Inlägg från: Headrush |Visa alla inlägg
  • Headrush

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Svar på #182
    "En period när Nicole var precis 3 år var hon helt såld på barnen i bullerbyn. Hon namngav ALLA i sin närhet efter de lika roll-innehavarna.
    Pappa var Bosse, Lillebror var Olle, Lillasyster var Anna, Hon själv var Lisa. Och jag... Ehm... Jag fick vara mellangården. Tack för den!"

Hahahaha
  • Headrush

Min dotter på två år tog vår hemtelefon och "ringde" till pizzerian.

- Hallåååååå, heeej, pizza? Jaaa, kaffe, mjölk, ägg och kött. HEJ DÅ!

Haha Vilken god pizza!

• Headrush
    Mamma till LovaLo skrev 2009-02-27 22:15:08 följande:
    I somras när vi var på stranden slog sig en mamma och hennes lille son sig ner nära oss och när han byter om till badbyxor tittar min 3 åringa dotter storögt på hans snopp, pekar och säger högt och ljudligt – Mamma titta, den pojkens snopp ser ut som en snigel! :D Hahaha... mm vad svarar man på det??
    Hahahaha Min man trodde jag fick ett anfall av något slag här precis när jag skrattade rakt ut i luften!
  • Headrush

Min man och vår dotter (2 år) satt och lekte på golvet när denna diskussionen pågick:

Mattias: Nä du, tjejen, nu ska du nanna.
    Klara: Åååh, lite till bara... Snäääälla?
    Mattias: Okej, en LITEN stund för klockan är mycket!

*En stund gick*

Mattias: Så, nu ska vi borsta tänderna och sen ska du lägga dig.
    Klara: Ååååh, skojar du?! *slår ut med armarna och ser uppgiven ut*

• Headrush

Vi köpte en dvd till dottern med Mora Träsk som hon är stormförtjust i och vaaarje dag nu så ska hon titta på Tore Träsk

Hon gillar även täpparkakor (pepparkakor), Hjärtor (ärtor), och så är där ett Plyton (flygplan) på hennes pussel

• Headrush

Idag när jag kom ut ur duschen så stod Klara och studerade mig när jag torkade mig.

Klara: Där är mammas snippa.
    Jag: Ja, den är där.
    Klara: Jag har snippa, mamma snippa, pappa snopp.

Hon började skutta och dansa ut mot hallen samtidigt som hon sjöng högt och tydligt "Snippa snippa sniiiiippa"

Helt plötsligt tvärstannade hon och tittade förvånat på mig och utbrast:

"Snipp snapp slut, sagan slut?"

Haha Ja, vad svarar man på det?

• Headrush
    mammaflickan skrev 2009-03-09 23:01:47 följande:
    Haha ja har nåt liknande-min son var 2 år o brukade alltid säja "kommas" när han ville komma upp till en. Så stod han o tjatade på pappa som höll på att skruva upp en hylla: kommas! kommas! KOMMAS! .... kommas...från peppakakeland?
    Hahaha
  • Headrush

Klara och jag satt och mös i soffan här om dagen.

Klara gäspade och sa: Jag är trött mamma...
    Jag: Är du, vill du villa lite?
    Klara: Nej, inte vila.
    Jag: Men är du inte trött då?
    Klara: Nej, jag är lite lagom faktiskt.

Haha Lät så gulligt...

• Headrush
    MrsHeadrush skrev 2009-03-14 17:02:37 följande:
    Klara och jag satt och mös i soffan här om dagen. Klara gäspade och sa: Jag är trött mamma... Jag: Är du, vill du villa lite? Klara: Nej, inte vila. Jag: Men är du inte trött då? Klara: Nej, jag är lite lagom faktiskt. Haha Lät så gulligt...
    Hon är två år förresten
  • Headrush

Jag och dottern på drygt två år var på Lindex och skulle handla lite kläder...

Hon sitter i vagnen och pekar på allt och säger vad det heter "tröja, trosor" osv.

Hon pekar på en tant och säger högt och tydligt "Det är en tant mamma"

"Jaa" Svarar jag.

"Och där är en gubbe också" Fortsätter hon.

"Jaaa" svarar jag igen.

Hon sitter tyst en liten stund i vagnen och utbrister sedan högt och tydligt "Hmm, konstig gubbe ju!"

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
  • Headrush

Här om dagen var vi hemma hos mina föräldrar och satt i trädgården och fikade.

Klara fick syn på en nyckelpiga som landade på marken och frågade vad det var.
    Jag svarade att det är en nyckelpiga.

När vi skulle åka hem lite senare så frågaden hon om inte motorpigan skulle följa med Haha

Alla stavfel är medvetna, så de' så!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...