Inlägg från: Växjömamma1976 |Visa alla inlägg
  • Växjömamma1976

Roliga saker som ditt barn har sagt...

Min nu 3-årige pojk säger alltid när han på morgonen tittar ut genom fönstret:
    Mamma, det är tänt ute!! Det säger han när han ser att det börjar bli ljust eller att solen går upp, då tycker han att det är dags att stiga upp. Lite gulligt va??

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Växjömamma1976

min son äääääääälskar Emil i Lönneberga på dvd. I en av Emil filmerna så säger Emil till Alfred: Det är duu och jag Alfred, det vet du.. Alfred svarar: ja Emil, det är du och jag. Så gulligt! Och så säger min son till mej: Det är du och jag mamma, det vet du! Man bara smälter då ju.. och så är jag ensamstående med honom så det gör ju orden mer gulligt.. Så här glad blir jag då:

• Växjömamma1976

men här då.. vi har en äldre man med vitt skägg som är granne med oss. Jag småpratade med honom, då min son utbrast: Heter du tomte? Hm. Vad säger man? Gubben har vitt långt skägg så. Vi gick bara sen..

• Växjömamma1976

ja barn är helgoa.. särskilt min goding där hemma! hihi

Jag kommer nog minnas dom här orden ända tills jag dör!!

Han har hämtat det från Emil i Lönneberga:

Min son säger: "mamma, det är du och jag".

Jag svarar: Ja, det är du och jag gubben.. å så kramas vi!!

• Växjömamma1976
    Smuhlan skrev 2009-05-06 15:20:35 följande:
    Jag brukar alltid säga:"Mamma älskar dig, ha en bra dag, hej då" när jag lämnar barnen på förskolan och idag när jag sagt så och gått en bit ropade Pontus högt o tydligt så alla hörde:" Ha det så jättebra idag mamma, jag älskar dig"Det var så gullit sagt...
    ååh, vad sött. Hur gammal är din son? Man bara smälter när dom säger sånt gulligt!

Jag blev så kär i min son när han första gången sade: mamma, jag ääskar dej.. Så här glad blev jag då lillprutten min!
  • Växjömamma1976
    Snäckan84 skrev 2009-05-07 08:32:54 följande:
    Så söt råd :) Min son är för liten för att prata men jag minns min min lilla styv systerson.Våran familje hund hade dött och han hette bosse, han blev 14 år och lille alex som min systerson heter hade alltid älskat bosse.Men sen när han kom hem till os ca 3 dagar efter bosses dös så frågade han ju självklart va bosse var (Alex skulle fylla 4 bara om några veckor) Min mamma satt jämte honom medan vi andra stod bakom och va oroliga hur han skulle ta det. Min mamma sa att bosse hade varit sjuk så nu är han i hundhimlen med de andra hundarna och leker. Vi alla fick tårar i ögonen när vi tänkte på det men så tittar Alex upp i himlen och sitter så en bra stund sen tittar han på oss alla och säger: Alex: Jag vill inte ha en brandbil på min födelsedag.Mamma: Nähe men vad vill du ha då?Alex tittar upp på himlen igen.Alex: En helikopter.Mamma: Jaha vad ska du med den till?Alex: Åka upp till hundarna och hämta hem Bosse.......Tror nog vi både grät och skrattade vart annat. Klart att de är så lätt, barn är helt underbara :)
    näee, vad sött!! Det var hans tolkning av döden! Skriv ned det i en liten bok så du kan berätta det för honom när han blir äldre. Alltid kul ha som minne i äldre dar!!
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...