• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Miew

Min då fyraårige son förklarar för sin tvååriga lillasyster när vi är på ICA och hon vill ha en tablettask:
    det är bara att acceptera, det är inte lördag.

• Headrush

Idag när jag kom ut ur duschen så stod Klara och studerade mig när jag torkade mig.

Klara: Där är mammas snippa.
    Jag: Ja, den är där.
    Klara: Jag har snippa, mamma snippa, pappa snopp.

Hon började skutta och dansa ut mot hallen samtidigt som hon sjöng högt och tydligt "Snippa snippa sniiiiippa"

Helt plötsligt tvärstannade hon och tittade förvånat på mig och utbrast:

"Snipp snapp slut, sagan slut?"

Haha Ja, vad svarar man på det?

• Googels

Hade gjort en kycklingpaj till middag idag och när jag satte fram den på bordet började dottern 2 år sjunga 'happy birthday' - den såg tydligen mer ut som en tårta än en paj!

• Pirella

Treåriga dottern brukar komma in och lägga sig i min säng någon gång under natten. Inatt kom hon vid 04.30, petade lite på mig och suckade tungt: "Det har varit en jobbig dag...".

Några minuter senare hörde jag hur hon sjöng för sig själv: "Po-po-po-poki fiiis".
    (Lady GaGa's "Poker Face").

• Svartamoln

Bonusdottern pratar ibland så fint om hur hon, när hon blir stor ska gifta sig med oss och bo med oss :D Då blir man varm i hjärtat!
    Nu när ett syskon är på väg efter sommaren tänker hon att pappa och jag får gifta oss så ska hon gifta sig med bebisen :)
    Och häromdagen när vi var ute och gick med hundarna hos farmor och farfar hade hon sitt absoluta favorit gosedjur med sig ut som hon gick och kramades med.... Då börjar hon prata om hur mycket hon ääälskar Simba som han heter och att det är hennes favorit och att han ska bli pappa när han blir stor och så vidare...
    Svårt att återge på rätt sätt, men tok gulligt och mysigt när hon går och kramar och kramar och berättar och pratar om det ;)

• Kristin24

Igår skulle vi titta på en film på tv. Jag sa då att den här har de ju visat 100 gånger, min man frågade då våran dotter om hon sett filmen.

Elsa: ja men det var längesen
    Pappa: jaha när såg du den?
    Elsa: nja, när jag var 3 år tror jag

haha vad vi skrattade...hon är 4 år och har inte sett filmen förut.

Go och glad Kexchoklad
  • klumpen03

Haha min son sa häromdagen när jag vart lite arg på honom för att han inte lyssnade....så sa han (3år) till sin storebror (5år) ..-Du Pontus jag tror vi har fått ett litet problem, jag tror mamma är arg...=)
    Då är det inte lätt att vara seriös och hålla sig för skratt. haha
    Han e såå Lillgammel..

• Mika2

I kväll skulle jag natta sonen, 3 år som precis börjat prata, och helt ärligt var jag nog tröttare än honom. Han vänder sig om och klappar mig på huvudet och säger:
    -inga tankar!

Han visste nog inte hur rätt han hade...

• mammaflickan
    MrsHeadrush skrev 2009-03-08 23:51:43 följande:
    Idag när jag kom ut ur duschen så stod Klara och studerade mig när jag torkade mig. Klara: Där är mammas snippa.Jag: Ja, den är där.Klara: Jag har snippa, mamma snippa, pappa snopp. Hon började skutta och dansa ut mot hallen samtidigt som hon sjöng högt och tydligt "Snippa snippa sniiiiippa"Helt plötsligt tvärstannade hon och tittade förvånat på mig och utbrast: "Snipp snapp slut, sagan slut?" Haha Ja, vad svarar man på det?
    Haha ja har nåt liknande-min son var 2 år o brukade alltid säja "kommas" när han ville komma upp till en. Så stod han o tjatade på pappa som höll på att skruva upp en hylla: kommas! kommas! KOMMAS! .... kommas...från peppakakeland?
  • Ruggugglan

Kimmy, min dotter på 3år, hade magsjuka förra helgen. Hon får ett glas avslagen cola.
    Sambon: Drick inte för fort nu, för då kanske du kräks.
    Kimmy: Jag dricker inte för fort.
    Hon sveper glaset på två röda.
    Sambon: Nu drack du ju för fort!
    Kimmy: Nä, *klappar sig på magen* för nu mår magen utmärkt!

Nu kör hon stenhårt på att cola är bra för magen. Men mamma kör lika stenhårt på att cola får man när man är sjuk och på helgerna!

Nu i helgen var det min tur att åka på magsjukan. Kimmy tittar allvarligt på mig:
    Kimmy: Mår du inte bra mamma?
    Jag: Nä, mamma är sjuk i magen.
    Kimmy: Kom här mamma, så ska du få en kram av mig.
    Hon kramar om mig hårt.
    Kimmy: Så, nu mår du bättre. Nu mår min älsklingsmamma bättre.
    Vem mår inte bättre då?

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...