• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • blues0504

Jag har en son på tre år och i helgen så byggde vi en snögubbe. den välte när han skulle sätta på ögonen. jag sa att vi kunde bygga ny men han tyckte att vi kunde LIMFASTA den istället. tyckte jag var ganska kul. vet inte var dom får allt ifrån..

• Kristin24

Hände nyss: Elsa och Noel leker med lego , Elsa kommer ut i vardagsrummet upprörd.

-titta mamma vad jag hittade i lego, skräääp!
    hon håller i en skruv.
    -jag kommer hem och hittar då skräp, en skruv, det är inte roligt.
    hon ger oss skruven och går med bestämda steg in på sitt rum igen.

ordning o reda
    fast kaos i hela rummet 

Go och glad Kexchoklad
  • Ariel o Melodys Mom

Igår så sa jag till mina döttrar 3 o 5 att det var fettisdag imorn. Så sa jag: Då kanske ni får semlor på dagis!!! (Lät extremt entuastisk.) Varpå min 5-åriga dotter säger gravallvarligt: Nää, du mamma. Ska vi få semlor på dagis får vi ta med dem själva.

Har inte skrattat så mycke sen häromdan när min 3-åriga dotter sjunger på låten Upp o hoppa ligg inte och dra dig som Frida sjöng. Men dottern sjöng så här till min stora förvåning.
    : Upp o hoppa och släpp av en. Lärt sig av pappa.

• Jojomen

Min 3,5-åring till min mamma, härom veckan när det snöat mycket:

"Mormor, under snön, där finns sommaren."

För någon månad sen kom hon in till mig på morgonen och ville mysa lite innan vi klev upp. Hon ville ligga mellan mig och min kille. Hon ligger tyst och tittar upp i taket. Efter ett tag börjar hon sniffa i luften, både åt mitt och min killes håll. Sedan ligger hon tyst en liten stund till (och liksom funderar) innan hon säger konstaterande:

"Mamma, du luktar gott. M***, du behöver duscha."

Guuud vad jag skrattade (kunde inte låta bli).

• Ariel o Melodys Mom

Min 3-åring vid frukostbordet i höstas. Pappa försöker få henne att säga frisör riktigt ordentligt. Varpå dottern allvarligt och mycket ordentligt ljudar S N O P P!

• NathalieAndersson

Satt och kollade på sportnytt häromdagen och de tvar nåt repotage från Göteborgs Horse Show
    Liam kläcker ur sig,
    " jag gillar hoppande kossor, "

Vart får dom allt från!?
    Både jag och sambon bröt ihop av skratt

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Moj Katile

Min mamma kom idag med en hel handlar kasse lego från när mina bröder var små eftersom min son på 3½ älskar lego!
    Han slänger sej om halsen på sin mormor och pussar, kramar och berättar att han äääälskar henne!
    Jasså det gör du idag säger mormor och skrattar
    Adrian svarar: Ja det är klart att det hjälpte en hel del när du har lego med dej!!

• Pasadena

Dottern, 1,5 år ser på pappas snopp och utbrister "lilla snigel atta di atta di atta di"

Försöker förklara att pappa har en snopp och mamma har en snippa.
    Jag: pappa har en snopp
    Dottern : fock?
    Jag: SNOPP
    Dottern: FOCK
    Jag: och mamma och du har en snippa
    Dottern: FITTA!!!
    Jag: ehh nej, SSNNNIIIPPA
    Dottern FITTA

• Ariel o Melodys Mom

Jag jobbar på hemtjänsten och apropå roliga saker som sagts så satt jag och kollade på tv med en gubbe för några månader sedan. Han har dött nu. Det var nån dokumentär om floddelfiner i Indien eller nåt. Man fick se hur de fångade en delfin i ett nät varpå gubben utbrister: Det var en stor GÄDDA! Var tvungen att gå ut från rummet för jag garvade så. Hahaha...

• lingoluna

Min syster dotter 2 1/2 åker hiss upp till vinden med sin Pappa och säger: "Pappa du får hålla i mig så jag inte blåser bort" (vinden/vinden)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...