• Linnpinn

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

Mitt första bidrag blir denna:

När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Jessa med 3

4-åringen är generös med ömhetsbetygelser. Oftast är de väldigt rara. Igår blev det: Mamma, om jag hade haft en annan mamma, då hade jag ju älskat henne, men nu har jag ju dig så då älskar jag dig.

• IsaW

Min 5-åring skojade till det med mig häromdagen:
    -Mamma, snorkråkor kan inte flyga!
    -Hehe, nej det har du rätt i.
    -Men vet du vad som kan flyga?
    -Nej, vadå?
    -Korv!

• Frezalo

Igår när vi satt och åt så undrade lilleman var pappa i huset var. Då svarade stora tjejen, 5 år, att han är i Danmark och kollar på navlar! (Han är och kollar på nav till vindkraftverk)

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • Linnpinn

Detta sa sonen (3 år) idag på stan när en kille i ca 15-årsåldern åkte förbi oss på inlines:
    -Vad gjorde gubben mamma?

En 15-åring kanske är en gubbe för en som bara är 3...

Lite senare satt vi och pratade om hans favoritämne just nu, vilka som är pojakr och flickor. Jag sa olika namn på folk vi känner och han talar om om det är en pojke eller flicka. Efter några namn frågar jag om Petra (min syster), är hon pojke eller flicka?
    - Nääää, säger sonen, hon är moster!

• Vimlaspindel

dottern på 3½ badade med pappa nyligen. Då utspelade sig följande:

- Pappa, det där luddet som du har vid snoppen...
    - Jaaa...?
    - Det ser ut som trollhår!

Häromdagen gick hon omkring med en bit tråd som hon lade på olika ställen och tog bort igen. Jag frågade vad hon gjorde - Ja men mamma, det är ju en ledtråd!

• Eima

Efter middagen hos mormor och morfar ropade mormor från köket och frågade om nån ville ha ice cream. Jag sa till dottern att hon kunde säga till mormor att hon ville ha. Så hon sprang in i köket och skrek: Jag vill ha bajs lim!

Hon har börjat fundera en del på skillnader mellan pojkar och flickor. Hon vet att flickor har snippa, men vad pojkar har är det lite sådär med..
    Jag sa: Du och jag är flickor, och vi har snippa. Men vad har pappa då?
    Hon funderade en stund, och svarade: Skägg!

Sen har det utvecklats till att "pojkar har svansar"..

Vi var på H&M en dag. Jag provade och dottern satt i vagnen, lite uttråkad antagligen. Sa att hon var kissnödig, och jag svarade att vi skulle gå så fort jag hade klätt på mej igen. Då säger hon högt och tydligt: Jag vill ha en annan mamma!
    Mer pinsamt än roligt kanske, men jag skrattade bara..

• Girly

Våran 3-åriga dotter frågade min syster: "Va é du då Jessica?"
    Hon svarade: "jag, jag är väl bara bäst"
    Dottern: "Och vem har lärt dig det?" (nedlåtande ton)

Sen överlag när hon pratar använder hon ordet "liksom" samtidigt som hon drar handen genom håret. T.ex. "Jag är helt slut i dag liksom". Även ord som "änna" och "typ" åker in i hennes meningar.

Och härom dagen när dottern satt i badet, både min man o jag satt brevid, så ifrågasatte hon varför han inte ville bada. Han sa att han i stället tagit en dusch och inte hinner ta ett bad då han ska laga mat. Hon svarade honom "Du är som en pensionär pappa"

• Skrutten74

Sonen hade också problem med det där vad flickor har eftersom det inte syns.
    Så hans svar på det hela var:
    Pappa och jag har snoppar och du har trosor, mamma!

När sonen var 2 1/2 år målade vi om huset. Hela garaget var fukkt med färgdunkar och algtvättmedel och annat giftigt, så han hade fått stränga förmaningar att absolut inte gå in där. Bara vuxna får gå in i garaget.
    Min syster, då 42 år, singel utan barn fast det kanske inte hör hit, var hos oss för att leka med Ville medan vi målade.
    "Vad ska vi hitta på då? Spela boll?"
    "Bollen är i garaget. Jag får inte gå in där, bara vuxna!"
    Han lägger huvudet på sned och tittar på min syster med bekymrad min:
    "Är du vuxen, moster Glinda?"
    Min syster heter Lena, men han envisades in i det längsta att kalla henne Glinda.

• Annasmamma

Dottern 4 år:
    -Det måste finnas en naturlig förklaring till att min vovve är borta.
    -Farmor ...du har ju morrhår( förfärad efter att ha sett farmor naken för första ggn)

• Marge75
    IsaW skrev 2009-03-05 09:58:08 följande:
    Min 5-åring skojade till det med mig häromdagen: -Mamma, snorkråkor kan inte flyga! -Hehe, nej det har du rätt i. -Men vet du vad som kan flyga? -Nej, vadå? -Korv!
    Det är högklassig humor!!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...