Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Roliga saker som ditt barn har sagt...

min pojke blev blöjfri för ett par månader sen och när han såg bajset i pottan tyckte han väl att det såg ut som en kotte, så han kallade det för att "bajsa kotte". nåväl, en gång pruttade min sambo och gapskrattade ungen och sa "pappa du stinker, det luktar kotte!"

• Rulltrappa

sen tycker jag att det är guld när han leker kock. han kommer med sina köksleksaker och berättar vad han har lagat. favoriträtten är "stekt pasta och gott sås med fjamp, lök, papika, banan, persika, körsbär". en annan kulinarisk idé är "patatis, russin, bulle". och det är alltid "mammas mat", ingen annan får smaka.

• Rulltrappa

Vipera skrev 2009-02-19 22:17:59 följande:

Jo, lille Vendel igen som när han ännu ammades visste vad som var viktigt i livet. Varje gång vi passerade skyltdockorna inne på Maxi så skrek han exalterat "Tutte!", ställde sig upp i vagnen och pekade
    hahaha. min son brukade springa in på triumph och beundra deras lättklädda skyltdockor. jag var livrädd att han skulle försöka sno en bh eller något och ge till mig men han ville bara titta på dockornas "pip pip", dvs navlarna. :)
  • Rulltrappa

sonen äter väldigt långsamt och man kan tappa tålamodet om man inte är på bra humör...

pappan: ludvig är du klar snart, du har suttit där 50 minuter!
    barnet: nääää.
    pappan: jo, kan du räkna eller?
    barnet: jaaa... en två tre

• Rulltrappa

jag jobbade kväll igår och imorse när jag och sonen gick upp konstaterade jag att han var nyklippt. inspekterade och suckade något om att pappa har gjort hockeyfrilla på dig. unegn springer då in till sin far, hoppar på honom och skriker "va har du gjort pappa, jag vill inte ha hockeyklubba i håjet!"

• Rulltrappa

jag bad sonen sluta klättra på mina ben med orden "det gör ont, mamma är sjuk i benen" (har problem med spända muskler).
    ungen tittade medömkande på mig, kände på min panna och svarade "nej mamma, du inte sjuk i benen, du sjuk i huvet". hahahaha. klockrent.

• Rulltrappa

stod i kön på apoteket igår när ett spädbarn började skrika. sonen blev helt panikslagen och skrek: "MAMMA! BEBISEN ÄR LEDSEN! SKYNDA TRÖSTA!".

fick förklara att det inte var vår bebis och den ledsna bebisen nog hade en egen pappa och mamma som kunde trösta mycket bättre. vet inte om han köpte det. :)

• Rulltrappa

ludvig 2,5 år sjunger postis-pers intro:

postis per nunna glass
    köper vin till katt

(för den som inte är hjärntvättad av tv inflikar jag att det ska vara typ "postis-per nynnar glatt när han kör till byn med sin katt".)

• Rulltrappa

min mamma satt barnvakt ikväll och rapporterade nyss.

barnet: "lillebror vill ha bröstmjölk"
    mormor: "det är jag lite för gammal för att ordna, han får annan mjölk"
    barnet: "mormor är inte gammal... (tänker efter) FARFAR är gammal!"

• Rulltrappa

min son ska snart börja på en ny förskola och vi pratar om det varje kväll. han summerar det likadant varje gång; "jag ska gå nya dagis, jag ska inte skrika andra barnena, jag ska äta päron och jag ska skratta!"

att han inte ska skrika åt andra barn kan jag ha sagt åt honom, resten har han funderat ut själv.

• Rulltrappa
    Maggiepuh skrev 2009-04-23 22:30:25 följande:
    I lördags när jag hade kommit hem från ullared ville sonen hjälpa mig att packa upp påsarna. Han viste vad som var till vem och när han tar upp bindorna säger han "Det är plåster till mammas snippa när den blöder". När lärde han sig vad bindor är till för?
    haha, min son sa något liknande. "det är mammas plåster, mamma har ont", tiden efter att lillebror kommit till världen... han frågade inget och jag sa inget, han bara drog den slutsatsen. (jag brukar inte få vara ifred på toa, nej...)
  • Rulltrappa

igår pekade min son på en skrumpen liten tant med stor näsa och sa "titta, det är quasimodo!"

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...