• Pirella

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Min treåring är ganska insnöad på bajs just nu.
    Hon säger ofta till fröknarna på dagis: "Vet du vad min pappa säger till min mamma?". De svarar: "Näe, vaddå?" Hon säger: "Att hon är en bajskorv!" (vilket han aldrig har sagt...).

En annan favorit är: "Vet du vad jag har hemma?". Jag säger "Näe, vaddå?". Hon säger: "En bajskorv! Och den ska du ÄTA!".

Och så de spontana muntra utropen: "Bajskorvsmamma!" (då jag till hennes stora förtjusning svarar "Bajskorvsunge!").

• Pirella

Idag lekte treåringen och jag med hennes dockor. Den ena behövde opereras.

Dottern: Hon är sjuk.
    Jag: Vad är hon för sjuk, då?
    Dottern: Trött över halv sju.

(Nåt nytt virus, kanske...?)

Efter en stund var det en annan docka som behövde opereras.

Dottern: Hon är sjuk.
    Jag: Vad är hon för sjuk, då?
    Dottern: Medvetslös.

• Pirella

Treåriga dottern brukar komma in och lägga sig i min säng någon gång under natten. Inatt kom hon vid 04.30, petade lite på mig och suckade tungt: "Det har varit en jobbig dag...".

Några minuter senare hörde jag hur hon sjöng för sig själv: "Po-po-po-poki fiiis".
    (Lady GaGa's "Poker Face").

• Pirella
    Eima skrev 2009-03-30 19:39:15 följande:
    Och nu ligger hon och säger att hon är kissnödig, varpå jag svarar att hon måste gå på toa. Hennes svar blev: "Nej, för jag har inga tår, dom är borta"Ja då är det förstås inte så lätt att gå kanske
    Det där kör min dotter också med!
    Ofta ber hon mig att plocka upp eller hämta något åt henne, och när jag säger: "Men den kan du väl ta själv?" svarar hon märkvärdigt: "Näe, jag har inga händer". Och så gömmer hon händerna bakom ryggen. Ibland om jag ber henne komma, svarar hon att det tyvärr inte går, för hon har inga ben!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...