• Marge75

Roliga saker som ditt barn har sagt...

IsaW skrev 2009-03-05 09:58:08 följande:
    Min 5-åring skojade till det med mig häromdagen: -Mamma, snorkråkor kan inte flyga! -Hehe, nej det har du rätt i. -Men vet du vad som kan flyga? -Nej, vadå? -Korv!
    Det är högklassig humor!!
  • Marge75
    Lykiska skrev 2009-03-12 09:35:11 följande:
    Jag var höggravid när jag skulle hämta sonen hos dagmamman. En tjej på runt tre skulle rusa förbi mig men tvärstannar och säger med stora ögon: - Oj, vad mycket godis du har ätit. Dagmamman ler åt hennes kommentar och säger - Nej, det är ju en bebis där inne Flickan tittar förskräckt på dagmamman och utbrister - Va! Har hon ÄTIT bebisen? Kanske dags för ett samtal om blommor och bin?
  • Marge75
    debban skrev 2009-03-13 12:15:33 följande:
    En morgon när min dotter kommer in till mig och hoppar upp i sängen så utbrister jag i ett hej min lilla skitunge. Min dotter tittar på mig med en väldigt allvarlig uppsyn och svarar; men mamma, varför säger du så till mig? Mitt svar: ehh(i brist på bättre förklaring) men jag menar att du är min lilla älsklingsunge. Min dotter: Ja men då är du min skitmamma.
    Ha ha ha - logiskt barn strikes back!
  • Marge75
    Alle skrev 2009-04-28 11:41:16 följande:
    Igår kväll efter middagen så blev jag och treåringen kvar i nere i köket medan pappa lade lillasyster. Jag gick upp med välling till henne och när jag kommer ner så sitter Leo och bläddrar i ett reklamblad och säger "Nu ska vi sitta här i lugn och ro en stund" Jag börjar med disken men säger efter en stund att "snart ska du gå och lägga dig" - "Nejtack, inte riktigt än" blir svaret. När jag är klar i köket har klockan blivit närmare åtta och jag säger att "Nu Leo, nu är det dags att gå och sova" varpå han studsar ner från stolen och glädjestrålande genomför en krigsdans i köket jublandes "JAAAAA, JAG SKA OCH GÅ OCH SOOOOVA!!!!JIPPI ATT FÅ LIGGA I MIN SÄÄÄNG!!!! JAG SKA GÅ OCH SOOOOOVA!!!!!" Behöver jag säga att det inte tog många minuter att få honom i säng!
    Ha ha ha ha! Kan man beställa en sån? (är gravid i vecka 30, så det kanske är för sent?)
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...