• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Headrush

Min dotter på två år tog vår hemtelefon och "ringde" till pizzerian.

- Hallåååååå, heeej, pizza? Jaaa, kaffe, mjölk, ägg och kött. HEJ DÅ!

Haha Vilken god pizza!

• Candywoman82

Min syster dotter då ca 4-5 år, sade en gång när hennes mamma tog ut pengar från bankomaten på stan...

" Sån vill jag också ha hemma" *haha*

• oxe79

Jag o systersonen, 5år, var ute.
    Jag ville gå in i en inredningsbutik. Han tittar misstänksamt i skyltfönstret och säger:
    "Inte en till affär med glas i, ok den sista."

• Vofflis

Min dotter som är tre år och jag satt och kollade på barnkanalen, då säger hon " jag älskar Nasim ( programledare som just då var på en reklamsnutt) och pappa han älskar svart" (färgen). Tyckte att det var lite kul att hon reflekterade över detta, då hennes pappa alltid är svartklädd. Men det kommer ju massor av roliga saker hela tiden... . Det är så roligt med treåringar

• Linnpinn

Jag har ett par rosa långkalsonger som jag tog på mig en kall morgon. Sonen (3 år) utbrister glatt:
    - Har du dina barbapappa-byxor på dig mamma?

• DrömmenSomBlevSann

Jag o dottern på 5 år duschade, o jag böjer mig framåt för att tvätta henne.

"Oj mamma vilka LÅNGA tuttar du har" säger dottern glatt...

Tack för det... precis vad man vill höra va

• MammaSusan81

För någon vecka sedan lyckades vår dotter (2,8 år)pricka in & ringa 1 av de 3 pizzeriorna i byn (ingen återuppringning) & säger följande:

Hej kan jag få beställa en elmaco...mmmm utan lök på mmmm hamburgare med strips på...det är bra så hej då

Jag tog över luren frågade vart vi kommit & sa att vi har ringt fel & inte ska ha något, som tur är har vi hemligt nummer

• MammaSusan81

mimmis skrev 2009-02-26 23:46:40 följande:

Jag måste ju bara berätta det är visserligen många årsen(1995) nu men det är ju inget man direkt glömmer, men min svägerska satt och amma sin son då säger min ena son så här :Martin- va gör du? Maria-jag ammar alexander han får mjölk i från bröstet Martin säger då efter en stunds betänkte tid jaha kommer det cornflakes i i den andra då?
    Haha skön kommentar, praktiskt vore det ju iaf
  • Mamma till LovaLo

I somras när vi var på stranden slog sig en mamma och hennes lille son sig ner nära oss och när han byter om till badbyxor tittar min 3 åringa dotter storögt på hans snopp, pekar och säger högt och ljudligt
    ? Mamma titta, den pojkens snopp ser ut som en snigel!

:D Hahaha... mm vad svarar man på det??

• Headrush
    Mamma till LovaLo skrev 2009-02-27 22:15:08 följande:
    I somras när vi var på stranden slog sig en mamma och hennes lille son sig ner nära oss och när han byter om till badbyxor tittar min 3 åringa dotter storögt på hans snopp, pekar och säger högt och ljudligt – Mamma titta, den pojkens snopp ser ut som en snigel! :D Hahaha... mm vad svarar man på det??
    Hahahaha Min man trodde jag fick ett anfall av något slag här precis när jag skrattade rakt ut i luften!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...