Inlägg från: Fraggelgirl |Visa alla inlägg
  • Fraggelgirl

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Älskar sådana här trådar.

Är nu hemma och är mammaledig och i fredags så hälsade jag på på jobbet. Jobbar på dagis (0-3år). Kommer dit och de äldsta barnen vill se på bebisen. Sen lite senare sitter jag med en av de äldsta tjejerna i knät och hon frågar om jag fortfarande har en bebis i magen. Haha...
    Jag förklarar att bebisen som jag har med mig var den som låg i min mage.

Sen min lillebror som är mycket yngre än mig. Han började prata ganska sent, var närmare 3år innan han pratade. Han hade stått i duschen med sin mamma och hade en vattenkanna-leksak, sådan där med en blomma på mynningen. Har tar bort blomman och sätter den på sin snopp. Tittar ner och vinkar och säger "Hej Anna!" Haha..... Till saken hör att jag heter Anna. Vet inte om jag ska känna mig smikrad eller inte. Sen kallade han sin snopp för Anna hur länge som helst.

När han var kanske 4-5år så går han i kalsongerna när jag kommer och hälsar på. Sen drar han ner dem och skal visa Anna.
    Samma eftermiddag står han i köket mitt på golvet, det kanske är 1,5-2meter till fönsterväggen, och utbrister helt plötsligt "Anna ända dit" och pekar mot fönsterväggen.

Kan ju undra vad de får allt ifrån.

Haha... måste ta en till om min kära bror. Han sitter i sandlådan och leker, och så håller han på och ska lägga i eller ta något ur lådan bredvid.(pappa hade byggd en stor låda som han kunde ha leksakerna i som användes i sandlådan). Han är kanske 6år eller nått då... och så råkar han tappa locket och klämma fingrarna. Han gråter förstås och jag går fram och frågar hur det gick. Han svarar gråtandes och jämrandes "Det går över!". Kunde inte annat än skratta.

• Fraggelgirl
    7Marshmallows skrev 2009-03-17 12:20:35 följande:
    Min pojke på 4 år frågar pappa i söndags på morgonen: Fenix: Pappa, är det en annan dag idag? Pappa: ... Jaa... (fundersamt) Fenix: Jaa! Jag hade rätt! Mamma sa igår att vi kunde äta godis en annan dag!
    Hahaha.....
  • Fraggelgirl
    Dipsy skrev 2009-03-18 19:12:07 följande:
    jag och min son 3år är ute och en hund modell small (pytteliten) som har smitit springer förbi, då jag säger men oj den har inge koppel, då tittar han på mig och säger....-jag har aldrig sett att kaniner brukar ha koppel....
    hahaha.... kan inte sluta skratta... tur att jag inte var där
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...