• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Malin och Micke

Vi satt och väntade på bussen nere i vårat centrum tidigare idag.
    Vår dotter snart 4 år utbrister "MAMMA! TITTA EN DRUVA!!" och pekade på de 2 DUVORNA som gick på andra sidan vägen. haha så tokigt det kan bli när ord är för lika varandra..

• Rebecca Rydberg

Vi satt och kollade på simpsons filmen här för några veckor sen: jag pojke 5 och flicka 4. i filmen säger bart (som ska åka skateboard naken) men då kan ju tjejerna se min dumle. pojken direkt: vad är dumle? jag- ehhmm.. ja, det är snopp. *Barnen skrattar överförtjusta* dom säger fortfarande dumle nu istället. lilltjejen tog en ramsa från filmen som hon säger då och då till alex (pojken)när dom retas med varann: Alex har en flickvän som han aldrig ser igen! och den klassiska kör hon med: tjejer är bäst pojkar är bara ruttet fläsk.

• Kristin24
    Rebecca Rydberg skrev 2009-02-22 22:56:11 följande:
    Vi satt och kollade på simpsons filmen här för några veckor sen: jag pojke 5 och flicka 4. i filmen säger bart (som ska åka skateboard naken) men då kan ju tjejerna se min dumle. pojken direkt: vad är dumle? jag- ehhmm.. ja, det är snopp. *Barnen skrattar överförtjusta* dom säger fortfarande dumle nu istället. lilltjejen tog en ramsa från filmen som hon säger då och då till alex (pojken)när dom retas med varann: Alex har en flickvän som han aldrig ser igen! och den klassiska kör hon med: tjejer är bäst pojkar är bara ruttet fläsk.
    är de inte för små för simpsons hihi....jag menar att de härmar ju efter så bra i den åldern...*asg*
    Go och glad Kexchoklad
  • COTTA

I går kom min 3-åring ut till oss i köket och såg så där grym ut som han gör när han är tex batman eller hulken och pappa sa "oj va läskigt vem kommer här då" och då svarade han med grym stämma " det är ICA MAXI " .

• Linnpinn

Vi var ute och busade i snön igår. Vi kastade snöboll och jag kastade en på maken. Sonen på 3 år utbrister då:
    -Snyggt jobbat, mamma!

• linda8404

Hej..va roligt o läsa om alla! Idag var min dotter på 4 och jag ute och gick i snön och hon sa: Snö är äckligt att äta, sen fundera hon en kort stund och sa: men om vi tar hem snön och lägger den i stekpannan...
    Dom har verkligen roliga funderingar ibland!
    Kram

• Bondfia

Hej! Kul tråd! Här kommer mitt första bidrag:

Nils, fyra år, öppnar kulpåsen och beundrar alla glaskulor.

Av nån underlig anledning hade det även smugit sig ner en glasdank, (sådana "tillplattade glaskulor" man har i ljusarrangemang eller blomvaser)

Nils tar upp glasdanken, mycket häpen säger han; "men denna måste jag ju ha SUTTIT på!"

• LillaZ

jag har skrattat så hysteriskt på vissa ställen i denna tråden! MERA!

• Zaphy

Jag och min lille son (som är 1½ år) skulle åka spårvagn och jag sätter mig med honom i knäet jämte en medelålders kvinna. Plötsligt börjar min son titta neråt och försökte nå något och så säger han: "Hun hun.." Jag kollade ner men såg inget, han fortsätter och efter en liten stund så visar kvinnan som sitter bredvid oss sina skor.. ett par skor med nåt djurskinn och lite päls på.. Då förstod jag att det var dom han menade, och så skämtade jag och sa att det kanske varit en hund en gång i tiden.. då säger min son: "hun borta"
    Oj vad både jag och kvinnan bredvid skrattade!

• Zaphy

haha.. kanske lät lite sjukt, men det var väldigt roligt!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...