• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Tintaglia

Älskar såna här trådar och lägger den genast i favoritlistan!

Har inte kunnat bidra med något, eftersom min son varit för liten, men nu börjar det tydligen.. (Han är nu två år.)

På kvällarna är Marcus lillsyster, 2 månader, lite gnällig av magont och trötthet. Innan vi riktigt lärt känna varandra så var det ibland svårt att veta varför hon grät så varje gång jag skulle natta lilleman - för det är hans och min stund, speciellt sedan lillasyster kommit. Så en kväll då hon satte igång där hon låg tillsammans med pappa i soffan så slog Marcus händerna för ansiktet och sa förtvivlat: "Jag FATTAR inte!!!" Sådär ja, taget direkt ur mammas mun!

Igår låg lillan i babysittern och Marcus tyckte väl att det såg lite obekvämt ut, så han tog närmaste kudden som råkade vara den största, tyngsta kudde vi har och erbjöd henne den med orden "Hääär, lilla Nike.." Jag såg förskräckt hur han i all välmening lade den rakt över Nickans ansikte, och förklarade att han aldrig fick lägga något så, eftersom hon inte kunde andas då varvid han slår ut med armarna och utbrister: "Det är SKANDAL, Nike!" Och vart kom DET ifrån???

Ser fram emot fler härliga kommentarer, roliga som pinsamma!

• IWantCookies

Min dotter (20 mnd) såg min binda idag när jag var på toa, varpå hon förskräckt ropade "AAAJ AJ AJ AJ" och pekade på en liten blodfläck. Jag började skratta och hon fortsatte peka och sade "Ont! Ont!"
    Sen såg hon mycket fundersam ut innan hon pekade på mitt underliv och konstaterade bekymrat att "snippan ledssen. Ledssen".

Så ofattbart gulligt!

• lurv

När jag väckte Kotte i morse så öppnade han ena ögat och sneglade på mej. Sen kom det: Mamma, när du är trött så säjer pappa att vi inte får väcka dej. -Ja det stämmer. -Mamma! jag är trött, låt ,mej sova!

• Englavakt

Min son som är 3½ år kom in i badrummet för nån månad sedan när jag stod i duschen o trimmade bikinilinjen. Han utbrast direkt:
    - Rakar du skägget mamma?

Förra veckan satt han i soffan i bara t-shirt. Han kommer in till mig i sovrummet och säger: - "Mamma, jag har något i snoppen!" Och drar bak förhuden för att visa.
    Varför måste pojkar vara så himla nyfikna på sina snoppar för! -haha-

När jag själv var liten stod jag med mamma och pappa inne i badrummet. Mamma sminkade sig, jag skulle borsta tänderna och pappa kissade. Jag tittar förvånat på pappa när han var klar och vände mig till mamma och frågade:
    - Varför drar pappa in snoppen i huden?

(_¸.?*♥ Theo 21/8 -05 ♥ Lewisia 12/2 -09 ♥*?.,_)
  • LillaRonjaa

Satt med en kompis brors son (7-8år) då han spelade tv spel. Iaf så utspelade sig spelet på ett sjukhus och då utbrister pojken -Titta, det ligger massa sjukdomar där! (Sjuka människor)

Sen körde han bil (tv-spel) och jagade massa andra bilar, då säger han -Kom hit så ska jag ta er i röven. Men så kom han på att röven var nog ett fult ord så han ändrade det snabbt till -Kom hit så ska jag ta er i rumpan. Ja det lät ju mycket bättre

• LillaRonjaa

Kom på en till sak. Dottern på 9 månader har inte börjat prata än, förutom mamma, dadda, gagga mm. Men, hon satt med sin morfar och mormor en dag och då sa morfar till henne när hon tittade på hans klocka -Det är en klocka. Varpå hon svarar -Dä klokka

• MammaSusan81

Astrid fastnade än en gång med håret i jackans kardborreband... frökens hår & kardborreband är ingen hit kan jag säga då det fastnar rejält & direkt bara de snuddar vid varann.....inte så kul då de där kardborrebanden är överallt känns det som vissa dagar....

Så här sa hon efter att vi hjälpt henne loss:

Jag måste berätta för lillebror eller lillasyster att man ska akta sig för kardborrband så det inte fastnar i håret de gör ont då.

• MissUnderstood80

Dottern kommer fram till sambon o säger:
    - Macka!!
    Varpå sambon säger:
    -Är du hungrig?
    - Nej!!! Macka!
    - Jasså, du är hungrig?
    - Nej!! Macka!
    - E du inte hungrig då?
    - Nejjeee.... Macka!!!

Efter ett tag fick hon ändå en min macka....
    De lät bara så kul när hon frågar efter macka o sambon frågar e du hungrig då o hon svarar nej, men vill ändå ha macka!

Samma sak vid frukost:
    - Va vill du ha på mackan?
    - Flukost!
    - Vad vill du ha på din smörgås då?
    - Flukost!
    - Va e de som är flukost då?
    Hon vänder sig om o pekar på flingorna!

• Rulltrappa

ludvig 2,5 år sjunger postis-pers intro:

postis per nunna glass
    köper vin till katt

(för den som inte är hjärntvättad av tv inflikar jag att det ska vara typ "postis-per nynnar glatt när han kör till byn med sin katt".)

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...