• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Stumpan84

Min son har upptäckt att digestiv kex är väldigt gott men han har lite problem med uttalet. Så när jag var hemma hos min son och hans far för ett tag sen så kommer han fram till oss och säger "Jag vill ha sex!" fullt allvarligt. Jag tappar så klart hakan och tittar på hans far som säger "Nej det heter kex!" Fast han uttalar det fel (som om det skulle stavas chex) så det förklarar en hel del men min son fortsätter komma och säga att han vill ha sex! Hoppas han inte säger det på dagis haha

• Stumpan84

Några andra saker min sons pappa berättade för mig:

Han ville ha sin pappas fox downhill tröjor så säger hans pappa:
    Pappa: -"de är för stora, man måste vara stor för att ha dem. Så han får vänta och äta ordentligt."
    Sonen: -"stor som pappa?"
    Pappa: -"japp"
    Sonen: -"ja pappa är stor då är man stark med."
    Pappa: -"ja pappa är stark."
    Sonen: -"och stor mage" sa han. Då tittade hans far på honom å blängde lite han skrattade och sa
    Sonen: -"var jag rolig?"
    Pappa: -"nä..."
    Sonen: -"joooo lite rolig" sa han och skrattade ennu mer

en annan gång stod han å spännde musklerna och sa att han var stark. Hans far ställde sig brevid och spännde musklerna och sa:
    Pappa: -"jag är med stark..."
    Sonen: -"tror du ja..." sa han och gick skrattandes därifrån

Vår son är ypperligt bevis på att skaffar man en liten mage så får man räkna med att få höra om det med! =D

• Courage

Det var vid juletid. Mamma hade med treårige sonen på Åhlens och glittrade med ögonen åt allt julpynt. Modern får syn på en Julklapps-strumpa modell större, som hon visar sonen, och säger med dramatisk röst -VEM kan det vara som har SÅ STORA FÖTTER?? Sonen funderar ett ögonblick, och sen kommer det -Mamma???

Dottern 2 år och Mamma tittar på TV. Det visas kycklingar, små fluffiga dunbollar.
    Modern- Åh titta såna söta kycklingar!
    Dottern(i saklig ton)- Dom kan man äta sen, när dom har blivit stekat!

• 7Marshmallows

Min son på 4 år säger:

Mamma, jag vill ha ett rum med prinsessor.

Aha, säger jag. Vad då för grejer vill du ha i rummet?

"EN PRINSESSTÅRTA!"

• humran

Varje gång vi handlar mat vill sonen på 3 år titta i leksakshörnan vilket är ok. Igår när jag sade åt honom att det var dags att gå vidare i affären frågade han: har vi pengar med oss idag mamma? Jadå, men vi ska bara handla mat idag och inga leksaker. Då får jag till svar: Men, man ska samsas, pengarna ska faktiskt räcka till alla!

Dagis?

• Malin och Micke

vet inte om jag skrivit denna redan..

var påväg hem från dagis tidigare i vinter och det hade ganska nyss kommit fram att jag var gravid. för dottern 4 år var det stora snackisen så samtalet påvägen hem handlade om kommande syskon.

hon undrar när bebisen kommer och jag berättar att den kommer till sommaren. sen lägger jag till att jag ska bli stor och tjock först - att det liksom är ett tecken på att bebisen börjar bli "klar".

då stannar min lilla ögonsten upp och utbrister "jaha! såhär tjock (visar med armarna så stor mage som möjligt), som pappa".

jag skrattade så jag trodde jag skulle dö. hennes pappa, min sambo, är rund. men så hemskt tjock är han inte. men jag talade givetvis om det för honom senare varpå han fick ångest och ville gå ner i vikt. haha.

• Kristin24

I morse så gick ungarna upp före oss, vaknar av att dottern på 4 år skriker att lillebror tvålat in henne (1,5år)

Mycket riktigt så har han tvålat in både henne och honom. Pappa något nyvaken o arg skäller lite, jag sätter dom i badet och OJ vad det skummar....
    Lillebror tyckte nog att det var dags att tvätta sig.

Hoppas detta inte blir en vana nu bara

Go och glad Kexchoklad
  • Rulltrappa

stod i kön på apoteket igår när ett spädbarn började skrika. sonen blev helt panikslagen och skrek: "MAMMA! BEBISEN ÄR LEDSEN! SKYNDA TRÖSTA!".

fick förklara att det inte var vår bebis och den ledsna bebisen nog hade en egen pappa och mamma som kunde trösta mycket bättre. vet inte om han köpte det. :)

• Malin och Micke

inte roligt sagt utan roligt GJORT.

detta var nog närmare ett år sedan nu.
    jag knatar in i vardagsrummet och finner min då 3 åriga dotter sitter och gnider sig glatt om händerna. hon har då hittat vårt glidmedel och smörjt in halva sig och soffkudden hon sitter på. hon trodde givetvis att det var lotion.. jag visste inte riktigt vad jag skulle säga till henne. haha.

• missbjork

En sak som vår 4 åriga nova sa igår till sin pappa...Han är ledsen fölr hans mofar kommer gå bort vilken dag som helst nu! Pga av canser.

sambon:Pappa är ledsen för min morfar kommer flyga till himlen
    Nova: Men Pappa hans hjärta är rött så han kommer bli en stark röd stjärna det är ingen fara Pappa tyckte d va så gulligt sagt av henne...

igår kväll när jag nattade dom

Nova: Sov nu alva så ska jag köpa choklad&GlaSS till dej imorgon
    ALva snart 3 : Å en kanin
    Nova:jag jobbar inte så jag har inte råd med en kanin

Eddie 990623 Thea&Nova 050218 Alva 060715 Julia 081218
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...