• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • MissUnderstood80

Ha ha ha...

Vi satt hela familjen påväg till något ställe då plötsligt dottern börjar sjunga:
    - Lumpa,lumpa, lumpa!
    - Va sjunger du för nått, säger ja!
    - LUMPA, LUMPA, LUMPA, sjunger hon högre...
    (som om ja inte hört va hon sjöng)!

Lät så gulligt fast de inte ska lära sig massa dumt.... Kanske inte så roligt, men gulligt.... fniss!

• Natosh

Har nu läst igenom tråden och jag döööör! Åh längtar tills beb börjar prata! Får nöja mig med lite syskon-citat. barn som barn

morfar är på fikabesök 1. Diskussionsämnet är reinkarnation
    morfar: Jag kommer säkert bli en sengångare
    lillebror 6år: ÅH NEJ, då kommer det ta HUNDRA ÅR innan du kommer hit med bullar!

morfar är på fikabesök 2. Lillasyster 3 år erbjuder morfar en något slemmig mandarinklyfta
    lillasyster: Var den god?
    morfar: mmmm!
    lillasyster: Tyckte inte jag. och det tyckte inte Lady heller (hunden)

Lillasyster fyra år får syn på en stentuff motocykelsnubbe med tatueringar, muskler, läder, svarta solglasögon och en stor Schäfer. Hon går fram, ställer sig bredvid i samma pose som tuffa snubben med armarna i kors, sneglar upp på honom och säger med sin coolaste röst "Häftig chef!" (Schäfer)

Lillasyster tre år stirrar ogillande på en katt som fått en strömming att gnaga på. Hon pekar på katten och säger i indignerad ton: "sagt fula ord..."

Lillebror tre år får sitta kvar i bilbarnstolen när övriga går ut för att hälsa på en bekant, inifrån hörs "Hellete osså sitte fast!"

• frulan
    Natosh skrev 2009-03-18 22:36:14 följande:
     Lillebror tre år får sitta kvar i bilbarnstolen när övriga går ut för att hälsa på en bekant, inifrån hörs "Hellete osså sitte fast!"
    Hahahahaa, jag dööör, va gulligt!
    Längtar oxå tills min plutt börjar snacka (blir snart ett år)!
    Än så länge har han sagt (utöver allt annat joller):
    "döda döda döda"
    "Gerd"
    "Jorge"
    Mamma till världens bäste Frasse!
  • EMBE

Vilka sköningar det finns.

Min dotter på snart 3 är en hon med:

Hon stör sig på lillebror som sliter i henne och moster kommer till undsättning.
    - Så här kan det vara att ha småbröder.
    - Jag är inget bröd!

Hon är fashinerad av kusinens stora mage med bebis i.
    -Jag har en bebis här i magen, säger kusinen.
    -Men öppna då säger dottern.
    -Nej vadå öppna?
    -Jo var är dörren !

• Natosh

Haha jag är inget bröd!

frulan skrev 2009-03-18 22:48:22 följande:
    Hahahahaa, jag dööör, va gulligt! Längtar oxå tills min plutt börjar snacka (blir snart ett år)! Än så länge har han sagt (utöver allt annat joller): "döda döda döda" "Gerd" "Jorge"
    haha min dott är också snart ett och brukar också väsa "döda döda döda" mellan all kinesiska! creepy kid

Annars är väl det roligaste hon lyckats med att göra Highfive och "Headbanga" på kommando
  • dobbelme

Haha! Vilken roligt tråd!

Kan inte komma med något min lilla har sagt än (bara 4 månader), men har lite andra roliga citat..

Min lillasyster (2 år) sitter på bussen med morfar.. Inte så roligt tyckte hon och morfar försöker liva upp stämningen med lite grimaser..
    "Dumme kalle!" säger syrran.. Morfar är väldigt förbryllad.. Vaddå "dumme kalle"..
    Berättar det för mamma när hon hämtar oss..
    "Hon säger att du är dum i skallen".. Snäll tös

Kusinen (2½ år) är ute och går med mormor.. En tant kommer fram och säger;
    "Men guuuudsningen vilken söt lite flicka!"
    "JAG ÄR INGEN FLICKA! JAG ÄR ETT BARNBARN!" säger han högljutt tillbaka..

Har myyycket mer, men har inte riktigt tid att skriva.. Återkommer

• linhen

Min 2,5-åriga dotter var så söt i går så jag måste bara dela med mig.

Vi gick till dagis i det vackra vädret och jag sa:

-"Åh, vad härligt, nu kommer våren"
    -"Vart då?" svarade dottern och tittade sig runt omkring
    -"Jaaa, våren är i luften" sa jag lite svävande
    Då tittade hon sig länge runt och sa:
    -"Nä, mamma, jag kan inte se den"

Gulligt gulligt.

• kaj04

underbar tråd, synd att man glömmer så fort, man borde verkligen skriva upp allt.

vår son, då ca 2år satt o ropade på mig när jag stod i köket. jag försökte förklara att jag lagar mat, hans svar blev
    "är maten trasig?"

tja inte lätt att veta...

nu för tiden (4-åring) hytter han med fingret o säger "mamma, nu blir jag snart arg på dig!" när jag inte gör som han vill... var har han hört det???

• dobbelme

En till:

Kusinen (3 år):
    "Mormor? Har du en bebis i magen?"
    "Neeej, jag är för gammal för det.. Varför undrar du?"
    "Min fröken på dagis har en bebis i magen, och hon har stor mage och stora tuttar.. Precis som du!"

Mormor höll på att storkna av skratt

• ilalila

Bad min 2½-åriga son att ta min sminkväska i fönstret. Han tar den och räcker den sen till mig med orden: Så, nu blir surtanten glad..

Ja, vad ska man svara på den...hahaha

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...