Inlägg från: MammaSusan81 |Visa alla inlägg
  • MammaSusan81

Roliga saker som ditt barn har sagt...

För någon vecka sedan lyckades vår dotter (2,8 år)pricka in & ringa 1 av de 3 pizzeriorna i byn (ingen återuppringning) & säger följande:

Hej kan jag få beställa en elmaco...mmmm utan lök på mmmm hamburgare med strips på...det är bra så hej då

Jag tog över luren frågade vart vi kommit & sa att vi har ringt fel & inte ska ha något, som tur är har vi hemligt nummer

• MammaSusan81

mimmis skrev 2009-02-26 23:46:40 följande:

Jag måste ju bara berätta det är visserligen många årsen(1995) nu men det är ju inget man direkt glömmer, men min svägerska satt och amma sin son då säger min ena son så här :Martin- va gör du? Maria-jag ammar alexander han får mjölk i från bröstet Martin säger då efter en stunds betänkte tid jaha kommer det cornflakes i i den andra då?
    Haha skön kommentar, praktiskt vore det ju iaf
  • MammaSusan81

Astrid fastnade än en gång med håret i jackans kardborreband... frökens hår & kardborreband är ingen hit kan jag säga då det fastnar rejält & direkt bara de snuddar vid varann.....inte så kul då de där kardborrebanden är överallt känns det som vissa dagar....

Så här sa hon efter att vi hjälpt henne loss:

Jag måste berätta för lillebror eller lillasyster att man ska akta sig för kardborrband så det inte fastnar i håret de gör ont då.

• MammaSusan81

Astrid (3 år i sommar) pratade med morfar i telefonen förut (morfar hör inget vidare):

A: Hej Hallå!
    M: Hej Astrid
    A: Har det kommit någon snö?
    M:.............
    A: Har det kommit snö??
    M:...............
    A: Han svarar ju inte!? Hej då

(kopierade från min blogg)

mammasusan.blogspot.com/

• MammaSusan81

Vår dotter säger också roliga saker hela tiden här kommer dagens....

När vi var påväg in till Falun & jag körde i en av alla "100" rondeller som finns efter vägen så skramlade & rasslade det i bakluckan där vi har "kilar" som vi ska fästa stolpar till de staket vi ska bygga under våren (bara vi kan bestämma oss för vilket det blir)....varpå Astrid i baksätet ropar:
    -Oojjj men guuud så du kör mamma!.......
    (Hahaha tack för det fröken körde inget annorlunda än annars =)...)

• MammaSusan81

På väg hem i bilen när vi hade knappt 10 mil kvar av 25 mil säger fröken: Jag vill inte åka nån mer bil jag vill gå hem, jag kan hålla dig i handen mamma..... Sötisen skulle bara veta hur långt det är att gå alla de milen.......

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...