• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • mami79

Vi satt i bilen och barnen på 11 o 8 år började prata om hur barn blir till
    Min store pojk säger då till 8-åringen att en pappa måste vara med i bilden för att det ska bli några barn och efter långt tänkande uttrycker sig den lille då

- jamen det e väl klart det måste finnas en pappa, annars e d ju ingen som kan köra mamman till sjukhuset när hon ska föda haha, gud va jag skratta....hehe 

♥ Emilio ♥ Miguel ♥ Antonio, mina underbara barn, mami älskar er ♥
  • PippiLottan

jag och min sambo arbetar inom sjukvården båda två och kanske har barnen hört "lite för mycket" ibland.
    Våran treåring deklarerade stolt på dagis att när pappa ska hjälpa folk använder han en RUNKMASKIN. Detta var så klart på luciatåget i julas med massa föräldrar där.
    PINSAMT!
    Sonen menade RÖNTGENMASKINEN som pappa som är ortoped använder för att kunna hjälpa sin patienter....

• PippiLottan

kom på en sak till. Våra vänner har en dotter på dryga fyra år.
    Det funderas en hel del där om hur barn blir till osv och föräldrarna har förökt förklara så enkelt det går men ändå trovärdigt. De har sagt något i stil med att "man kramas riktigt länge" osv.

Så i somras är de på stranden och nedanför dem ligger ett tonårspar som hånglar ogenerat hela dagen. På eftermiddagen när alla ska sätta sig och fika (fortfarande hånglande par brevid) utbrister fyraåring högt och glatt " om dom där två fortsätter att pussas och kramas kommer de få en bebis snart!" samtidigt som hon pekar på de hånglande paret.

Samma familj har en son som glatt berättade sist vi var där på middag, att hans dagis fröken brukar "sitta på kontoret och dricka vin på tisdagar" hahaha

• salcin13

Min dotter är 3 år och en dag när hon hörde Agnes låt "on and on" på radion säger hon -jag har åxå en! Vi var lite undrande vad hon menade men sen kom svaret... när Agnes sjunger refrängen en gång till "on and on" sjunger dottern -navel navel För henne var det helt uppenbart att Agnes sjunger om en navel
    Lyssnar man på texten så visst kan man få till ett "navel navel"

• munschkin

Fru A skrev 2009-03-01 17:51:29 följande:

Min son kallade metspöt för "fiskpinne"
    hihi så smart! :D
  • October

Sonen på snart 3,5 år var idag utlånad till mormor och morfar och han sa på em, "Nu är jag allt lite kaffesugen" (Hmm, undrar vart han hört det...)

• jennie1980

Vi var på min kusins minsta dotters dop, den lilla grät lite när prästen hällde vatten på huvudet. Då säger hennes storasyster 3 år högt och tydligt "Alva du klara det" så gulligt

• Mumu

Haha, vilken kul tråd! Runkmaskinen var kul och "navel, navel" hur gulligt som helst.

Abbe 4½ satt och lekte med sin pappa idag. Han lärde pappa hur man skulle lägga pussel. Han berättade vem han var: Han är Ringare Jöns. Ringare Jöns är lärare på dagen (idag lärde han barnen hur man lägger pussel...). På kvällen tar Ringare Jöns på sig sin cowboyhatt, sin pickadoll och sin piska, sen ger han sig ut och fångar bovar. Nån som fattar vem Ringare Jöns är ..?

Bäst just nu: Wii Fit!
  • Pensée

Min 5-åriga dotter träffade en kompis i pulkabacken häromdagen. Kompisen var där med sin pappa (som jag inte känner).

Min dotter säger till pappan: Jag har en Tamaguchi hemma.

Pappan: Jaså, har du?

Dottern: Ja, men den är dum i huvudet....

Höll på att dö av skam, men pappan skrattade så han höll på att smälla av.

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...