen snopp.
    Mamma tappat sin snopp.
    Katt ätit upp den."

Igår berättade han för sin pappa att "mamma kissar med rumpan."

• ulle80

Min snart 3 åriga son ville inte gå och lägga sig här om kvällen och kommer uppspringandes hela tiden, så jag säger till honom att nu är dett faktiskt dags att sova och leder tillbaka honom till sängen, då säger han "men mamma, jag måste få ha min frihet", jag hade lite svårt att hålla mig för skratt.

• Chantelle

hehehe vilken rolig tråd

min man hade duschat och den äldsta öppnade toalett dörren han kom ut ur duschen torkar sig , så tittar hon lite brydd på sin pappa och så säger hon då ...

mamma mamma pappa bajsar .......
    tja .. vad säger man ? vi kunde inte låta bli att skratta .. *L* hon är 3

• hanna elise

Min dotter badade med sin kusin (3 år båda två). Hon tittade på kusinen och frågade:
    "- Är det där din snopp?"
    " -Ja" svarar han.
    "Jaha, den var inte stor den...." säger hon.
    Sen leker dom vidare i poolen som om inget hänt.
    Haha

• aket

hahaha, pappa bajsar var otroligt kul!

Min son som är 4 frågade mig idag hur det kan vara möjligt att hans lillebror/syster ska kunna komma ut ur snippan. Försökte mig på en enkel förklaring och han tittade förbluffat på mig och sa 'ja men mamma, vet du inte att med snippan kissar man bara, du är tokig du mamma'.
    Sen var det färdigdiskuterat för honom

• MissUnderstood80

Min äldsta dotter som idag är 9.5 år var med mig o min dåvarande pojkvän på promenad, hon var väl runt 2-3 år, vi gick in i en matbutik, ja skulle in o köpa cigg, han stannade med min dotter i vagnen vid ingångarna, då kommer 2 albaner med dreadlocks i håret, lätt mörkhyade, varpå hon utbrinster: - APA!!!!

Nån vecka senare var vi ute igen o gick förbi en hel indier-familj, ja tänkte, säg nu för guds skull ingenting, då ställer hon sig upp i vagnen, pekar på familjen o skriker: GANDI!!! Gud va pinsamt!

Min mellersta dotter o hennes pappa var på Ica o handlade när en muslim med slöja går förbi, väldigt mörkhyad varpå min dotter utbrister: -Pappa, pappa, hon e smutsig! Min sambon skyndade sig att betala i kassan o smet ut därifrån fort fort!

• Chantelle

men sen är de en annan rolig sak som min mor berättade för mig och även stor i min bok....

lilla jag på toa tilsammans med pappa ..
    jag säger rakt ut mamma TITTA pappa har svans! *S* var 2 år..
    lite roligt de där att min mor skrev e i boken .. de har jag gjort även med min dotters bog vad hon har sagt

• malinja

Vi var i Åre i januari och skulle med en skidbuss. Bråttom som attan var det, brant backe ner, en massa grejer, bebis i vagn och jag skulle spänna fast stora tjejen, 2,5 år, i bärstolen och det gick väl sådär, så jag muttrar och svär lite grann. "Kom igen Malin, du kan klara det", säger dottern då... Skönt att nån hejar på en iaf!

• julias mamma81

min dotter var o gungade för några år sen o jag stod en bit bort o sa något varpå hon skriker till mig
    - mamma, jag når inte vad du säger

• Puma87
    MissUnderstood80 skrev 2009-03-17 20:14:09 följande:
    Min äldsta dotter som idag är 9.5 år var med mig o min dåvarande pojkvän på promenad, hon var väl runt 2-3 år, vi gick in i en matbutik, ja skulle in o köpa cigg, han stannade med min dotter i vagnen vid ingångarna, då kommer 2 albaner med dreadlocks i håret, lätt mörkhyade, varpå hon utbrinster: - APA!!!!Nån vecka senare var vi ute igen o gick förbi en hel indier-familj, ja tänkte, säg nu för guds skull ingenting, då ställer hon sig upp i vagnen, pekar på familjen o skriker: GANDI!!! Gud va pinsamt!Min mellersta dotter o hennes pappa var på Ica o handlade när en muslim med slöja går förbi, väldigt mörkhyad varpå min dotter utbrister: -Pappa, pappa, hon e smutsig! Min sambon skyndade sig att betala i kassan o smet ut därifrån fort fort!
    Hahaha ja jag förstår att du skämdes. Men fy va komiskt.
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...