• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Texas 06

Min 2- åriga son har börjat "hytta" med fingret och säger; Man får INTE gå ut utan jacka, det är kallt ute!

Idag var vi ute och gick och en farbror går förbi oss och går vid sidan av trottoaren, alltså lite på vägen då och då säger sonen; Man får inte gå på gatan, det kan komma bilar. Även här tar han upp pekfingret och "hytter".

Han kommer passa bra som ordningsvakt!!

• Malin och Micke

Texas 06 skrev 2009-03-16 21:58:36 följande:

Min 2- åriga son har börjat "hytta" med fingret och säger; Man får INTE gå ut utan jacka, det är kallt ute! Idag var vi ute och gick och en farbror går förbi oss och går vid sidan av trottoaren, alltså lite på vägen då och då säger sonen; Man får inte gå på gatan, det kan komma bilar. Även här tar han upp pekfingret och "hytter". Han kommer passa bra som ordningsvakt!!
    min dotter som är 4 år är också sån som ska påpeka folks brister. lite pinsamt när man är ute och hon högt skriker åt folk "sådär får man inte göra" eller högt frågar mig "varför gjorde han så?!". detta gör hon i alla möjliga situationer. jag höll på att dö när vi passerade en man som uppenbart var påverkad av något som slängde en burk på marken och min dotter halvt skäller ut honom.. var bara ren tur att han inte fick nått utspel!
  • Stjärnstoft

Duschade med barnen häromdagen. Råkade släppa en fis och bad kidsen om ursäkt. Då säger fyraåringen. "Du behöver inte be om ursäkt till oss mamma, vi gillar pruttar!! "

• zebran i Stilla havet

Pa helgerna aker jag och aldsta sonen (2.5 ar) buss till affaren for att handla mat. Det ar vart sondagsnoje eftersom vi inte ses sjalva sa mycket. Jattemysigt och nu borjar han verkligen bli varm i kladerna for han VET hur det gar till, att man ska visa biljetten pa bussen och sedan ska man sitta i kundvagnen i affaren och sa.
    Sist vi akte var det fullt av folk i affaren som har erkant tranga gangar och folk stannar garna till och blockerar. Sa dar kom vi och skulle vidare och nagra stod ivagen. Jag ropade lite lekfullt "tut-tuuut" men de horde inte. Min son hangde pa och ropade "tuuuut" han ocksa men de rorde sig inte ur flacken. Da skrek min son sa hogt han kunde "OUT OF THE WAY!!", vilket till slut fick dem att flytta pa sig en smula.

• Doodelidoo
    TUA skrev 2009-03-16 17:06:12 följande:
    Doodelidoo: Så har faktiskt min son sagt med då en tjej bitit honom! 
    De tar allt så bokstavligt. Kan bli lite roliga missförstånd då. :)
  • Leniz

zebran i Stilla havet skrev 2009-03-17 00:21:58 följande:

Pa helgerna aker jag och aldsta sonen (2.5 ar) buss till affaren for att handla mat. Det ar vart sondagsnoje eftersom vi inte ses sjalva sa mycket. Jattemysigt och nu borjar han verkligen bli varm i kladerna for han VET hur det gar till, att man ska visa biljetten pa bussen och sedan ska man sitta i kundvagnen i affaren och sa. Sist vi akte var det fullt av folk i affaren som har erkant tranga gangar och folk stannar garna till och blockerar. Sa dar kom vi och skulle vidare och nagra stod ivagen. Jag ropade lite lekfullt "tut-tuuut" men de horde inte. Min son hangde pa och ropade "tuuuut" han ocksa men de rorde sig inte ur flacken. Da skrek min son sa hogt han kunde "OUT OF THE WAY!!", vilket till slut fick dem att flytta pa sig en smula.
    Haha..
    Duktigt jobbat..
  • 7Marshmallows

Min pojke på 4 år frågar pappa i söndags på morgonen:

Fenix: Pappa, är det en annan dag idag?

Pappa: ... Jaa... (fundersamt)

Fenix: Jaa! Jag hade rätt! Mamma sa igår att vi kunde äta godis en annan dag!

• Peyman
    7Marshmallows skrev 2009-03-17 12:20:35 följande:
    Min pojke på 4 år frågar pappa i söndags på morgonen: Fenix: Pappa, är det en annan dag idag? Pappa: ... Jaa... (fundersamt) Fenix: Jaa! Jag hade rätt! Mamma sa igår att vi kunde äta godis en annan dag!
    *ASG* Smart kille!
    Salama wa Dominic حبّ
  • Fraggelgirl
    7Marshmallows skrev 2009-03-17 12:20:35 följande:
    Min pojke på 4 år frågar pappa i söndags på morgonen: Fenix: Pappa, är det en annan dag idag? Pappa: ... Jaa... (fundersamt) Fenix: Jaa! Jag hade rätt! Mamma sa igår att vi kunde äta godis en annan dag!
    Hahaha.....
  • fröken73

Min snart treårige son ropade på mig mitt i natten. "Mamma är du gammal?" Ja, jag är 35 år gammal svarade jag. "Jag är inte gammal, jag är ny!

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...