• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • moonbee

Min son på snart fem sa för några veckor sen, i nåt sammanhang, att jag har likadana tänder som Svampbob-fyrkant...

O, jo, jag har en liiiten glugg mellan framtänderna.
    D visar ju att han uppenbarligen lagt märke till den, hahaha...

• Mamma till Nicole och Alayha

Nicole snart 4 år kryper upp i mitt knä. Tittar drömmande på mej.
    Föser bort några hårstrån från mitt ansikte. Sen säger hon med en sagolik inlevelse:
    -Mamma... Du är den vackraste kvinnan i heeela kungariket!!

Alayha 2 år sitter gränsle i mitt knä, vänd mot mej. Plötsligt får hon syn på mina bröst varpå hon börja klappa dom och säger:
    -Mamma stora tuttar... Aja (namn för sej själv) oxå stora tuttar.
    -Har du också stora tuttar? frågar jag, för att försäkra mej om vad hon menar.
    -Nä... Aja inte stora tuttar
    Därefter följer ett jättetjut av avundsjuka och tjejjen går inte att trösta på 10 minuter.

En period när Nicole var precis 3 år var hon helt såld på barnen i bullerbyn. Hon namngav ALLA i sin närhet efter de lika roll-innehavarna.
    Pappa var Bosse, Lillebror var Olle, Lillasyster var Anna, Hon själv var Lisa. Och jag... Ehm... Jag fick vara mellangården. Tack för den!

En annan period var det nalle puh som gällde. Då fick vi vara de olika puh-figurerna. Lillasyster var Nasse, Pappa var tiger osv...
    Så en dag när hela familjen går i affären och handlar är hon på ett agressivt humör. Hon sitter i vagnen som jag kör. Pappan går en bit före.
    Nicole snäser åt alla vi går förbi. Jag skäms för alla kommentare hon slänger ur sej. Så jag ge mej in i diskutionen med henne. Varpå hon bli arg på mej. Inte ledsen-arg, utan irriterad-arg.
    -Men va inte så arg på alla, säger jag.
    Då vänder hon sej om åt pappas håll och ropa med den gulligaste "älska-min-pappa-stämma" man kan tänka sej:
    -Men jag är inte arg på dej, tiger!!

• Headrush
    Svar på #182
    "En period när Nicole var precis 3 år var hon helt såld på barnen i bullerbyn. Hon namngav ALLA i sin närhet efter de lika roll-innehavarna.
    Pappa var Bosse, Lillebror var Olle, Lillasyster var Anna, Hon själv var Lisa. Och jag... Ehm... Jag fick vara mellangården. Tack för den!"

Hahahaha

Jag fick i uppdrag att ta med morgon-urin till bm för att kolla upp äggvita i urinen.
    Så på morgonen kissa jag i en burk. Eftersom jag är själv hemma med barnen har jag dörren öppen. Nicole, 4 år, titta in och undra vad jag gör. Så jag förklara att jag ska ta med mej mitt kiss till doktorn så att doktorn kan undersöka det.
    Hon är nöjd med svaret och gå vidare.
    Senare när jag ska lämna henne på dagis, före mitt bm-besök... Jag krama om Nicole och säger att jag kommer snart igen. Förklara att hon bara ska vara där medans jag ska till doktorn.
    Då vänder sej Nicole mot dagis-fröken och kläcker ur sej:
    -Mamma ska till doktorn och ge honom sitt kiss så han kan få titta på det när han vill.
    -Jasså, där ser man. Svara fröken lite generat. Övriga personer i kapprummet skrattade så tyst de kunde. Själv ville jag bara sjunka genom jorden...

• LJ2

Mamma till Nicole och Alayha skrev 2009-02-26 23:33:15 följande:
    [citat]
    En period när Nicole var precis 3 år var hon helt såld på barnen i bullerbyn. Hon namngav ALLA i sin närhet efter de lika roll-innehavarna. Pappa var Bosse, Lillebror var Olle, Lillasyster var Anna, Hon själv var Lisa. Och jag... Ehm... Jag fick vara mellangården. Tack för den!

hahaha

• mimmis

Jag måste ju bara berätta det är visserligen många årsen(1995) nu men det är ju inget man direkt glömmer, men min svägerska satt och amma sin son då säger min ena son så här
    :Martin- va gör du?
    Maria-jag ammar alexander han får mjölk i från bröstet
    Martin säger då efter en stunds betänkte tid jaha kommer det cornflakes i i den andra då?

• lurv

Kotte kom in i badrummet när jag precis kom ur duschen. Han tvärstannade och tittade med stora ögon och så kom det: Mamma! Du har ju ingen snopp! -Nope det har jag inte för jag är ju ingen kille. -Du kanske kan få låna pappas?

Jo jo grabben du skulle bara veta

• LJ2

lurv skrev 2009-02-26 23:47:16 följande:

Kotte kom in i badrummet när jag precis kom ur duschen. Han tvärstannade och tittade med stora ögon och så kom det: Mamma! Du har ju ingen snopp! -Nope det har jag inte för jag är ju ingen kille. -Du kanske kan få låna pappas? Jo jo grabben du skulle bara veta
    *hahaha*
    han lär sig om x antal år han med... o skrattar nog lika gott då som du gör nu

På nått sätt kom jag och Nicole in på mjölk-snak idag.
    -Mamma... Jag vet att mjölken kommer från kossornas snoppar!!

• LJ2

min äldsta kunde ör tillfället inte säga K, utan det blev T i vissa sammanhang..
    så hon stog o grävde i sin jackficka, o jag frågar vad hon gör..
    varpå hon svarar,"jag har fått sand i min ficka" *läs fi**a*
    gissa om jag var snabb med o verkligen poängtera att, "jaha, du har fått sand i FICKAN"..
    lika sa hon att hon hade pärlor i "fickan" (på jeansen hemma som tur var)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...