• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Mumu
    Mumu skrev 2009-03-01 22:12:01 följande:
    Haha, vilken kul tråd! Runkmaskinen var kul och "navel, navel" hur gulligt som helst.Abbe 4½ satt och lekte med sin pappa idag. Han lärde pappa hur man skulle lägga pussel. Han berättade vem han var: Han är Ringare Jöns. Ringare Jöns är lärare på dagen (idag lärde han barnen hur man lägger pussel...). På kvällen tar Ringare Jöns på sig sin cowboyhatt, sin pickadoll och sin piska, sen ger han sig ut och fångar bovar. Nån som fattar vem Ringare Jöns är ..?
    Ingen som kom på vem Ringare Jöns var ? Lite försvenskat och hört hos kompisar med storebröder, men det var såklart Indiana Jones han menade !
    Bäst just nu: Wii Fit!
  • Agapi
    Svar på #221
    Om ni inte läsker Kalle Anka för där finns ju "indiana jöns" oxå =)
  • Mumu
    Agapi skrev 2009-03-02 19:12:00 följande:
    Om ni inte läsker Kalle Anka för där finns ju "indiana jöns" oxå =)
    Haha vad kul ! Nej, vi har inte läst Kalle. Och med tanke på vilken kompis han hade hört det ifrån så skulle jag tro att det kommer från den storebrorsans tv-spel eller så.
    Bäst just nu: Wii Fit!
  • Kime

3-åringen vill ha fler stora Byggare Bob-leksaker. Pappan säger:

- Ja.. men det är ganska dyrt. Du får önska dig när du fyller år.. Eller också blir det barnarbete!

Sonen tittar på pappan, och svarar:

- Eller vuxenarbete.

• Malin och Micke

Pepper Blackberry skrev 2009-03-01 23:10:45 följande:

Min ena dotter gillar "Blixten Maskin".  (Cars - Blixten McQueen)
    hahaha min dotter gillar oxå "blixten maskin"
  • Rulltrappa

jag bad sonen sluta klättra på mina ben med orden "det gör ont, mamma är sjuk i benen" (har problem med spända muskler).
    ungen tittade medömkande på mig, kände på min panna och svarade "nej mamma, du inte sjuk i benen, du sjuk i huvet". hahahaha. klockrent.

• MickisFlisanNellie

Igår så var min stora tjej på 5 år på dåligt humör hela dagen. Vid middagen som bestod av stekt korv (hade snittat korven på lite speciellt sätt) så sa jag:

Kom får du se vilken rolig korv!  

Felicia: Den är väl inge rolig. Den skrattar ju inte!

Jag: Nej  det har du rätt i.

Felicia: Den lever ju inte längre. Så då kan den ju inte skratta.

Kan berätta att hon vägrade äta korven sen eftersom hon tyckte synd om den. Den var ju DÖD!

Snacka om deppdag. Men som tur var så vakna hon med ett solskenshumör idag!

Älskar mina tjejer Flisan och Nellie!!
  • Rogue

Min son på drygt 3 år har lite svårt att sluta med blöja plus att han är värsta trotsmonstret ibland och vill absolut inte sitta på toa. Så då sa jag till honom att pappa kanske kan lära honom att kissa på toaletten som han gör. Som stora pojkar gör, tillade jag för att få det att låta bra.

"Pappa är ingen stor pojke." blev svaret.
    "Nähä, vad är pappa då?" undrade jag.
    "Han är en stor gubbe!"

• Bondfia

Malin och Micke skrev 2009-03-02 21:30:39 följande:

Pepper Blackberry skrev 2009-03-01 23:10:45 följande:
    hahaha min dotter gillar oxå "blixten maskin"
    Min Nils ser också gärna på "blixten maskin""

Jag blev lurad av min treåring häromdagen...om det är kul eller tragiskt...

Han var trött och vresig och skulle inte äta middag, utan "ha välling!!!", så han fick till slut sova middag utan att ha ätit. Jag har liksom sagt till honom att "så stora grabbar äter inte välling till middag, det kan du få på kvällen".

När han sovit klart skulle vi iväg med de stora barnen, och det började bli bråttom när jag kom på att han inte ätit middag. Skit samma tänkte den då inkonsekventa mamman, får han välling går det ju fortare. jag gjorde en flaska till honom medan han mornade sig i soffan, varpå killen med ett leende fyrar av följande;

"Jag FICK min välling, mamma!"

hmm...lurad
  • Linnpinn

Detta gulliga sa sonen (3 år) för fem minuter sedan när vi sa god natt:
    Jag: - God natt min lilla Jack.
    Sonen: - God natt min stora mamma

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...