Inlägg från: Malin och Micke |Visa alla inlägg
  • Malin och Micke

Roliga saker som ditt barn har sagt...

min dotter är 4 år och ena fröken har i veckan individuellt intervjuat alla barnen och skrivit ner svaren.

fröken: vad heter du?
    cornelia: det vet du väl!! (dumma fröken att fråga när hon vet)

fröken: vad jobbar din pappa med?
    cornelia: har bygger roliga saker (dörr och fönstermontör)

kanske inte jätteroligt. men lite gulligt endå

• Malin och Micke

Vi satt och väntade på bussen nere i vårat centrum tidigare idag.
    Vår dotter snart 4 år utbrister "MAMMA! TITTA EN DRUVA!!" och pekade på de 2 DUVORNA som gick på andra sidan vägen. haha så tokigt det kan bli när ord är för lika varandra..

• Malin och Micke

Pepper Blackberry skrev 2009-03-01 23:10:45 följande:

Min ena dotter gillar "Blixten Maskin".  (Cars - Blixten McQueen)
    hahaha min dotter gillar oxå "blixten maskin"
  • Malin och Micke

Min dotter blir 4 år på tisdag men vi firade henne idag. Hon fick 2 marsvin av oss och mina föräldrar som hon givetvis blev överlycklig över. Så började vi prata om att ta hand och dom och jag och hennes mormor skojjade lite om att hon måste städa deras bur:

Dottern: Mickis (moster) kan komma hit och städa buren.
    Mormor: Men det är ju DINA marsvin nu!
    Dottern: Men jag är bara ett barn ju..
    Jag: Jo, men du måste städa åt dina marsvin.
    Dottern: MEN! Då blir jag ju smutsig om händerna!!

Hon är aldrig rädd att bli smutsig annars.. Trots tjat kladdar hon fortfarande vid middagen.

• Malin och Micke

vet inte om jag skrivit denna redan..

var påväg hem från dagis tidigare i vinter och det hade ganska nyss kommit fram att jag var gravid. för dottern 4 år var det stora snackisen så samtalet påvägen hem handlade om kommande syskon.

hon undrar när bebisen kommer och jag berättar att den kommer till sommaren. sen lägger jag till att jag ska bli stor och tjock först - att det liksom är ett tecken på att bebisen börjar bli "klar".

då stannar min lilla ögonsten upp och utbrister "jaha! såhär tjock (visar med armarna så stor mage som möjligt), som pappa".

jag skrattade så jag trodde jag skulle dö. hennes pappa, min sambo, är rund. men så hemskt tjock är han inte. men jag talade givetvis om det för honom senare varpå han fick ångest och ville gå ner i vikt. haha.

• Malin och Micke

inte roligt sagt utan roligt GJORT.

detta var nog närmare ett år sedan nu.
    jag knatar in i vardagsrummet och finner min då 3 åriga dotter sitter och gnider sig glatt om händerna. hon har då hittat vårt glidmedel och smörjt in halva sig och soffkudden hon sitter på. hon trodde givetvis att det var lotion.. jag visste inte riktigt vad jag skulle säga till henne. haha.

• Malin och Micke
    Svar på #282
    haha ja. blev ganska paff och lite generad samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta
  • Malin och Micke

Texas 06 skrev 2009-03-16 21:58:36 följande:

Min 2- åriga son har börjat "hytta" med fingret och säger; Man får INTE gå ut utan jacka, det är kallt ute! Idag var vi ute och gick och en farbror går förbi oss och går vid sidan av trottoaren, alltså lite på vägen då och då säger sonen; Man får inte gå på gatan, det kan komma bilar. Även här tar han upp pekfingret och "hytter". Han kommer passa bra som ordningsvakt!!
    min dotter som är 4 år är också sån som ska påpeka folks brister. lite pinsamt när man är ute och hon högt skriker åt folk "sådär får man inte göra" eller högt frågar mig "varför gjorde han så?!". detta gör hon i alla möjliga situationer. jag höll på att dö när vi passerade en man som uppenbart var påverkad av något som slängde en burk på marken och min dotter halvt skäller ut honom.. var bara ren tur att han inte fick nått utspel!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...