Älskar såna här trådar och lägger den genast i favoritlistan!
Har inte kunnat bidra med något, eftersom min son varit för liten, men nu börjar det tydligen..
(Han är nu två år.)
På kvällarna är Marcus lillsyster, 2 månader, lite gnällig av magont och trötthet. Innan vi riktigt lärt känna varandra så var det ibland svårt att veta varför hon grät så varje gång jag skulle natta lilleman - för det är hans och min stund, speciellt sedan lillasyster kommit. Så en kväll då hon satte igång där hon låg tillsammans med pappa i soffan så slog Marcus händerna för ansiktet och sa förtvivlat: "Jag FATTAR inte!!!" Sådär ja, taget direkt ur mammas mun!
Igår låg lillan i babysittern och Marcus tyckte väl att det såg lite obekvämt ut, så han tog närmaste kudden som råkade vara den största, tyngsta kudde vi har och erbjöd henne den med orden "Hääär, lilla Nike.." Jag såg förskräckt hur han i all välmening lade den rakt över Nickans ansikte, och förklarade att han aldrig fick lägga något så, eftersom hon inte kunde andas då varvid han slår ut med armarna och utbrister: "Det är SKANDAL, Nike!" Och vart kom DET ifrån???
Ser fram emot fler härliga kommentarer, roliga som pinsamma!